poekoelan(gevechtsport)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Paar keer gekickbokst, maar dat was toch niet mijn ding, lag ook aan waar ik zat.
    Nu sinds tijdje jiu jitsu, vind vooral de simpele techniekjes om iemand snel naar de grond te krijgen leuk Drukpunten enz. zijn ook wel handig en leuk om te weten, maar meer voor erbij.
    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Ik vind zelf dat fitness met vechtsport goed samen gaan mits je het verkeert aanpakt hahha.
      Ik zelf fitness altijd eerst voordat ik met poekoelan begin, dit komt omdat je je zelf vast gooit met kracht training en gooi me zelf weer los met poekoelan echt lekker.

Comment

2 jaar jiujitsu gedaan. nu af en toe wat recraetief boksen.. en af en toe barvechten

Comment

nooit vechtsport gedaan, mr de politie, ik heb hem niet op zn bek gerost en daarna vloer laten eten, mn collega kan getuigen, hij is gewoon gevallen...
          the one and only tabata overlord

Comment

6 jaar judo, 1 jaar krate

Comment

ik ga mischien op kung fu

goeie vriend van mij geeft er nu les in, is net tweede geworden op de wereld kampioen schappen

zijn trainer eerste
              Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Krachtsport en goede algemene kracht dus in combinatie met snelheid en goede techniek in vechtsport is echt dodelijk. Kun je veel voordeel uithalen mocht het ooit gebeuren dat je bijvoorbeeld onverwachts word aangevallen op straat. Wat ik dan ook een zeer interessante vechtsport vind is krav maga. Zou ik ooit wel is mee willen beginnen.
                Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
                  Krachtsport en goede algemene kracht dus in combinatie met snelheid en goede techniek in vechtsport is echt dodelijk. Kun je veel voordeel uithalen mocht het ooit gebeuren dat je bijvoorbeeld onverwachts word aangevallen op straat. Wat ik dan ook een zeer interessante vechtsport vind is krav maga. Zou ik ooit wel is mee willen beginnen.

Wat je zegt klopt ik doe nu 6 jaar poekoelan en sinds ik 3 jaar geleden ook met fitness begon is mijn stoot kracht voor uit gegaan maar vergeet niet met meer massa wordt je wel langzamer dus dit zal je moeten blijven trainen als een gek.Ik train zelf vaak alleen met mijn leraar thuis en dat vidn ik zelf altijd het lekkerst. En Krav Maga is zeker een goeie gevechtsport . Ik zal zelf niet kunnen stoppen met poekoelan want er valt veel uit tehalen en tegen woordig gebeuren er rare dingen op straat dus gevecht sport kan dan echt handig zijn.

Comment

1) krav maga is geen sport
                    2) krav maga in de meeste scholen is echt een flauw aftreksel van het origineel en trekt op de zeik. Enkel de commando/militaire versie vind ik iets waard.
                    3) je mag nog de beste van de beste zijn in de gym, op straat ambras krijgen is iets compleet anders. Dan komen ze met een blaffer of 20 vriendjes terug, zelfs al "win" je, of betaal je door je neus aan schadevergoeding.

uitstraling hebben van "niet met me fokken want ik maak je af" werkt veel beter om geen problemen te krijgen dan alle vechtskills in de wereld.
                    the one and only tabata overlord

Comment

kerel wat ji zegt is vaag dus al die lui die kickboxen en mma stellen dus niks voor op straat omdat ze direct schieten op straat.

Ach ja je kunt natuurlijk ook gevaarlijk kijken maar ja als je dan iets krijgt ben je wel de lul en wat wij trainen is alleen praktijk gericht dus niet zo maar ballet ofzo dus chill even met je oordeel. En Krav maga daar heb je zekers wel goeie sport scholen in.

Maar waarom denke je dat trouwens doe jij ook aan sport of\
                      grtz

Originally posted by Genjuro View Post
                      2) krav maga in de meeste scholen is echt een flauw aftreksel van het origineel en trekt op de zeik. Enkel de commando/militaire versie vind ik iets waard.
                      3) je mag nog de beste van de beste zijn in de gym, op straat ambras krijgen is iets compleet anders. Dan komen ze met een blaffer of 20 vriendjes terug, zelfs al "win" je, of betaal je door je neus aan schadevergoeding.

uitstraling hebben van "niet met me fokken want ik maak je af" werkt veel beter om geen problemen te krijgen dan alle vechtskills in de wereld.

Comment

Originally posted by Genjuro View Post

Ik doelde dan ook op de militaire krav maga die ze in het israelisch leger gebruiken.

Tja, tegenwoordig wel, maar zie het daarom ook als zelfverdediging en geen tegenaanval. Als het gebeurd is dus niet blijven staan omdat je nu denkt de man te zijn maar er gewoon vandoor gaan.

Misschien wel, maar het kan ook juist averechts werken. Er zijn namelijk ook altijd mensen die er zelf ook zo over denken en als jij laat merken dat je ook 'zo bent' kunnen ze je wel eens uit gaan testen.

Comment

Misschien wel, maar het kan ook juist averechts werken. Er zijn namelijk ook altijd mensen die er zelf ook zo over denken en als jij laat merken dat je ook 'zo bent' kunnen ze je wel eens uit gaan testen.

Klopt wat jij zegt ik doelde zelf ook op het Israëlische versie die is echt lijp

En als je een echter vechter bent laat je je niet zo snel uitlokken
                          Vecht sport heeft ook met zelfbeheersing te maken dus ook dat zal je moeten leren en niet denken dat je naar een jaar of 2 de sport al door door kent.

Comment

Inderdaad. Ook niet om te doen alsof ik heilig ben ofzo maar mij zul je nooit een gevecht zien uitlokken. Sterker nog, ik ben eerder het persoon die zelf zijn excuses aanbied, terwijl de ander fout zat. Gebruik alleen je vechtsport als het nodig is, maak er geen misbruik van.

Comment

Inderdaad. Ook niet om te doen alsof ik heilig ben ofzo maar mij zul je nooit een gevecht zien uitlokken. Sterker nog, ik ben eerder het persoon die zelf zijn excuses aanbied, terwijl de ander fout zat. Gebruik alleen je vechtsport als het nodig is, maak er geen misbruik van.
                              Sta ik helemaal achter

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X