hebben je spieren een geheugen?want mijn vader heeft vroeger gebodybuild en.......

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hebben je spieren een geheugen?want mijn vader heeft vroeger gebodybuild en.......

Hallo even een vraagje namens mijn vader die vroeger 30jaar geleden heeft gebodybuild(hij had biceps van 54cm hij bankdrukte met 90kilo)ik ga nu een tijd met hem naar de sportschool hij had in het begin biceps van 39cm en nu na ongeveer 2weken 3keer per week trainen.41cm!gewoon gespannen en niet opgepomt.weet iemand of spieren een bepaald geheugen hebben?.omdat het lijkt alsof ze precies weten dat ze direct moeten groeien.
    groetjes

Er bestaat zoiets als het spiergeheugen.Groei ontstaat door hypertrofie van de spiercellen.Geheugen kan je zien als cellen die een grotere omvang hebben dan een niet getrainde spiercel maar "krimpen" door het verlies van water en glucose als je voor langere tijd stopt met trainen.
    Eens je de training hervat,heeft de cel reeds de capaciteit en bereikt snel weer het vroegere volume door de toename van glucose en water.
    Daar komt het min of meer op neer.

grtz
    getting back in shape...

Comment

Als hij met 54cm. al 90kg kon drukken, hoeveel cm moet hij dan nog gainen wil hij de 100kg bereiken?
      In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
        Als hij met 54cm. al 90kg kon drukken, hoeveel cm moet hij dan nog gainen wil hij de 100kg bereiken?
        Bankdrukken komt meer uit je borst dan armen. Dus in plaats van zijn armen te trainen kan ie beter borst doen, wil ie naar de 100kg gaan.
        Erg rare verhouding...54 armen> 100kg bankdruk... met zulke armen verwacht ik zeker wel zo'n 30kg's meer hoor

Ps toets spiergeheugen eens in Google...
        1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X