Zwaar trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zwaar trainen

Een goede avond allemaal,

Even een vraag, als je echt alles uit je haalt om bijvoorbeeld een gewicht weg te duwen, en dat er bij de laatste 1 a 2 herhalingen hulp nodig is van iemand op de sportschool, is dit dan goed? of juist slecht?

Mijn vader zegt dat ik zo juist spieren afbreek en niet opbouw. Mij lijkt het juist spieropbouwend omdat je ze dan intensief gebruikt. (mits je natuurlijk genoeg eet daarna om een spieropbouwend effect te krijgen)

(voordat ik aan die zware gewichten zit zijn er een paar sets met gewichten vooraf gegaan waarmee ik dus wel aan de 6-10 herhalingen kom)

Ik weet niet of dit een vraag is waarvan jullie denken : ??

Maar om negatieve berichten te krijgen en offtopic te gaan heeft voor niemand nut.

Graag een antwoord en bedankt voor de moeite om dit te lezen en eventueel te beantwoorden.

Kan volgens mij totaal geen kwaad, in tegendeel. De laatste paar reps moeten afhankelijk van je doel vaak forced zijn, als je bijvoorbeeld 8 reps doet en je moet de laatste 2 eruit persen met wat hulp dan kan het helemaal geen kwaad.

Persoonlijk hou ik er nooit zo van als er wordt geholpen, ik ga dan liever iets lichter zodat ik zeker weet dat ik alles zelf doe. Je kan immers nooit goed inschatten hoeveel iemand helpt.
    "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe" - Albert Einstein

Comment

ik train trouwens 5 dagen per week, weet dat dit niet goed is maar ik train graag en heb er plezier in.

ma : biceps, rug, benen, buik (verdeeld over 1.5 a 2 uur waarvan het meeste naar biceps en rug gaan)
      Di : triceps, borst, schouders (1.5 uur, half uur per groep)
      Wo : Buik, nek.
      Do = ma
      Vr = di

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
        ik train trouwens 5 dagen per week, weet dat dit niet goed is maar ik train graag en heb er plezier in.

ma : biceps, rug, benen, buik (verdeeld over 1.5 a 2 uur waarvan het meeste naar biceps en rug gaan)
        Di : triceps, borst, schouders (1.5 uur, half uur per groep)
        Wo : Buik, nek.
        Do = ma
        Vr = di
        hoe train je, nek?
        "Echte mannen eten geen honing maar kauwen op een bij"

Comment

Schema slaat eerlijk gezegd nergens op, zou daar nog eens goed naar kijken nadat je wat stickies hebt doorgenomen. Om maar eens wat te noemen, borst en schouders op dezelfde dag is nooit een goed idee. Bij veel (basis) borstoefeningen gebruik je namelijk je schouders ook flink (bankdrukken bijvoorbeeld). Ook benen en rug op een dag is veel te veel van het goede, dat zijn je twee grootste spiergroepen en die verdienen wel een eigen dag.
          "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe" - Albert Einstein

Comment

idd beetj te veel van het goede.. Als groeien je doel is toch. 2u trainen is ook veel te lang beste is 1 u

Comment

he-man, sarcastisch of wat?
              mocht ik de benaming van de spieren die aansluiten op je nek (zeg ik het zo wel) verkeerd hebben gezegt.

in ieder geval, vaste bankdruk stang pakken, gestrekte armen "ik weet niet" bewegingen maken.

Comment

Originally posted by He-Man View Post
                hoe train je, nek?
                je hebt zelfs speciale hoofdbanden met gewichten voor nektrainingen

Comment

mocht ik de benaming van de spieren die aansluiten op je nek (zeg ik het zo wel) verkeerd hebben gezegt.

in ieder geval, vaste bankdruk stang pakken, gestrekte armen "ik weet niet" bewegingen maken.
                  haha, nee gewoon oprecht geinteresseerd. Was in de veronderstelling dat je nek met je schouders worden meegenomen en dus benieuwd wat je bedoelde.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                    je hebt zelfs speciale hoofdbanden met gewichten voor nektrainingen
                    weer wat geleerd.

Comment

Forced reps: ligt eraan wat je doel is. Voor kracht zou ik ver van falen blijven, maar voor massa kan het goed helpen. Is gewoon een intensity technique die je af en toe toe kan passen (net als negatieven, partials, omni contraction, static holds etc).

Originally posted by He-Man View Post
                      hoe train je, nek?
                      Shruggen

Originally posted by geniuz View Post
                      Schema slaat eerlijk gezegd nergens op, zou daar nog eens goed naar kijken nadat je wat stickies hebt doorgenomen. Om maar eens wat te noemen, borst en schouders op dezelfde dag is nooit een goed idee. Bij veel (basis) borstoefeningen gebruik je namelijk je schouders ook flink (bankdrukken bijvoorbeeld). Ook benen en rug op een dag is veel te veel van het goede, dat zijn je twee grootste spiergroepen en die verdienen wel een eigen dag.
                      Borst en schouders kan prima op een dag. Heb je toch ook in een fb, ub/lb en push/pull schema? En om nou te zeggen dat die schema's onderdoen voor andere schema's...

Benen en rug kan prima op een dag. Met fullbody schema's heb je nog veel meer op een dag. Gaat om de verdeling, daar heb je wel gelijk in: benen+rug versus schouders+borst slaat natuurlijk nergens op.

Shruggen dus
                      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

uhu klopt, ik wil groeien en tot op heden ben ik ook goed gegroeit.
                        Vind het leuk om te trainen, en doe dit dus ook elke avond in de werkweek.

Is er een schema dat dan op z'n minst beter is als het schema wat ik nu doe, en toch 5 dagen is? Bijvoorbeeld een nieuwe indeling van mijn spiergroepen die ik combineer ofzo?

Comment

Het beste schema is het schema wat je nog nooit hebt gedaan (en waar wel op zijn minst logisch over na is gedacht)
                          22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

hmm beetje onduidelijk voor mij...
                            Graag verdere uitleg

Comment

Graag meer gebruik van de zoek functie

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X