Hartslagmeter wel of niet...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hartslagmeter wel of niet...

Ben eigenlijk al jaren gewend om veel aan cardio te doen, terwijl ik de laatste tijd meer kracht doe en merk dat mijn lichaam hier uiterst goed op reageert.

Weet dat veel op dit forum natuurlijk over kracht gaat, maar stel als sportieve meid toch even de volgende vraag, en hoop hier reacties op te krijgen...

Heb het idee op cardio gebied dat ik stil blijf staan, nu ben ik gaan kijken wat ik hier aan zou kunnen veranderen, en heb als advies gekregen een hartslagmeter aan te schaffen, waar een OwnZone-functie op zit, waarbij ik precies weet hoe hard ik moet trainen om het meest optimale resultaat te behalen, gebaseerd op je huidige conditie...wat denken jullie hiervan?

Ik denk...overbodig.
    Ik denk...varieer in cardio apparaten
    Ik denk...gooi het level qua weerstand omhoog en blijf hetzelfde aantal RPM's behalen
    ik denk...varieer qua uitvoering en ga High Intensity Interval Training doen

Maar ja dat is wat ik denk

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
      Ik denk...overbodig.
      Ik denk...varieer in cardio apparaten
      Ik denk...gooi het level qua weerstand omhoog en blijf hetzelfde aantal RPM's behalen
      ik denk...varieer qua uitvoering en ga High Intensity Interval Training doen

Maar ja dat is wat ik denk
      Hierbij kan een hartslagmeter wel van toegevoegde waarde, het is inderdaad niet essentieel maar goed.
      Verder inderdaad gewoon de weerstand omhoog gooien en afzien, de grens opzoeken en/of overschrijden, daar zul je vooruitgang door boeken.
      Groeten

Comment

Met alleen de aanschaf van een hartslagmeter zal er niks voor je veranderen. Ownzone training stuurt je op pas met een vaste hartslag range. Als je een plafond hebt bereikt denk ik dat je je training moet afwisselen met interval (HIIT), HIT, fartlek e.d.

Veel hartslagmeters die je OwnZone bepalen, kunnen ook na afloop van je training (of de volgende dag) meten of je training effect heeft gehad, of je te licht hebt getraind en of je tekenen van overtraining vertoont. Ik gebruik het zelf niet, maar voor zover het werkt kan je er gebruik van maken om te bepalen of je training effect heeft gehad.

Comment

Thanks, voor jullie reacties

Comment

ik denk dat je redelijk in het verkeerde gedeelte zit

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
              ik denk dat je redelijk in het verkeerde gedeelte zit

haha zie het ook nu pas, maar dit slaat inderdaad echt nergens op waar deze topic staat
              Groeten

Comment

Oepsie..

Comment

Sorry, heb dit idd op de verkeerde plaats neer gezet...

Comment

Originally posted by LooxX View Post
                    Sorry, heb dit idd op de verkeerde plaats neer gezet...
                    Welnee.

@ Topic
                    Ben het met Falstyr eens. Voor jouw doel heb je geen hartslagmeter nodig.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X