Waar halen jullie de motivatie dicipline vandaan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Waar halen jullie de motivatie dicipline vandaan?

Ik wilde hier ergens over beginnen maar kon het niet zo één twee drie ergens kwijt dus hier mijn ervaring met serieus bodybuilding/fitness tot nu toe.

Vorig jaar December ben ik op de unisportschool gaan fitnessen, lekker goedkoop 80 euro per jaar onbeperkt.. maar heel veel gebruik maakte ik er niet van. Vorig jaar December woog ik 54kg (bij 1.70m BMI van 18.69).

Vanaf dat moment ben ik me steeds meer gaan verdiepen en kwam ik erachter dat een goed voedingsschema een must was. Daarnaast komen shakes (weightgainers/eiwitten) goed van pas.

Vanaf Juli 2007 heb ik vol goede moed besloten om het serieuzer aan te pakken. Een beter trainschema. Flink meer te gaan eten en wat extra eiwitten tot mij te nemen dmv van shakes. Helaas door (neem ik aan) overbelasting van mijn rechter schouder kamp ik sinds half september met een schouderblessure (waar ik waarschijnlijk fysio voor krijg).

Wat ik al gauw merkte is dat ik de dicipline mis om elke nacht lang te slapen, elk ochtend vroeg op te staan (immers als je tot een uur of 12 "uitslaapt" mis je al 2 van de 6 á 7 maaltijden). Steeds maar letten op de voeding, elke dag weer die shakes (die er niet lekkerder op worden). Het lijken allemaal kleine dingetjes maar ik kwam erachter dat het vrij tijdrovend is, je moet je hele levensstijl op deze sport aanpassen.

Vorig jaar mid December woog ik 54kg denk nog geen 10% vet.
    (BMI van 18.69)
    Vanaf Juli serieus Trainen. toen woog ik 57kg 10% vet (BMI van 19.72).
    Nu weeg ik 62 kg 12% vet (laatste meting mid november).
    (BMI 21.45)

Ja DUS?.. vragen jullie je af na dit hele verhaal.
    Ik denk dat deze sport echt maar voor een bepaalde selecte groep is weggelegd. Constant letten op je eten, elke dag die shakes/visoliecapsules. Ik ben bang dat het niet voor mij (en velen) is weggelegd. Het liefst wil ik constant leuke dingen doen, en uit het vele eten en het drinken van shakes haal ik geen plezier, die tijd steek ik liever in iets anders.
    Dat heb ik altijd gehad, als middelbare scholier kon ik een hele schooldag doen op een ontbijtje van 2 boterhammen en een pakje sultana iedere middagpauze. Ofwel; het is dat je als mens moet eten.. anders had ik het waarschijnlijk niet eens gedaan.

Het meest bepalend is waarschijnlijk het resultaat. Ik lees meerdere verhalen hier van grootste gains en wat ben ik opgeschoten? 5 kilo in 5 maanden (waarvan 2% vet), een schouderblessure (eigen schuld natuurlijk) en het gevoel dat je een luie flikker bent (als ik weer eens drie keer door de wekker heen bent geslapen, waardoor je weet dat je hele eet/train drag in duigen valt). Wordt er een beetje moedeloos van.

Mijn abbonement op de sportschool loopt geloof ik t/m januari dus sowieso de komende twee maanden blijf ik sporten.. toch hoop ik ergens de motivatie vandaan te halen.

En nu komt de grote vraag;
    Waar halen jullie al die motivatie en dicipline vandaan, om constant bezig te zijn met deze sport, of beter gezegd, levensstijl.

Uit de resultaten die ik behaal. Hoewel het mij ook soms tegenstaat hoor. En 5kg in 5 maanden is niet verkeerd hoor.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Voordat ik begon met sporten ontbeet ik nooit, ik at pas om 3 uur na school zodra ik thuis kwam een boterham of een dikke zak chips of bedenk maar iets.
      Af en toe wel een broodje op school maar daar bleef het bij.

Ik heb mezelf gewoon aangepast en dat ging echt niet over 1 nacht en ik merk dat ik nog steeds aan het aanpassen ben en dat mijn discipline nog steeds (moet) groeien.

En de motivatie krijg ik van de resultaten, ik bedoel je bent zelf ook 8 kilo aangekomen, dat zie ik als een boost voor mijn motivatie en dat bouwt weer vervolgens meer discipline op en meer discipline meer resultaten wat uiteindelijk dus weer leid tot motivatie. Een leuke vicieuze cirkel dus.

Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat het niks voor je is, maar dat kan ook alleen tussen je oren zitten.

Comment

Door de gain's
        Who's the Chef

Comment

dan is er maar 1 oplossing: kuren.
          en dan heb je vreselijk veel motivatie.
          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Ik zou zeggen ga op je gevoel af.

Comment

Originally posted by DamienLdrp View Post
              Voordat ik begon met sporten ontbeet ik nooit, ik at pas om 3 uur na school zodra ik thuis kwam een boterham of een dikke zak chips of bedenk maar iets.
              Af en toe wel een broodje op school maar daar bleef het bij.

Ik heb mezelf gewoon aangepast en dat ging echt niet over 1 nacht en ik merk dat ik nog steeds aan het aanpassen ben en dat mijn discipline nog steeds (moet) groeien.

En de motivatie krijg ik van de resultaten, ik bedoel je bent zelf ook 8 kilo aangekomen, dat zie ik als een boost voor mijn motivatie en dat bouwt weer vervolgens meer discipline op en meer discipline meer resultaten wat uiteindelijk dus weer leid tot motivatie. Een leuke vicieuze cirkel dus.

Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat het niks voor je is, maar dat kan ook alleen tussen je oren zitten.
              Ja het voldoet niet helemaal aan mijn verwachtingspatroon. Tuurlijk ben je niet in een paar maanden breed met een mooie stevige borst en stevige benen. Maar als je ziet wat je ervoor doet (en laat) dan vind ik dat ik er te weinig voor terug krijg, en een ander vind misschien van niet. En dat is toch wel het grote verschil denk ik.

Daarnaast doet vergelijking met anderen mij niet veel goed. Dan zie je een maatje van je (die net een paar cm groter is) die een aantal kilo lichter is maar toch staat zijn borst duidelijk vooruit tenopzichte van zijn buik en lijkt hij "overall" een stuk gespierder (en niet omdat hij minder vet heeft). En natuurlijk moet je je niet constant met anderen gaan vergelijken iedereen is anders (gelukkig maar).. maar je (in dit geval IK) doet het helaas toch wel.

Comment

mss andere houding, sta jij met je schouders beetje ingedoken dan valt je borst oko meer weg..

maar kom op m8 ik kom ook van de 54 KG af. zit nu beetje dood op de 70-71 heeft me 3 jaar gekost en resultaat mag er zijn. gemiddeld 5kg per jaar is zeer lekker als je dat naturel pakt. De motivatie is voor mij zien waar ik vandaan kom. en opkijken naar andere met 40cm armen wat mijn doel is.

Ik zie je argumenten dat je te laat slaapt en telaat aan je voeding begint.. dan schuif je je dag nacht ritme toch een beetje op? ik eet vanavond rond uur of 7-8 ook nog een broodje of 4 weg. en dan lekker om 9 uur bakje kwark met wat siroop erdoor omdat ik 10 uur erin ga.. ga je pas om 1 uur erin? eet dan om 9-10 uur nog broodje? zullen ongetwijfeld tegenstrijdige dingen hier komen dat het niet goed is. maar ik vind het lekker om savonds nog te eten

hopelijk heb je wat aan mij verhaal

p.s. weekend verslons ik ook nog af en toe een beetje, maar dat is ff in het ritme komen. zelfde als veel eten. gewoon doorstouwen.. al is het maar half broodje.. is toch weer half broodje extra

Comment

het is niet altijd leuk om op je eten te letten, maar dat zou je tog moeten
                  je kiest niet voor niks voor deze mooie sport tog
                  je moet je zelf verplichten te gaan trainen
                  je zelf verplichten te eten
                  je wil tog graag aankomen of breder worden, ga er dan ook voor vind ik
                  trainen moet verslavend worden bij jou
                  bij 90 % is dat hier al zo, die voellen zich kut als ze niet kunnen trainen
                  dus kom op en ga er lekker voor en anders tja dan moet je .....................
                  Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Ik ben nu bezig in de overgangfase naar een gestructureerd schema en ik heb soms het zelfde gevoel als jou. Maar ik heb mn doelen gesteld en dit is genoeg motivatie
                    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

wat is je huidige voedingsschema little?
                      Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Filmpjes kijken van professionele bodybuilders.

Comment

Altijd Fanatiek geweest in wat ik deed,lang gebokst fanatiek dus dat trainen zat er wel in,maar wilde altijd groter wat niet kon omdat ik op gewicht moest blijven.Nu net 3 maandjes bezig maar vanaf me wedstrijd gewicht gezien 10kg aangekomen alles voelt groter,beter,in me vel.Eten mag eindelijk
                          Genoeg motivatie voor mij,miss ook ooit nog is het podium op,dus als je wat wil bereiken moet je er hard voor werken.Lekker knallen!
                          Gr Roy
                          Status:bulking

Comment

Ik zal eerlijk zijn, deze spot is inderdaad niet weggelegd voor mensen zoals jij en een heleboel andere inderdaad. Ik kan uit je post uithalen dat je het helemaal niks vind maar er zijn dan weer van die dagen wanneer je het wel leuk vindt.

Of je moet tegen je zin in gaan werken of je doet je eigen ding, dus niet meer trainen en op je voeding letten. Dit is ook geen advies he dus zo moet je het niet zien, ik zeg alleen wat ik ervan vind.

Verder 5 kilo in 5 maanden, wat verwacht je anders? Het is niet voor niks een sport waar geduld een zeer schone zaak is.

Comment

Hou je in Atta, hou je in. Hehehe, geintje bro.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X