bloeddruk en hartslag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bloeddruk en hartslag

hey,

Ik had een bloeddrukmeter bij mijn oma gevonden, dus besloot ik hem ff te testen :-). Wat bleek ik heb een bloeddruk van 10 over 6. Is deze niet laag?? En kan het te wijten zijn aan te veel trainen en te weinig eten?? Mijn hartslag was wel redelijk 60 per minuut maar ik weet niet of deze gerelateerd zijn.

Misschien dat iemand anders hier meer over weet.

grtz

10 over 6? Ben toch wel benieuwd naar wat voor bloeddrukmeter je hebt gebruikt, wat de schaal van de meting is en hoe je het hebt gemeten. Bij een normale meting zou je denk ik klinisch dood verklaard worden.

Bloeddruk - Wikipedia
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Tien over zes.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

heb je de meter wel corect gebruikt

Comment

Originally posted by smemso View Post
          hey,

Ik had een bloeddrukmeter bij mijn oma gevonden, dus besloot ik hem ff te testen :-). Wat bleek ik heb een bloeddruk van 10 over 6. Is deze niet laag?? En kan het te wijten zijn aan te veel trainen en te weinig eten?? Mijn hartslag was wel redelijk 60 per minuut maar ik weet niet of deze gerelateerd zijn.

Misschien dat iemand anders hier meer over weet.

grtz
          tijdstip van meting????
          44jr, 182 cm, 90 kg, bf 18%, bp2x85 sq8x120 dl4x110, lp 7*190,- cutten
          ....

Comment

Originally posted by knoefje View Post
            tijdstip van meting????
            ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Ik denk persoonlijk dat je met een bloeddrukmeter niet veel mis kan doen? Aangezien de bloeddruk van mijn broer en oma wel correct was ;-).

Comment

Ik heb zelf wat info gevonden en neen ik ben niet klinisch dood .

Een lage bloeddruk vormt op zich geen enkel criterium van ernst, op twee voorwaarden:
                • dat de bloeddrukcijfers niet overdreven schommelen en afwijken van de gewoonlijke waarden. Het organisme is gesteld op stabiliteit en afwisselend hoge en lage cijfers worden niet goed verdragen;
                • dat de bloeddruk niet plots onder het vitale minimum van 5 of 6 daalt. Onder die grens is het hart namelijk niet meer in staat om alle lichaamsdelen correct te bevloeien en in die omstandigheden hebben de hersenen het meest te lijden. Deze uiterst dringende situatie komt bijvoorbeeld voort uit een ernstige bloeding of een allergische shock.
                En er stond verder nog bij dat meestal vrouwen er last van hebben. Maar aangezien ik geen vrouw ben, maar ook geen last heb van sufheid,stress of duizeligheid zal ik mss gewoon een lage bloeddruk hebben. Dus ik weet genoeg .

Comment

Jij hebt verstand van zaken vriend.
                  Normaal,ja wat is normaal.120/80 is de ideale bloeddruk wordt door de doktoren algemeen aangehouden.
                  Ik zelf heb meestal 115/60 en een hartslag in rust van rond de 40/45.

Comment

Een lage bloeddruk an sich hoeft geen probleem te vormen. Maar een bloeddruk van 10 over 6???

Edit: En je moest eens weten wat er allemaal mis kan gaan met een bloeddrukmeting . Daarmee zeg ik niet dat jouw meting fout was, maar in het algemeen kun je daar een hoop aan verprutsen.
                    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik zal is naar mijn huisarts gaan. En mss dat hij het dan wel op een goede manier meet en horen wat hij te zeggen heeft.

Comment

Inderdaad, zo eenvoudig als het lijkt is het niet. Maar wellicht moet je de waarden maal tien doen?
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik denk dat hij het met n Friese staartklok heeft gemeten, 10 over 6, was gewoon de tijd...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X