Nieuwe prikkeling?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe prikkeling?

yo0w bodynetters,

Sinds vorige week ben ik begonnen met een nieuw trainings schema, i.p.v. krachttraining geen 1-6 herhalingen meer maar 60 kg met bankdruk en dan 30 reps 3 sets en laatste 4e set 100 herhalingen met lege stang. Zijn deze aantal hoeveelheden nuttig om meer snelkracht uithoudingsvermogen op te bouwen?

Gr,

CyberSul
    Wat ben ik een spetter

mijn vraag: heb je er zin in? lijkt me erg vervelend om 60kg 30x omhoog te drukken
    Groeten

Comment

Geloof er geen barst van dat het vruchten af gaat werpen. Als beginner wellicht (zijn een aantal onderzoeken die dit onderbouwen), maar als gevorderde geloof ik niet dat het je echt supergains gaat geven. Eerder wat sarcoplasmetische groei dan myofibrillaire.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Misschien geeft dit je explosiviteit (dit je wil?) Maar kan verder neit echt bedenken wat je er mee wilt en kan bereiken.
        Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Lijkt me compleet fail, suc6 ermee

Explosivieit doe je maar WSB style 10x3 met 45-55% van je 1RM en een ME dag + explosieviteit dag ofzo, lijkt me nuttiger
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Geloof er geen barst van dat het vruchten af gaat werpen. Als beginner wellicht (zijn een aantal onderzoeken die dit onderbouwen), maar als gevorderde geloof ik niet dat het je echt supergains gaat geven. Eerder wat sarcoplasmetische groei dan myofibrillaire.
            ehmm? wat betekent dat. kan ik mijn woordenschat verbreden

Comment

Originally posted by Babo View Post
              ehmm? wat betekent dat. kan ik mijn woordenschat verbreden
              Myofibrillaire hypertrofie = erg simpel gezegd spiergroei. Sarcoplasmatische hypertrofie = erg simpel gezegd vocht waardoor de spier groter lijkt. Correct me if i'm wrong.

Comment

Helemaal correct.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

lijkt me nix zo iets,
                  mischien leuker op supersets te gaan doen met 2verschillende spiergroepen en dan geen rust ertussen als je echt verzuring wil hebben is dit denk ik beter.

verder vraag ik me af waarom je op dit punt bent gekomen om zoiets te doen?
                  of is het alleen maar wat je zegt?
                  Zijn deze aantal hoeveelheden nuttig om meer snelkracht uithoudingsvermogen op te bouwen?
                  Calisthenics / Street workout

Comment

En dan nog niet eens over de verzuring die rond de 20reps in trapt. Je krijgt wel spieruithoudingsvermogen in overdreven vorm. En echt veel massa zal je er niet echt van gaan krijgen vermoed ik. Doe dan gewoon German Volume met 10sets a 10reps als je niet al te zwaar gewicht wilt.

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                      lijkt me nix zo iets,
                      mischien leuker op supersets te gaan doen met 2verschillende spiergroepen en dan geen rust ertussen als je echt verzuring wil hebben is dit denk ik beter.

verder vraag ik me af waarom je op dit punt bent gekomen om zoiets te doen?
                      of is het alleen maar wat je zegt?
                      Ik ben hierop gekomen omdat ik sinds kort weer judo 4 5 dagen in de week en mijn trainer ''R. Joorse'' een van de trainers van Dennis van der geest. Vertelde mijn dat ik niks heb aan kracht training 1 t/m 6 reps omdat je hiervan trager word en omdat je bij Judo meer snelkracht / uithoudingsvermogen nodig hebt. Vandaar deze trainingsmethode ben gekomen, maar is het wel nuttig 20 a 30 reps? En hiermee boek je uithoudingsvermogen snelkracht en spierdefinitie toch? Of heb ik het verkeerd?
                      Wat ben ik een spetter

Comment

1-6 Reps trager worden. Nope. Tenzij je de uitvoering traag houdt.

sigpic

Comment

Als je het nooit gedaan hebt lijkt me er niks verkeerd aan om het bijv. 3 weken te proberen. Zou daarna wel weer snel overstappen op een schema met lagere reps.
                          Als je explosiviteit bedoelt zal het niet erg aan bijdragen, eerder aan uithoudingsvermogen. Explosiviteit train je het beste door max. 3 reps te doen met een gewicht wat je makkelijk kan, gewoon op snelheid, dus herhalingen zonder afname in snelheid. Bij een olympische oefening moet het altijd snel en kan je ook richting maximale gewichten gaan, dan blijft het ook explosief, voor gewone oefeningen geld dit niet, die pak je meestal rond de 60% voor explosiviteit.
                          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X