Overgang fullbody naar split en krachtafname?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overgang fullbody naar split en krachtafname?

Hey beste bodynetters,

Trainde voorheen een maand of vier lang volgens een full body-schema en ben twee weken geleden overgestapt naar split schema. Nou moet ik zeggen ik vind het echt drie keer niks.
    Aan het eind van de training krijg ik de gewichten gewoon echt niet meer van zijn plaats. Tijdens full body deed ik bijvoorbeeld ergens in het midden van mijn training schuin bank drukken, als ik nu tijdens het trainen schuin bank druk (na normaal bankdrukken & flys) haal ik met geluk nog 50-60% van wat ik tijdens full body pakte.
    Kortom ik maak me een beetje zorgen. Hoe snel raken jullie spieren eigenlijk uitgeput? Wat kan ik eraan doen? En moet ik misschien aan het begin van de training niet tot failure gaan?

Antwoorden/tips zijn welkom!

Svalin

Bij een split doe je dan ook meer oefeningen per spiergroep... Dus vermoei je ze meer. Het gaat niet altijd om het aantal kg die je verplaatst, maar vaak om de techniek enzo

Je mag ook altijd bij een FB blijven niemand gaat je verplichten naar een split te gaan
    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Is niet vreemd als je krachtverlies hebt op een borstoefening op het midden of eind van de training, gewoon omdat je borst al flink moe is. Dat heb je bij een fullbody nagenoeg niet, omdat je maar een oefening voor borst doet.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Gewoon ff doorgaan met je split!
        Went van zelf we weerl
        Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

krachtafname in 2 weken.?
          probeer het eerst maar langer vol te houden
          Chaka Chaka Boy

Comment

Sidebar top desktop