Cardio op rustdagen of na training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cardio op rustdagen of na training

Hey,

Ik zit te twijfelen kan ik mijn LIT cardio beter na de training doen een halfuur OF op rustdagen halfuur á 3 kwartier LIT cardio.

En op die rustdagen kan ik mn eiwitshake dan beter bij het ontbijt nemen of na de cardio

Ricardo

Zou het op rustdagen doen, mocht je spierpijn hebben dan loop je dat er beetje uit ook (in benen dan he) en 45 min cardio na krachttraining lijkt me zowiezo meer schade toebrengen dan goeddoen.

Over je shake er voor of erna, veel mensen doen cardio in de ochtend op lege maag maar dacht dat ik hier een artikel had gelezen dat, dat achterhaald was. Persoonlijk zou ik wel BCAA's of whey nemen van tevoren, maar ik bulk dus in de cut weet ik niet of dat averechts werkt. Zou persoonlijk eerder HIIT doen dan LIT maar das mijn voorkeur.
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Ik weet niet of je met BB bezig bent. Ik ga er gemakshalve van uit. In ieder geval snelle eiwitten als je net uit je bed komt. Dit kan een WHEY shake zijn. Zorg voor voldoende eiwitten in je lichaam, meermaals per dag uitgebalanceerde voeding met voldoende eiwit. eiwit na je cardio is geen must, als je de vorige volzin maar in acht houd.

LIT moet kunnen. Weet niet hoegoed je conditie is, maar LIT is meestal bedoeld voor hersteltraining. Maar LIT an sich is nooit verkeerd. Zoals aangeven, is massa je voornaamste doel, dan beter om cardio op een aparte dag te doen. Het is maar net of je de puntjes op de i wil zetten.

HIIT is zeker het overwegen waard. Vergt echter wel een goede basis conditie, doch je kunt het naar vermogen aanpassen. Een combinatie van beide (LIT en HIIT), dan wel (MIT ('medium') en HIIT is ook mogelijk.

Indien je je volledig rich op BB, is het verstandiger niet TE lang aan cardio te doen. LIT zou (wellicht) wat langer kunnen dan MIT en HIIT.
      Evolution, development, curiousity and improving you tax

Comment

Ik neem zowiezo genoeg eiwitten over de dag en ben bezig met BB, ik ben nu aan het cutten en het is vooral de bedoeling om zoveel mogelijk spieren te behouden en zoveel mogelijk vet te verliezen(wat logisch is). Ik neem nog best veel kcal voor bij het cutten, vandaar dat ik cardio doe.Heb net ook een week HIIT gedaan na de training, en heb ook een best goeie conditie maar het beviel me niet zo goed. Vooral niet na het trainen, voelt toch alsof je een soort van spieren aan het verbranden bent, zeker als je zo kapot gaat op de fiets. Vandaar dat ik is een keer LIT wilde gaan proberen, heb dit gister een halfuur gedaan na het trainen en dit beviel me meer. Maar op rustdagen lijkt het me toch beter vandaar dat ik nu dus op mn KT-dagen geen cardio doe en op mijn 3 rustdagen 45 minuten LIT, dit ga ik dus doen op nuchtere maag, wel eerst mijn shake , die ik voortaan voor de cardio ga nemen ipv erna.

Bedankt voor de antwoorden

Comment

Is dit oke?

Comment

Ziet er in ieder geval beter uit. Langdurige (LIT) cardio na je training is sowieso niet aan te beven vanwege je verhoogde cortisol/testosteron verhouding. 3x per week op rustdagen in de CUT is mijns inziens prima ! Je kunt het eventueel ook combineren door 1x HIIT en 2x LIT te doen per week. Let er wel op dat dit je herstel niet in de weg staat.

Trainen op nuchtere maag kan, is niets mis mee. De een prefereert dit en de ander wil toch liever iets ingenomen hebben. Kies wat het beste bij jou past, en niet perse 'wat het beste is'. Daarvoor zijn de meningen TE verdeeld.

Shake er idd inhouden, anders is de kans groter dat je vetvrije spiermassa gaat verliezen. Lees ook eens Q & A to get ripped helemaal door. Staat ook veel advies / discussie in.

Succes

Comment

Oke, ik zit nu weer echt te twijfelen!

1) 3x per week 15 á 20 minuten HIIT na de training, kost weinig tijd en weinig tijd maar toch lijkt LIT me beter
              2) 3x per week 20 á 25 minuten LIT na de training, vind ik zelf het fijnst om te doen, maar wat taxation net zegt : Langdurige (LIT) cardio na je training is sowieso niet aan te beven vanwege je verhoogde cortisol/testosteron verhouding, brengt me weer aan het twijfelen
              3) 3x per week 30 á 45 minuten LIT op rustdagen, dit lijkt me het best voor mn spiermassa, maar 7x naar de gym is nou ook niet alles

Ik zou het echt niet weten!

Comment

cardio op KT dagen, HIIT 20 min na trainen meer niet
                maar eerst voeding aanpassen
                Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                Go heavy or go home!

Comment

Voeding is al goed, maar ik snap niet dat de echte BB's ook altijd LIT doen en geen HIIT

Comment

kijk naar mij, ik doe altijd Zumba als cardio!
                    Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
                      kijk naar mij, ik doe altijd Zumba als cardio!
                      Dus...? Ik floorball...
                      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Ricardo van Vliet1 View Post
                        Oke, ik zit nu weer echt te twijfelen!

1) 3x per week 15 á 20 minuten HIIT na de training, kost weinig tijd en weinig tijd maar toch lijkt LIT me beter
                        2) 3x per week 20 á 25 minuten LIT na de training, vind ik zelf het fijnst om te doen, maar wat taxation net zegt : Langdurige (LIT) cardio na je training is sowieso niet aan te beven vanwege je verhoogde cortisol/testosteron verhouding, brengt me weer aan het twijfelen
                        3) 3x per week 30 á 45 minuten LIT op rustdagen, dit lijkt me het best voor mn spiermassa, maar 7x naar de gym is nou ook niet alles

Ik zou het echt niet weten!
                        Het is maar net wat je zelf prefereert. Vind je conditie en vetverbranding best belangrijk, doe dan HIIT na je training of combineer dat met LIT op een rustdag. of 1x HIIT na je training en LIT op een rustdag. Pas het in je eigen schema. Echter, langdurig LIT zie je niet veel BB'ers na hun sessie doen. Ik kan mij wel voorstellen dat men na de BB'training een PWO maaltijd/shake tot zich neem en misschien daarna heel erg LIT (bijv. wandelen of heel rustig fietsen) bezig is. Dus er zijn meerdere mogelijkheden. HIIT na een beensessie is ook niet aan te raden, maar verder is er weinig mis met HIIT. De vraag of het "beter" is helemaal geen cardio te doen, kan mijns inziens niet worden bevestigd. Ja, je lichaam dan zich dan beter richten op groei in massa (o.i.d.) en sneller herstellen, echter cardio heeft ook zo zijn voordelen (niet te onderschatten). Dus in deze is er niet "een beste" oplossing. Ga gewoon lekker je gang en doe wat jou goed dunkt. Het is altijd een kwestie van compromissen sluiten; we leven immers in Nederland

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X