Heb even een dipje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Heb even een dipje

Pfff,...ik heb even een dip.
    Als ik slecht eet dan zie ik dat de volgende ochtend al...maar om een goed fysiek te krijgen moet je echt maanden zwoegen :-(
    Dat wist ik al maar blijft niet leuk. Zit nu al maanden goed te trainen en op strict voedingsschema...maar resultaat gaat mondjesmaat. nogmaals;..weet ik;..anders zou iedereen binnen een blauwe maandag een mooi fysiek hebben. Maar zoveel werk man..tsss. KT vind ik leuk en doe ik graag. Maar al die eitjes, tonijn, kwark en kip komen even mijn neus uit. En het resultaat gaat langzaam.

even een dip
    You can not become LEGenDArY without Legday

Neem je ook wel eens een cheatmeal of heb je een junkdag?
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
      Neem je ook wel eens een cheatmeal of heb je een junkdag?
      Ja,....elke zondag eet ik wat vetter.

Het is gewoon;..ik ben er nu dag en nacht mee bezig. Het kost me dag en nacht "moeite en energie". Echter het resultaat gaat traag.
      Meestal in het leven als je je best doet komt de beloning snel (auto wassen, doorwerken op werk, kamer opruimen etc). Ik moet hier meer geduld hebben echter laatste dagen lukt het wat minder.

maar ik moet mezelf gewoon inprenten dat ik al wel resultaten zie. misschien niet in mijn fysiek maar ik voel me wel energieker dan ooit

Comment

Originally posted by Bilo View Post
        Ja,....elke zondag eet ik wat vetter.

Het is gewoon;..ik ben er nu dag en nacht mee bezig. Het kost me dag en nacht "moeite en energie". Echter het resultaat gaat traag.
        Meestal in het leven als je je best doet komt de beloning snel (auto wassen, doorwerken op werk, kamer opruimen etc). Ik moet hier meer geduld hebben echter laatste dagen lukt het wat minder.

maar ik moet mezelf gewoon inprenten dat ik al wel resultaten zie. misschien niet in mijn fysiek maar ik voel me wel energieker dan ooit

En dat is zeker ook wat waard. En hoe bedoel je 'het kost me dag en nacht moeite en energie'? Is dat daadwerkelijk zo of voelt dat nu alleen even zo?
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Nou..tja.....misschien ook wel. Maar een goed voedingsschema is gewoon een vorm van discipline vind ik. Maar misschien verschilt dat per persoon. Maar ik moet me vaak mentaal bijsturen ja;..als ik weer eens zin heb in frietje, pizza ofzo. Daarnaast eet ik 7 keer op een dag dus moet je tijd voor maken. En ik ben langer bezig om mijn eten te bereiden,..moet zorgen dat ik voor de volgende dag alles 's avonds klaarmaak zodat ik het meteen sochtends naar werk kan meenemen. Etc etc.

Maar ik weet het;..ik moet niet zeiken;...doe het of doe het niet. Maar gisteren en vandaag voel ik me wat depri. Ik kijk in de spiegel en zie nog steeds een vetzak

Comment

Nou..tja.....misschien ook wel. Maar een goed voedingsschema is gewoon een vorm van discipline vind ik. Maar misschien verschilt dat per persoon. Maar ik moet me vaak mentaal bijsturen ja;..als ik weer eens zin heb in frietje, pizza ofzo. Daarnaast eet ik 7 keer op een dag dus moet je tijd voor maken. En ik ben langer bezig om mijn eten te bereiden,..moet zorgen dat ik voor de volgende dag alles 's avonds klaarmaak zodat ik het meteen sochtends naar werk kan meenemen. Etc etc.

Maar ik weet het;..ik moet niet zeiken;...doe het of doe het niet. Maar gisteren en vandaag voel ik me wat depri. Ik kijk in de spiegel en zie nog steeds een vetzak

Zeiken mag best een keer hoor. Iedereen maakt wel eens zo een dipje mee. Wat voor mij werkte was het even een week los te laten (eerste dip) of de boel drastisch veranderen (tweede dip). Vandaar dat ik nu IF en mijn training heb omgegooid .

Hoe dan ook, neem die dip voor wat hij is en ga nou ook niet nog boos worden op jezelf omdat je in een dip zit.

Edit: En dat zien van een vetzak, ook dat komt en gaat. Soms kijk in de spiegel en denk ik: damn, dat ziet er niet verkeerd uit en andere keren zie ook ik een vetklep.

Comment

bedankt voor je begrip pinada

Comment

bedankt voor je begrip pinada

Een zeer wijs persoon heeft mij ooit verteld: Lin, je bent veel te hard voor jezelf. Is niet alleen niet leuk voor jezelf, maar ook niet voor anderen.

En mijn moeder natuurlijk: 'De boog kan niet altijd gespannen staan'.

Dus: Kop op!

Comment

Lekker volhouden bro. Ik snap dat het soms kut gaat, that's life. Kop op.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Comment

Kerel ik snap precies wat je bedoeld. Ik train zelf zowat een half jaartje en wil het ook goed doen. Nu is het dus elke keer tartaatjes en kipfilet halen, invriezen, 's ochtends weer eruit halen om 's avonds weer te kunnen eten. Als ik het vergeet moet ik weer andere dingen gaan verzinnen en na het sporten de supermarkt in. Tonijn in water moet op voorraad zijn, daar wil ik ook weer rauwkost bij. Halve koelkast vol met kwark Kipfilet rosbeef en rookvlees.
                      S'avonds plannen wat je de volgende dag op brood moet doen en zorgen dat m'n sporttas klaarstaat. Maar zoals ik laatst op deze site ergens las; life's to short te be small. Hierbij is je lichaam en gezondheid een van je grootste bezittingen, dus het is de moeite waard hierin te investeren ook al wordt je er soms knettergek van.
                      ''Elke reis begint met een stap''

Comment

Hey man!

Heb zelf ook wel eens een dip gehad en dan net zoals Pinada helemaal de boel omgegooid een paar keer! Motivatie uit kleine dingen proberen te halen, je doet het toch maar iedere dag je voeding bijhouden/nuttigen, je traint hard.. Daar mag je ook trots op zijn man! Wees niet te hard voor jezelf, maar wel rechtvaardig

Zelf heb ik hier afgelopen maand een extra koel/vries combi in huis gehaald. Mn vriendin werd gek omdat alles vol lag gestampt voor mij :P
                        Flexcup 2012: 2e Plaats C Klasse -80kg

Comment

Herken het helemaal Bilo...
                          Heb het ook gehad, net 3 maanden serieus eten en trainen --> Schouderblessure.. moet je opeens rustig aan gaan doen en fysio. Train pas weer sinds 3 maanden bovenlichaam.
                          Groei beetje bij beetje. Nog steeds geen gewenst resultaat, alsof het maar niet wil.
                          Eten komt me de strot uit. Heb nu eigenlijk liever niet eten dan wel.
                          Als ik op een station aankom en ik zie de pizza, kebab, friet, wok... als ik hier zo rondlees kunnen mensen zich juist moeilijk inhouden om die "lekkere" dingen te pakken. Nou als ik er alleen al aan denk zit m'n maag al vol.
                          Doelen niet bereikt, slechte trainingen en eten.. ook hier gaat het niet zoals ik gehoopt had. Maar blijf doorgaan, hoop dat het vanzelf komt.

Comment

Herken dit ook. Is volkomen normaal, deze momenten - de dipjes - zijn bepalend om het spreekwoordelijke kaf van het koren te scheiden. Dit zijn de momenten waarop iemand zegt: "what the hell, ik stop ermee".

Dus volhouden é makker. Voor je het weet wordt het routine, een levenshouding en kost het je, behoudens de trainingen, nagenoeg geen energie of moeite meer. Anders gezegd, het wordt een gewoonte.

Wat het zeiken betreft, pffft, doe maar. Al wat helpt om je op het rechte pad te houden.
                            Only those who risk going too far can possibly find out how far one can go - George Eliot

Comment

hahaha bedankt mannen!

Fijn om te lezen. Ik ga zometeen weer flink trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X