Hallo, ik heet Jelle, ben 20 jaar, en ben van België afkomstig. Graag stelde ik even de vraag; Ik train samen met een vriend die al 3 jaar traint, zelf doe ik het amper nog maar een jaartje, dus luister ik wel een beetje naar hem over hoe de uitvoering van de oefening zich in zen werking stelt.
Nu zitten we in een discussie met het bankdrukken. Hij verteld me dat ik de barbell helemaal moet laten zakken tot op men borst, zodat je de hele borst rekt en meetraint. Maar vóór ik met hem trainde, drukte ik 4 tot 6 keer alleen 90 kg, MAAR ging ik wel niet helemaal tot op men borst. Nu train ik al 1 maandje zoals hij het zei, tot op de borst laten zakken dus. Maar nu duw ik amper de 80kg nog 4 keer en 2 keer helpt hij me ermee, endus probeerde ik het vandaag nog es opnieuw zoals vroeger tot toch nog een stukje boven men borst, en nu zakt de 90kg naar beneden als een baksteen vanaf de 2e keer al.. Ik ga er dus op achteruit ipv vooruit... Graag wat proffesionele informatie gewenst en of het wel degelijk nodig is van het tot op de borst te laten zakken. Alvast bedankt en hoop snel van jullie te horen!

Comment