Hallo, ik heet Jelle, ben 20 jaar, en ben van België afkomstig. Graag stelde ik even de vraag; Ik train samen met een vriend die al 3 jaar traint, zelf doe ik het amper nog maar een jaartje, dus luister ik wel een beetje naar hem over hoe de uitvoering van de oefening zich in zen werking stelt. Nu zitten we in een discussie met het bankdrukken. Hij verteld me dat ik de barbell helemaal moet laten zakken tot op men borst, zodat je de hele borst rekt en meetraint. Maar vóór ik met hem trainde, drukte ik 4 tot 6 keer alleen 90 kg, MAAR ging ik wel niet helemaal tot op men borst. Nu train ik al 1 maandje zoals hij het zei, tot op de borst laten zakken dus. Maar nu duw ik amper de 80kg nog 4 keer en 2 keer helpt hij me ermee, endus probeerde ik het vandaag nog es opnieuw zoals vroeger tot toch nog een stukje boven men borst, en nu zakt de 90kg naar beneden als een baksteen vanaf de 2e keer al.. Ik ga er dus op achteruit ipv vooruit... Graag wat proffesionele informatie gewenst en of het wel degelijk nodig is van het tot op de borst te laten zakken. Alvast bedankt en hoop snel van jullie te horen!
Bankdrukken
Collapse
X
-
zelf doe ik hem ook helemaal tot mijn borst (net erboven) hou 1 seconde vast en push hem dan weer omhoog.
tuurlijk kan je half bankdrukken veel meer doen maar dan train je niet je hele spier dus ik vind het personlijk beter.
en denk dat je gewoon even lager gaat maar later veel mooieere borst ervan krijgt.Calisthenics / Street workout
-
Ik ben van mening dat de stang altijd je borst moet raken (lees: niet ketsen). Wat een onzin overigens.. natuurlijk ga je niet achteruit.. je voert de oefening nu zwaarder uit. Staar je niet blind op de gewicht kerel dat is BULLSHIT!
Neem 60kg als het moet, als je maar zwaar, intensief en in goede vorm blijft trainen.
Je maat heeft dus gelijk!
Comment
-
Originally posted by Nex- View PostIk ben van mening dat de stang altijd je borst moet raken (lees: niet ketsen). Wat een onzin overigens.. natuurlijk ga je niet achteruit.. je voert de oefening nu zwaarder uit. Staar je niet blind op de gewicht kerel dat is BULLSHIT!
Neem 60kg als het moet, als je maar zwaar, intensief en in goede vorm blijft trainen.
Je maat heeft dus gelijk!
Comment
-
Boos heb je mij niet gemaakt hoor. Mijn posts komen vaak wat agressief over maar in dit soort gevallen probeer ik zo goed mogelijk duidelijk te maken wat je het beste kan doen, zodat je straks in de gym lekker kunt knallen in plaats van hopeloos bezig zijn.
Gewoon naar je borst laten zakken.. als je kettingen hebt dat kan je deze aan beide kanten van de bench vast maken.. dat traint HEERLIJK!
Comment
-
Tot de borst laten zakken inderdaad anders is het een compleet andere oefening wel goed voor je triceps weliswaar maar voor de rest nutteloos.In adaptation we trust
Deadlift 285 kilo
Squat 230 kilo
Bankdrukken 137.5 kilo
Powerlift totaal 652.5 kilo
Mijn trainingslog
Comment
-
-
Originally posted by JellioS View PostThe hard way oke bedankt, wou je niet boos maken
en voor de rest komt hij altijd boos/aggressief over.
Maar eigenlijk is ie heel lief!!
voor de rest zoals ze allemaal zeggen; tot op de borst en dan weer omhoog
De waarheid kan erg hard zijn
Comment
-
Ja, leuk..tot op je borst laten zakken...
Ik heb daar wel een verhaal bij...
Ik heb toen ik 19 was verkeerd getraind...(helaas) anderhalf jaar lang, elke dag 3 uur.
Ik ben van de 1 op de andere dag gestopt.(wisselende oorzaken)
En het is vast komen te zitten.
Al zou ik willen met bankdrukken: ik KAN niet verder zakken dan tot 15 cm boven mijn borst.
De hoek van mijn onderarmen en bovenarmen is wel mooi recht...maar dieper zakken lukt niet.
Niet zonder gewicht en niet met gewicht.
Enige oplossing?
De pezen door laten snijden en laten helen.
Maar dan ben ik een jaar kwijt.
Doe ik dus niet.
Comment
-
Originally posted by OlafBiesot View PostJa, leuk..tot op je borst laten zakken...
Ik heb daar wel een verhaal bij...
Ik heb toen ik 19 was verkeerd getraind...(helaas) anderhalf jaar lang, elke dag 3 uur.
Ik ben van de 1 op de andere dag gestopt.(wisselende oorzaken)
En het is vast komen te zitten.
Al zou ik willen met bankdrukken: ik KAN niet verder zakken dan tot 15 cm boven mijn borst.
De hoek van mijn onderarmen en bovenarmen is wel mooi recht...maar dieper zakken lukt niet.
Niet zonder gewicht en niet met gewicht.
Enige oplossing?
De pezen door laten snijden en laten helen.
Maar dan ben ik een jaar kwijt.
Doe ik dus niet.
Dan word het indd lastig..
Maar hoezo de een op andere dag gestopt dan?De waarheid kan erg hard zijn
Comment
-
Ik ging samen met mijn beste vriend...
Dat duurde een jaar..
Waar ik enorm progressie maakte, was er bij hem niets.
Hij was ook mager..ik gewoon zwaar gebouwd.
Hij had er geen zin meer in, en het laatste half jaar ging ik alleen.
Maar het was geen gezellige sportschool, en er gebeurde vanalles m.b.t. privé en school en zo.
Dus toen hield het van de 1 op de andere dag op...
Maanden later ook mijn abo opgezegd..
Comment
-
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...22 uur geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
3 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...4 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...5 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....5 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: