Voor massa hoe veel/weinig reps?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voor massa hoe veel/weinig reps?

Vraagje over training voor massa; ik blader altijd schema's door en lees zo nu en dan wat de heersende gedachte is over bepaalde zaken.

Wat betreft het aantal repetities per set ben ik benieuwd wat jullie ervan denken dat het best is voor het opbouwen van massa; 10, 8 of 6 reps?

Alvast bedankt,
    Martios

Originally posted by Martios View Post
    Vraagje over training voor massa; ik blader altijd schema's door en lees zo nu en dan wat de heersende gedachte is over bepaalde zaken.

Wat betreft het aantal repetities per set ben ik benieuwd wat jullie ervan denken dat het best is voor het opbouwen van massa; 10, 8 of 6 reps?

Alvast bedankt,
    Martios
    Algemene concensus is vaak 8-10 reps

Ik zou gewoon opbouwen naar je laatste setje en daar een reprange hanteren van tussen 6-10 reps, is makkelijkste. Haal je er 10 verhoog je de keer erop. Haal je er 8 kies je of de volgende keer iets meer gewicht voor zelfde reps of je gaat voor 9ipv8. Zolang je maar je logboek beat maakt het niks uit. Vaste reprange met straight sets was ik fan van in begin maar uiteindelijk limiteerde ik mezelf er meer mee dan dat ik vooruit ging.

Bij benen werken bij mij persoonlijk low reps (3-5) beter op squats
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Ok, dank je wel. Dan zat ik wel goed. Ietsjes aan de lage kant dus wat reps betreft voor massa. Vroeger deed ik 12 en zat ik iets te hoog voor een "massa-schema"

Nogmaals bedankt,
      Martios

Comment

Massa gainen is vooral een kwestie van meer eten. Zou overigens wel onder de vijftien herhalingen blijven, gezien je erboven waarschijnlijk vooral sarcoplasmetische spiergroei hebt (vocht).
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X