te veel trainen ??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

In principe is 5x per week wat aan de hoge kant. Ligt er natuurlijk aan hoe intensief je traint en hoeveel spiergroepen je onder handen neemt op een dag etc.

De meeste hier trainen (in principe) 3 - 4 dagen in de week. Zoals Falstyr aangeeft kun je best 5x per week gaan trainen, maar gebruik dit dan bij voorkeur als een uitzondering op de regel. Beter kun je 3-4 keer per week gaan trainen om je lichaam toch echt de broodnodige rust te geven. De gouden regel is ook; (kracht-)train nooit langer dan een uur ivm cortisol / testosteron verhouding. Eventueel wat cardio daarna.

dus mijn antwoord op je vraag: ja, 5x is voor de meeste onder ons TE veel. Ga anders lekker cardio doen op de dagen dat je niet met krachttraining bezig ben, en schoef het aantal dagen per week omlaag.
    Evolution, development, curiousity and improving you tax

Comment

Originally posted by Pinada View Post
      Eet je nu zo ongezond en drink je nu zoveel alcohol dan?
      nee hoor dat niet maar in die tijd kon ik alleen maar gezond eten en mocht ik geen alcohol drinken door omstandigheden
      Shut the Fuck up and TRAIN !!!

Comment

ik heb zelf het gevoel als je iets meer rust pakt dat ik er veel intensiever in kan gaan.
        maar dat is mijn mening

Comment

Originally posted by Stefanor View Post
          ik heb zelf het gevoel als je iets meer rust pakt dat ik er veel intensiever in kan gaan.
          maar dat is mijn mening

Comment

ik train zelf ook 5 dagen in de week :
            maandag : borst
            dinsdag : Rug
            woensdag : Benen
            donerdag : schouders
            vrijdag : biceps/triceps

en heb het hele weekend rust , ik train elke training net ietsje langer dan 60 minuten ongeveer tussen de 60 en 70 minuten , is het weekend dan voldoende rust of moet ik een dag schrappen ?
            The Training is Nothing...The Will is Everything !!

Comment

Ik denk dat 5x per week voor een natural teveel is. Maar het hangt van meer dingen af dan alleen het aantal keren dat je traint.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Teun View Post
                ik train zelf ook 5 dagen in de week :
                maandag : borst
                dinsdag : Rug
                woensdag : Benen
                donerdag : schouders
                vrijdag : biceps/triceps

en heb het hele weekend rust , ik train elke training net ietsje langer dan 60 minuten ongeveer tussen de 60 en 70 minuten , is het weekend dan voldoende rust of moet ik een dag schrappen ?
                60 minuten bezig om je borst te trainen (?) Ben je dan de gehele tijd aan het trainen of aan het praten met je mede-mensen of 3 minuten rust na elke set. Normaal gesproken is 30 voor de borst het maximum. persoonlijk zou ik een extra rustdag ingelasten en je schouders en/of biceps,triceps naast de borst en/of rug pakken. Het kan wellicht best een keer voor de verandering, maar structureel is 5x per week is niet mijn keuze, tenzij je naar andere middelen (wil) grijpen, en dat heeft zeer zeker niet mijn voorkeur. Je CNS (zoek maar op) heeft ook zijn tijd nodig. Dus mijn devies, - 1 trainingsdag + 1 rustdag

"meer is niet altijd beter"

Comment

ik train mijn hele leven al minimaal 5x in de week.Ik vind dat echt niet te veel.

Comment

Originally posted by taxation View Post
                    60 minuten bezig om je borst te trainen (?)
                    nee in die 60 minuten zit ook nog 4 minuten cardio dan begin ik met borst trainen 5 oefeningen en dan 2 of 3 oefeningen voor me triceps

Comment

Waarom train je je triceps dan 2x? Of pak je alles 2x?

Comment

Originally posted by tums View Post
                        Waarom train je je triceps dan 2x? Of pak je alles 2x?
                        omdat die voor me gevoel een beetje achterlopen daarom pak ik een aantal oefeningen op me eerste trainingsdag en op de laatste trainingsdag , sinds kort

Comment

Ik train ook 5 keer per week
                          Ma: Borst/Buik/triceps
                          Di: Rug/Schouders
                          Wo: benen/biceps
                          Do of Vr.: Borst/Triceps
                          Vr. of Za. Rug/Benen

Vraag me soms wel eens af of het niet teveel is. maar ik voel het niet ofzo
                          DUNAMIS KABUL

Comment

Ik trainde 3 x p/w full body , nu (wegens tijdgebrek) 2 x p/w

Training is veel intensiever onbewust , gaat gewoon veel explosiever ..

reden? geen flauw idee...

Comment

Originally posted by Teun View Post
                              nee in die 60 minuten zit ook nog 4 minuten cardio dan begin ik met borst trainen 5 oefeningen en dan 2 of 3 oefeningen voor me triceps
                              De volgende keer dan wel even volledig zijn he

Comment

Ik doe een dag borst/triceps/buik, een dag rug/biceps/buik, een dag schouders/biceps/triceps en een dag onderarmen en benen en buik.
                                4 dagen dus...

4 sets van 8-10, heel langzaam uitgevoerd en 3 oefeningen per groep. (dus 3 oefeningen voor borst etc.)

En het gekke is: ik groei.

Neem nu alleen nog maar een eiwitshake na iedere training.
                                Green Bulge werkte bij mij totaal niet, ik schijn van mezelf al heel veel creatine aan te maken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X