Opbrengen van de juiste discipline

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opbrengen van de juiste discipline

Gegroet,

Hmm lastig om deze topic juist te beginnen dus ik begin maar bij het begin.

[Historie vooraf begint hier]
    Vroeger was ik een best atletisch persoon, sportte 3 keer in de week, at prima, had prima bouw.
    Echter, hierna ben ik door enkele hele zware jaren heen gegaan en heb ik een redelijke buik gekregen. (niet heel overdreven, maar toch, onprettig)
    Mijn BMI zit dan ook in de oranje zone.
    [Hisotrie vooraf eindigt hier]

Hier wil ik erg graag wat aan doen.
    Nu heb ik het (zonder al te veel moeite) voor elkaar gekregen om mijn dieet aan te passen.
    Zo goed als nooit frisdrank & bijna nooit bier
    Geen snacks als zakken chips, zo nu en dan een reep chocolade, maar that's it
    Kleinere porties avondeten
    etc.

Hierbij zou ik graag een gezond sportritme ontwikkelen, maar dat gaat me niet erg goed af.
    Heb sportscholen e.d. geprobeerd maar dat lukt niet, ik heb een erg druk leven en ben dus afhankelijk van kleine tijdframes om in te werken.

Daarom heb ik besloten een nieuw trainingspak te kopen en gewoon te gaan joggen, om de nodige kilo's kwijt te raken. Hierbij heb ik (goeie, aanpasbare) gewichten/bumbells gekocht voor armtraining en was ik van plan pushups te doen voor de buik.

[probleemstelling begint hier]
    Ik heb nu al verschillende soorten schema's ontwikkelt om te gaan sporten, maar telkens lukt het net niet. Ik kan de discipline niet opbrengen ofzo...
    Dit vind ik erg vervelend.
    En nu was ik benieuwd of dit iemand bekend in de oren klonk en wat ik er aan kan doen.
    Is het beter om veel te vroeg op te staan om te sporten? Of om het voor het avondeten te doen? of juist hierna? (laatste lijkt mij zelf geen goed idee, maar misschien heeft iemand hier een goed idee over)

Nu heb ik wel zo'n lichaamsbouw waarbij ik bij een klein beetje inspanning (1 a 2 weken discipline en goed dieet) al heel duidelijk resultaten zie... Ik hou het alleen nooit vol.
    Het is niet dat ik lui ben ofzo, meer dat ik vaak weinig tijd heb en het "dan maar even laat schieten" en dat valt dan in een patroon, terwijl ik liever een patroon zie waar ik het TOCH maar wel even doe.

Verder wil ik absoluut niet aan pillen oid of "the easy way out" (liposuctie of whatever). Ik wil echt een manier om mijn buik via training weg te krijgen.

Bij voorbaat dank voor je hulp/reactie

Je attitude veranderen en in de spiegel kijken. Als dat genoeg tegenvalt zou dat al enigzins drive moeten geven om daar aan te werken. Gewoon de knop omzetten. Discipline dat heb je of dat heb je niet. Ik wil geen vetzak meer zien in de spiegel maar een atletisch persoon en daar ga ik vanaf nu aan werken zeg je dan tegen jezelf. Als je dan eenmaal begonnen bent met trainen en goed eten en je ziet resultaten neem je vanzelf geen genoegen meer met minder. Verder is het niet verplicht, maar wel zo netjes om je even voor te stellen.
    Owner of the Iron Playground.

Comment

Niets aan de post van jordy toe te voegen...

je wilt afvallen of je wilt het niet.. kleine tijdframes? tja waardoor werk zelf ook 40uur per week + een volledige dag school kwijt. heb een wisselend werkrooster. elke week is het passen en meten om mijn trainingen ergens tussen te frotten en toch nog mijn vrienden kunnen blijven zien.

hou in gedachte dat je met 2 weken goed eten al resultaat ziet.. hou het dan vol! verstand op 0 en gewoon doen.

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
        Niets aan de post van jordy toe te voegen...

je wilt afvallen of je wilt het niet.. kleine tijdframes? tja waardoor werk zelf ook 40uur per week + een volledige dag school kwijt. heb een wisselend werkrooster. elke week is het passen en meten om mijn trainingen ergens tussen te frotten en toch nog mijn vrienden kunnen blijven zien.

hou in gedachte dat je met 2 weken goed eten al resultaat ziet.. hou het dan vol! verstand op 0 en gewoon doen.
        +1 niks aan toe te voegen je moet een manier vinden waardoor jij het prettig vindt om te gaan sporten als je een pest hekel aan de crosstrainer hebt pakt dan de fiets ( of een ander Cardio apparaat ) wissel dit soort dingen af.

Comment

Het blijft moeilijk om het vol te houden zeker als je het druk hebt met werk en gezin.
          Ik werk zelf 50 tot 60 uur per week en ik moet zeggen sinds ik op dit forum kom weet ik zeker dat ik het nu wel vol gaat houden. Ik vond het ook moeilijk om te blijven trainen en na een aantal maanden stopte ik weer. Ik denk dat je een soort van ritme moet gaan creeren. Je moet er een levenstijl van maken. Zorgen dat je voeding op orde is werkt heel motiverend voor mij.

Veel lezen en vragen stellen op dit forum zal je ook motiveren. Misschien is een trainingspartner iets voor jou?

Veel succes.
          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

bedankt ashley herinnert mij aan de voglende quote

Bodybuilding isn't just a sport. It's a way of life style.

Comment

Welkom.. Ik wil graag wat over je instelling zeggen, want die is zwaar kut. Maar daar zullen ze je straks genoeg over aanvallen..Verander die, en het zal ook jou lukken 100%.. Dus ik zeg, succes..

Comment

gewoon een vriend van je zover krijgen dat hij met je mee gaat, hem/haar ophalen en dan samen naar een sportschool --> Cardio en krachttraining.

3x per week gaan en op d'n duur ben je er zo aan gewend dat het geen probleem meer is om eventueel alleen te gaan.

Zo begon ik ook en het boeit me nu vrij weinig of ik nu alleen moet gaan of niet er is toch altijd iemand om slap mee te lullen of je te helpen met krachttraining... en groeien, of in jou geval afvallen is verslavend als je goed resultaat ziet.

Ik werk 40 uur, eet elke dag om half 6 en sta om 7 uur in de sportschool 60/90 min per training. Het is maar een korte tijd per dag gewoon ff doorheen zetten en als je het goed volhoud, kijk je over een half jaar in de spiegel en zie je zeer wss een heel ander persoon.
                Last edited by Maasproductions; 07-09-2009, 21:34.

Comment

Als je gezond eet en gewoon gaat hardlopen of wat dan ook raak je genoeg kwijt. Dan kan je altijd nog een x naar de sportschool gaan als je resultaat boekt.

Comment

1. Zorg voor regelmaat. Heb 1 vaste tijd die je elke sport dag vast zet. Je doet dan niks anders inplannen op dat tijdstip. Zorg dat die tijd aansluit met het moment dat je klaar bent met werk. Zodra je thuis komt en even gaat zitten voel je je moe en lui en heb je geen zin meer. Dat terwijl je gewoon super fit bent als je klaar bent met sporten. Zorg dus dat je voldoende eten in bakjes mee neem om te eten gedurende de dag. Anders heb je geen brandstof om actief bezig te zijn.

2. Stop met joggen en al die onzin. Dwing jezelf om fatsoenlijk te sporten.

Comment

Voor antwoorden op bijna al je beginners vragen: http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...mersticky.html
                      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                      Go heavy or go home!

Comment

Ook ik had moeite om in het begin een vast ritme te vinden. Uiteindelijk bleek voor mij de oplossing te liggen in het eerder opstaan (ondanks dat ik geen ochtendmens ben). Ik sta 's ochtends 45 minuten eerder op dan voorheen en doe dan of krachttraining met dumbbells of cardio op de hometrainer.
                        Dit heeft me zodanig in een ritme gebracht dat ik niet beter meer weet.
                        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by trophus View Post
                          Het is niet dat ik lui ben ofzo, meer dat ik vaak weinig tijd heb en het "dan maar even laat schieten" en dat valt dan in een patroon
                          Ik vind dit toch wel een mooie omschrijving die bij mij wel onder lui thuis hoort.

Gewoon even een paar weken door bijten en het wordt automatisme.
                          Who's the Chef

Comment

yep, patroon went vanzelf.
                            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                            Go heavy or go home!

Comment

Zoals Been inderdaad al aangeeft, gooi jezelf in een patroon, en dan loopt het verder zonder problemen, kost het ook geen moeite meer. En zodra je dan vooruitgang ziet, ja dan slaan alle stoppen door.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X