Verdwijnen spieren?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verdwijnen spieren?

Ik train inmiddels een half jaartje en ben ik deze periode gemiddeld 3 keer per week naar de sportschool geweest. Zoals het er nu uitziet ben ik best tevreden met het resultaat.
    Maar ik vroeg me af, als ik straks drie weken op vakantie ga, zakt alles dan weer in en ben ik weer bij het begin? Ik merk namelijk dat ik na een dag 4 vier niet geweest te zijn wel minder grote spieren heb.

En hoe zit het als je nog langer traint en een tijd stopt?

Bedankt voor de antwoorden
    ''Elke reis begint met een stap''

ik heb geen idee of er officieele tijden bekend zijn hoesnel je spier groote afneemt als je stopt met trainen, maar ik raad je aan om op vakantie gewoon kleine oefeningen te blijven doen, zoals opdrukke situps, optrekken enz.

Comment

Originally posted by Rotterdam View Post
      Ik train inmiddels een half jaartje en ben ik deze periode gemiddeld 3 keer per week naar de sportschool geweest. Zoals het er nu uitziet ben ik best tevreden met het resultaat.
      Maar ik vroeg me af, als ik straks drie weken op vakantie ga, zakt alles dan weer in en ben ik weer bij het begin? Ik merk namelijk dat ik na een dag 4 vier niet geweest te zijn wel minder grote spieren heb.

En hoe zit het als je nog langer traint en een tijd stopt?

Bedankt voor de antwoorden
      Gewoon op vakantie gaan, voeding redelijk in de gaten houden en lekker uitrusten, rust is ook belangrijk.
      Daarnaast zou je eventueel bodyweight oefeningen kunnen doen en buikspieren.
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

Gewoon eiwitten hoog houden. Vorig jaar toen ik op vakantie was geweest (2 week) had ik het gevoel dat me spieren juist groter waren geworden maar dat is denk ik omdat ze dan goed rust krijgen.
        Im not fat!! - Im big boned!!

Comment

Spieren verdwijnen niet, spiermassa wel. Houd je eiwitten hoog, dat scheelt.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Ben er zelf iets meer dan een jaar tussenuit geweest vanwege blessure, nu weer kalm aan bezig. Zie wel verschil.. voornamelijk meer vet nu, heb ook hoofdzakelijk stil gezeten in die periode.
            3 week er tussenuit, waar maak je je druk om. Mocht je al wat verliezen heb je dit zo terug.

Comment

Vorig jaar 2 weken naar Bulgarije geweest. Ik had nu wel geluk dat er een fitness in het hotel was, hier let ik altijd op bij de boeking. Verder kan je gerust een grote tupperware pot met daarin je produkt whey proteïn meenemen. Wat ik gedaan heb voor mijn vakantie, is twee weken voor het verlof mijn lichaam overtrainen, zodat ik tijdens het verlof mijn spieren kan laten groeien op het strand.
              lengt: 1m83 gewicht: 87kg vetpercentage:17.1%

Comment

Je kan ook altijd oefeningen doen, door gebruik te maken van je eigen lichaamsgewicht. Pompen, sit-ups, dippen, lichaam gestrekt houden met enkel de ellebogen en voeten op de grond (schuine buikspieren), gaan joggen op het strand (kuiten!) ...
                lengt: 1m83 gewicht: 87kg vetpercentage:17.1%

Comment

Bedankt voor de antwoorden!
                  Maar deze riepen wel weer twee nieuwe vragen op, wat zijn bodyweight oefeningen en wat is dippen?

thanks

Comment

[quote=Rotterdam;521027]Bedankt voor de antwoorden!
                    Maar deze riepen wel weer een nieuwe vraag op wat zijnbodyweight oefeningen.
                    thanks.

Comment

Originally posted by Rotterdam View Post
                      Bedankt voor de antwoorden!
                      Maar deze riepen wel weer twee nieuwe vragen op, wat zijn bodyweight oefeningen en wat is dippen?

thanks
                      Bodyweight oefeningen zijn oefeningen waarbij je je eigen lichaamsmassa als gewicht gebruikt. Als je googelt op "bodyweight exercises" vind je honderden voorbeelden. Dippen is hiervan een voorbeeld (zie bijvoorbeeld hier: Tricep Dips Video & Instructions - Muscle & Strength)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X