Uberman Sleep Schedual - a.k.a. Polyphasic Sleep

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Als je aan kan tonen dat je herstelt buiten je REM cycles om, laat maar komen

Vergeet niet dat je nu ook veel meer eetmomenten hebt he, dus dat zal zeker helpen
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Wat een HOOP vooroordelen hierover van mensen die hier nog nooit van hebben gehoord, laat staan uitgeprobeert! "Je hebt gewoon 8 uur slaap nodig"? Blijkbaar niet dus. Zelfde met IF: Je hebt gewoon ontbijt nodig, belangrijkste van de dag": Blijkbaar niet dus.

De wetenschap is toch juist zo ver gekomen door dingen te proberen die nieuw zijn? Anders stonden we nog steeds in de bossen op konijnen te schieten (doen sommigen alsnog, daar niet van ). Als je er niet voor open staat, je wil het niet proberen, maar je ziet wel korte studies van mensen voor wie het prima werkt, dan ben je gewoon letterlijk een boer.

Lijkt me gewoon echt ideaal dit. Het enige probleem voor mezelf lijkt het in slaap komen (wordt dus opgelost in de aanpassingsperiode) en de aanpassingsperiode doorkomen. Lijkt me echt gigantisch zwaar.

Ohwja, wat ik me wel ineens bedenk: hoe ga je dit doen met koffie? Ik kan nou ZOWIESO niet pitten in de nacht als ik smiddags koffie drink. Zou dr op neerkomen dat ik nooit koffie kan verdragen (voor een training bijvoorbeeld).

Wel handig is dat je met een regulier eetschema gewoon altijd kan eten en niet in je slaap moet teren op een bakkie kwark.
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Trainen midden in de nacht? Bij ons is de sportschool dan gewoon gesloten hoor.
        Owner of the Iron Playground.

Comment

Kijk Leo snapt het

Jah koffie kan wel zegt hij, maar hij raadde het wel echt af. Wat hij vond was als je koffie nam dan verpeste het zijn volgende sleep cycle (dit is overigens ook zo als je geen Uberman Sleep doet hé, caffeine interfereert zowiezo met REM sleep dacht ik). Hij had ook geëxperimenteerd met het overslaan van een cycle en het goedmaken door kop groene thee te drinken, maar dat was helemaal erg Wat ik wel denk is als je een cycle hebt gehad, dan caffeine en dan trainen en je rekt de cycle tot een uur of 6 dat je dan minder last zult hebben. Maar tbh ik train al 6 maanden zonder caffeine en gaat prima

Zowiezo belachelijk dat je gaat twijfelen of je misschien toch niet 20 min slaap nodig hebt omdat je het te druk hebt lol, je hebt al 6 uur extra en dan denk je; hmmm misschien is het toch wel relaxt als ik nog 20 min minder slaap.

Daarom ik raad jullie echt aan zijn blog te lezen, want hij heeft ook overal van die kleine experimentjes in staan e.d. van dingen die hij dacht dat wel werkten of niet.

En ja die aanpassingsperiode is echt hell voor 2 dagen, maar hij zei dat hij op de 3e dag al niet meer terug wilde naar monostatic sleep.

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Volgens mij klopt dit verhaal niet.
            De REM-slaap is niet de diepste slaap maar de lichtste en dient om je geest te herstellen, contradictorisch genoeg kun je het moeilijkst worden gewekt uit de REM-slaap, dit is de droomslaap.
            Een van de eerste stadia die je doormaakt als je daadwerkelijkt slaapt is de SWS-slaap oftewel Slow Wave Sleep, tijdens dewelke je hersengolven zeer traag zijn, dit is de diepste slaap, en het is tijdens deze slaapfase dat 80 % van je hormoonproductie op gang komt.
            Als je dit weet, dan weet je ook dat de SWS-slaap superbelangrijk is om te herstellen, en dat gebeurt in stadia, eerst is er een periode van SWS, dan een periode van REM, dan terug SWS, dan terug REM, en zo gaat dat 5 tot 7 keer na mekaar.
            Dit kan je niet bewerkstelligen in maar 3 uur slaap per dag, geperiodiseerd over 24 uur, onmogelijk.
            We hebben allemaal onze nachtrust nodig van 7 tot 9 uur slaapduur.

Comment

Het lijkt me wel een keer goed om te proberen. Maar dan gaat iedereen je helemaal raar aankijken. Mijn vrienden kijken me nou al een tijdje raar aan dat ik geen alcohol meer drink. En dan zou ik ook nog eens midden in de nacht op zijn. Maar het past gewoon niet in mijn werkschema en dergelijke.
              Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

@ Yawgmoth en leo1988

Vooroordelen of niet...ik DENK dat het niet praktisch is. En in mijn eigen geval is het zeker niet praktisch. Mijn leven is al hectisch genoeg met een 4 ploegendienst!
                Geniet, en drink met maten!

Comment

En wat is zijn antwoord op GH produktie dat pas plaats vindt na ongeveer 2 uur nadat je in slaap bent gevallen? Groeihormoon wat er voor zorgt dat je fysiek herstelt en alles? Dat red je niet met maar 20mins slapen.

Dus nogmaals. Leuk dat je mentale vermogens goed blijven met maar 20mins slapen, maar voor sporters is dit alles behalve interesant te noemen.

Comment

Volgens mij klopt dit verhaal niet.
                    De REM-slaap is niet de diepste slaap maar de lichtste en dient om je geest te herstellen, contradictorisch genoeg kun je het moeilijkst worden gewekt uit de REM-slaap, dit is de droomslaap.
                    Een van de eerste stadia die je doormaakt als je daadwerkelijkt slaapt is de SWS-slaap oftewel Slow Wave Sleep, tijdens dewelke je hersengolven zeer traag zijn, dit is de diepste slaap, en het is tijdens deze slaapfase dat 80 % van je hormoonproductie op gang komt.
                    Als je dit weet, dan weet je ook dat de SWS-slaap superbelangrijk is om te herstellen, en dat gebeurt in stadia, eerst is er een periode van SWS, dan een periode van REM, dan terug SWS, dan terug REM, en zo gaat dat 5 tot 7 keer na mekaar.
                    Dit kan je niet bewerkstelligen in maar 3 uur slaap per dag, geperiodiseerd over 24 uur, onmogelijk.
                    We hebben allemaal onze nachtrust nodig van 7 tot 9 uur slaapduur.
                    NIET DUS

En verder bron please, want je mist een hele hoop stadia en het gaat niet zoals jij zegt helaas daarom neem ik niks van wat jij zegt voor waarheid aan sorry

Non-REM Sleep
                    The period of non-REM sleep (NREM)is comprised of Stages 1-4 and lasts from 90 to 120 minutes, each stage lasting anywhere from 5 to 15 minutes. Surprisingly, however, Stages 2 and 3 repeat backwards before REM sleep is attained. So, a normal sleep cycle has this pattern: waking, stage 1, 2, 3, 4, 3, 2, REM. Usually, REM sleep occurs 90 minutes after sleep onset.

bron; Sleep Stages - sleepdisorderchannel

@ Falsyr, mag jij nu 1x raden welk stadium je in zit rond 2 uur, KASSA; REM sleep

@Ophaler, voor sommigen is het idd niet praktisch dat kan ik me heel goed voorstellen, maar Leo en Ik zijn maar studentjes dus als er ooit een tijd voor is is het nu
                    Last edited by Yawgmoth; 27-05-2009, 15:31.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                      @ Yawgmoth en leo1988

Vooroordelen of niet...ik DENK dat het niet praktisch is. En in mijn eigen geval is het zeker niet praktisch. Mijn leven is al hectisch genoeg met een 4 ploegendienst!
                      Precies, in zo'n geval zou het niet werken (als je niet kan pitten op je werk :P). Ik ben zelf student, zoals yawgmoth al aangaf, en ik heb echt vrijwel nooit dat ik meer dan 4 uur onafgebroken iets moet doen. Als ik de hele dag op de universiteit ben, ga ik desnoods pitten op de wc

Originally posted by Falstyr View Post
                      En wat is zijn antwoord op GH produktie dat pas plaats vindt na ongeveer 2 uur nadat je in slaap bent gevallen? Groeihormoon wat er voor zorgt dat je fysiek herstelt en alles? Dat red je niet met maar 20mins slapen.
                      De GH productie duurt een tijdje ja, bij een regulier slaappatroon, maar bij deze methode, schuift dit juist veel verder terug naar het begin. Ipv anderhalf uur, duurt het dan bijvoorbeeld maar 5 minuten. Om dit te bereiken moet je door de aanpassingsperiode en dat is ook een reden denk dat je je zo kut voelt gedurende die dagen.

Zou kunnen dat als je je groeihormoon 6x per dag keihard boost, je nog meer hebt dan bij een regulier schema, waarin je de eerste 2 uur maar veel groeihormoon produceert en de rest VEEL minder (beetje verwaarloosbaar). Zag laatst hier een grafiek over rondzwerven, maar geen idee meer waar dat staat.

Misschien een idee om voor elke slaapcycle een lage dosering gaba te nemen, om je groeihormoon NOG harder te boosten. Ipv 3-5 gr gaba dus steeds 0,5-1 gr ofzo. Weet niet of het dan schadelijk is, misschien iemand die hierop door kan gaan?

Over de aanpassingsperiode: na 2 dagen wil je al niet meer terug? In dat geval wil ik het wel op korte termijn uitproberen. Als je je echt een week verrot voelt is het wat minder natuurlijk. 4 Juni heb ik mn laatste tentamen, voor die tijd ga ik lezen over deze slaap methode en als ik er heel enthousiast over wordt, ga ik het vrijwel zeker proberen

Wie gaat er mee doen? Ik wil zeker nog wel een proefkonijn die het ook gaat doen samen met mij. In mijn eigen omgeving gaat niemand dit doen.
                      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

@Yawgmoth

OK, ik had het wat ingekort, mijn bron is een studieboek van school, merk verder wel op dat stage 3 en 4 slow wave sleep is.
                        In stage 1 en 2 slaap je niet daadwerkelijk, vanaf stage 3 wel.
                        Last edited by Lukas; 27-05-2009, 15:56.

Comment

Sorry, mijn fout, je slaapt al wel (licht) in fase 2

Comment

de GH productie moet in die 6x20mins wel erg hoog houden, want op zich zou je een aantal uur hebben tijdens een reguliere 8 uur nachtrust. Maar geen idee hoeveel er dan is.

Vordeel met 6x20 is dat je weinig tot geen cortisol hebt I suppose.

Comment

Het is misschien een leuk experiment om uit te proberen, als je er tijd voor vrij kan maken.

Volgens mij heb je een maand nodig om te wennen aan dat ritme, betekent dus dat je die hele maand niet te genieten bent, en als je een baan hebt(of eigen bedrijf) je werk er zwaar op achter uit gaat.

En als je dan gewent bent aan dat ritme, wie moet je dan lastigvallen als je je verveelt....iedereen ligt te slapen

Laat mij maar lekker 8 uurtjes slapen, vind mijn meisje ook een beter plan
                              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

@ Falstyr
                                Cortisol heeft zijn nut bro. Zou daar niet zo over jubelen.
                                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X