Alleen maar massa verbranden?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alleen maar massa verbranden?!

Ik zit nou ongeveer 5 maanden op IF, en dit is hoe het ongeveer ging:

begin: 82 kg, 12% vet -> VVM = 72,16
    daarna: 85,5 kg 15,5% vet
    cutten: 78,2 kg 14,4% vet -> VVM = 66,94

In 5 maanden ben ik dus bijna 6 kg massa verloren, terwijl ik wel echt heb lopen bulken (tijdens IF vooral vet gegaind).

Afgezien van dat: het cutten. Ik ben iets meer dan 1% verloren in 6 weken, maar wel meer dan 7 kilo in gewicht kwijtgeraakt. Deels vocht, oke, maar ZO weinig vetverlies, tegen zo een groot massa verlies is gewoon belachelijk.

Ik zit op keto, neem 3000 kcal op rustdagen en 3400 op trainingsdagen.

3 gr/kg lichaamsgewicht aan eiwit (behalve de 2 dagen na refeed, dan is dit 2 gr/kg en meer vet dus) en tussen de 17 en 25 gr koolhydraten per dag.

Maandag/dinsdag ub/lb en vrijdag de fb workout, alles berekent op de goeie depletie. Refeed van 24 uur, simpele kh.

Hoe kan dit nou? Vorig jaar was het hetzelfde gelazer, van 83 kg naar 74 kg gekelderd en ook maar een paar % vet verloren. Nou heb ik echt bijna dezelfde stats als een jaar geleden, maar wel een jaar lopen vreten en trainen.
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Zou eerder zeggen dat dat dan aan keto ligt dan aan IF, maar be my guest om dat uit te vogelen door even gewoon keto te doen.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

En mn vetgains door het bulken dan? Bijna geen massa aangekomen, en wel een hele zooi vet. Dat deed ik niet op keto overigens.

Vorig jaar heb ik gecut volgens de Q and A to get ripped en niet IF.
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Ok even voor de duidelijkheid: volgens de Q&A to get ripped heb je dus ook veel massa verloren en weinig vet (relatief gezien)?
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ja klopt

Comment

Mmm weird... Zit je niet te veel onder je behoefte te eten? Ik bedoel, 3000 kcal klinkt niet als veel onder je behoefte, maar wie weet...
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Maarja dan nog, als ik maar 0,4% vet verbrand in 2 weken, lijkt me niet dat als ik meer ga eten, ik meer vet ga verbranden.

Comment

Denk dat die vetgains niet kloppen. Zie je ook duidelijk spiermassaverlies in de spiegel?
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

hoe meet jij je vetpercentage?
                  Als jij namelijk een weegschaal gebruikt,
                  dan kan het zijn dat je gewoon vet bent verloren.

Heb jij het gevoel dat je er strakker uitziet dan een half jaar geleden?
                  dan ben je dus vooral vet kwijt.

Hoe zit het met je kracht, is deze gelijk gebleven, achteruit gegaan?
                  als deze ongeveer gelijk is gebleven, dan denk ik dat je weinig massa hebt verloren.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik heb elke 2 weken een 4 punts huidplooimeting laten doen en gewicht laten meten op dezelfde dag zelfde tijdstip, na het toiletbezoek en zonder iets te hebben gegeten en gedronken. 4 Metingen achter elkaar bijna alleen maar vetgains (VEEL meer dan massa in ieder geval). Kan geen meetfout meer zijn. Begon op 11,5% en schoot sinds IF ineens naar 15,5% met weinig massa bijkomst.

In de spiegel zie ik mezelf ook echt krimpen in alle opzichten. Mensen die me heel vaak zien zeggen het ook.

Kracht is wat meer geworden, maarja, dat staat een beetje los van massa verlies. Vorige cut was ik ook ietsje sterker geworden, maar toch veel massa verloren.

Comment

Post even je fotos van voor je begon en nu, kan me niet voorstellen dat je 7kg massa kwijt bent man serieus

Als ik hoor hoeveel mensen er wel goed gaan op IF denk ik niet dat het daar aan ligt en keto staat ook vrij hoog aangeschreven op andere boards dus als je gegevens wel kloppen zit je waarschijnlijk iets fout te doen. Anders maar eens proberen je carb up met clean food te doen, al is het maar voor 2 weken. Las ook dat mensen die echt hard op keto wilden gaan hun carb up alleen deden door carbs na laatste training vrijdagavond, en dan continueren tot zaterdag middag (heb je 2-3 carb maaltijden op zaterdag en 1 op vrijdag) en dat dit voldoende zou zijn voor de gemiddelde fitness ganger. Tis maar een idee, maar probeer eerst die foto's maar
                      Last edited by Yawgmoth; 26-05-2009, 15:31.
                      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Tsja ik zie het echt in de spiegel. Ik voelde me eindelijk groot worden, was ik 88 kg op een volle maag, cutten, en nou kom ik net aan de 80 en zo voel ik me ook. Shirts zitten veel losser, schouders van de mouwen hangen verder, etc

Comment

Je verliest zoiezo aan omvang. Mis dat zelf ook. Ben droger en harder ( en feitelijk dus ook beter) dan ooit, maar dat sommige shirts nu weer wat losser zitten enzo... Bah.

Heb je met je keto ook een andertrainingsschema in laten gaan?

sigpic

Comment

Ja, speciaal keto schema. Oefeningen zijn gewoon oke, de load is 70% en het totaal aantal reps wordt bepaald door de hoeveelheid tijd ik een spiergroep moet belasten voor de juiste depletie. Doorgaans komt dit neer op 20-30 reps.

Ma/di ub/lb en vrijdag fb.

Comment

Denk dat je dan niet goed reageert op zowel dat trainingsschema als op keto en/of IF. Ik ben echter geneigd te zeggen dat het de IF niet zal zijn.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X