vermoeidheid?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vermoeidheid?

hey bodynetters,

de laatste paar weken zit ik in de cut, en opzich gaat het heel erg lekker.
    Sinds kort heb ik ook eenbijbaantje in een sportschool, ik vind dit werk erg leuk, en het geld kan ik natuurlijk ook goed gebruiken.

Voordat ik dit werk deed, deed ik in mijn cut 2x per week fullbody,
    tijdens elke training deed ik 3 setjes voor de grote spiergroepen,
    2 voor de kleinere spiergroepen. En ga bij elke oefening echt tot aan het gaatje, en opzich herstelde ik tot nu toe snel genoeg.

Nu ik vaak werk, en daarnaast ook in mijn cut zit, merk ik dat mijn herstel trager wordt. eigenlijk zou ik vandaag gaan trainen, maar mijn gevoel zegt me dat dat te vroeg is.

Moet ik dit gewoon accepteren en morgen gaan trainen
    en dus 1x in de 4 dagen fullbody doen. of is het gewoon dat ik zwaarder fysiek werk niet gewend ben en dat het vanzelf wel goedkomt en moet ik gewoon trainen gaan.

Of is het een oplossing om niet tot de max te trainen,
    (bijv bij elke oefening paar kilo lager gaan, en zo minder belastend trainen)

OF mischien training overslaan, velledig herstellen, en dan overstappen op bulk en door extra voeding herstel versnellen?

wat lijkt jou het beste, en waarom?

bedankt voor jullie hulp,

groeten rene
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Kijken dat je niet te laag in koolhydraten zit op KT dagen.
    Voldoende eiwitten eten is ook belangrijk voor het herstel( 2,5 gr/kg lichaamsgew). Daarnaast de vetten in orde hebben( 30% vd kcal inname)

Als het gehele plaatje van voeding correct is kun je kijken of het aan de vitamine inname ligt. B12 en daarnaast extra IJzer kan geen kwaad, dit helpt bij mij ook zeer goed. Eventueel zou je caffeine tabs voor de workout kunnen nemen voor een extra boost.

Kijk ook of je voldoende slaapt, ga eens iets eerder naar bed. Probeer regelmatige slaappatronen aan te wennen, dagelijks om 11 uur slapen en om 7 uur opstaan bijv. Kom je niet vroeg in slaap neem dan om half 11 melatonine tabs in en ga om 11 uur in bed liggen dan ben je net niet moe maar door de melatonine val je prima in slaap. Ikzelf geregeld nog binnen 10 minuten.

Als dat ook niet helpt kan je even een bloedonderzoekje laten doen bij de doktor maar bovenstaande opties zou ik eerst even testen. Succes
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

ik neem op niet KT dagen weinig koolhydraten,
      op wel KT dagen, veel koolhydraten.
      eiwit neem ik 2.25-2.5g per dag.
      vetten rond de 80-90g per dag, 27-30% van totaal kcal.

vitamine neem ik centrum performance a-z sinds paar dagen.
      merk wel dat dit beetje helpt.

Slaap 7-8 uur per dag, maar na een dag werken,
      ben ik zo kapot, dat ik ook wel 10-11 uur slaap.

Zoals ik al zei is dit pas sinds ik lichamelijk zwaarder werk doe.
      vantevoren deed ik voornamelijk zittend werken, of ietsvergelijkbaars qua inspanning.

bedankt voor de tips shred. maar denk dat ik eigenlijk goed zit qua voeding/vitamines/rust.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Als je toch maar 2x per week traint zou ik gewoon zorgen dat de trainingen die je doet je voluit kunt, liever een dag extra rust zodat je wel tot het naadje kan dan half assed de gym in gaan om rond te klooien en niet zwaar te gaan. Als je gaat doe het dan gewoon goed, als je rust nodig hebt so be it. Veel groeien doe je wss toch niet op 2x FB p/w (in tegenstelling tot normale programma's) dus dan train je meer voor verhogingen op gewichten en dat kan alleen als je je lekker voelt.

Knal er desnoods caffeine pilletje in als je toch besluit om te trainen of andere pre-workout booster. Verder ik kan me vergissen maar baantje in sportschool is nou niet echt heel erg intensief. Sure je zult beetje met gewichten rondlopen maar dat is normaal voor beetje fysieke arbeid, kan moeilijk geloven dat dat je trainingen erg in de weg zit. Misschien is gewoon even wachten tot je lichaam de extra workload aankan en zich aan gaat passen, heb je wel je voeding intake verhoogt sinds je begon met fysieke werkzaamheden ?

EDIt; bedenk me net als je niet zwaar deadlift dan is er no way dat je onderherstelt bent, al hakken zware squats er ook in maar ik geloof dat je daar ook maar 1 werksetje doet voor vrij hoge reps. Dus je zult toch even moeten kijken waarom je zo traag herstelt
        Last edited by Yawgmoth; 20-07-2009, 14:01.
        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Mijn baantje in de sportschool is best intensief,
          omdat ik zelf elk uur 10 min een miniworkout geef.
          daarnaast nieuwe leden alles voordoen,
          opruimen, poetsen etcetc.

het is niet heel erg zwaar,
          maar in vergelijking tot wat ik tot nu toe deed wel stuk zwaarder.

denk dat ik idd een 100-200 kcal per dag hoger ga zitten,
          en weet bijna zeker dat het probleem zowieso is opgelost op het moment,
          dat ik weer ga bulken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X