handjedrukken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• handjedrukken

ik heb nu net met een vriend een weddeschap afgesloten dat ik hem (of hij mij) versla met handjedrukkne over precies een maand.. hij doet helemaal niets aan sport / fitness maar hij verslaat mij NET met beide armen.. KUT!!!! welke spiergroep moet ik nu effe wat extra gaan trainen, vooral de borstspieren denk ik.. wie heeft er nog wat tips voor mij!! ik moet heel snel effe een beest gaan worden hiermee

Volgens mij ook onderarmen? Of biceps? Of allebei

Comment

Effe snel een beest worden ja......Wie wil dat niet.
      Sorry ik denk dat je hier aan het verkeerde adres bent.
      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

ga gewoon alles trainen man.. dan word je pas echt sterk

Comment

handjedrukken is voor mietjes, ga een squatbattle aan
          160kg squat
          225kg deadlift
          130kg benchpress

Comment

Veel schouder sowieso
            22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Ashley View Post
              Effe snel een beest worden ja......Wie wil dat niet.
              Sorry ik denk dat je hier aan het verkeerde adres bent.

Ik ga hard schouders traineeeeeee
              ik laat het nog wel effe weten een vriend twijfelde ook al aan het adres... maarja, je weet t niet!

Comment

Ga op je zij op een bankje liggen en ga gewoon met een vette dumbel die beweging maken in de richting waar je normaal ook kracht zet.

Maar bij handje drukken komt het niet alleen op explosieve kracht neer maar ook op het lang vast houden van zwaar gewicht, zeker als hij net iets sterker als jou is!
                The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Heb daar toevallig een korte "docu" over gezien op eurosport. Train je knijpkracht zodat je zijn hand kan fijn knijpen. Daarnaast onderarm oefeningen, biceps en schouders.

Comment

Originally posted by bodybuildr1990 View Post
                    handjedrukken is voor mietjes, ga een squatbattle aan
                    haha, dat zou veel bruter zijn. Ik heb is een keer een uitdaging gehad op de leg extension. Dat was nog is branden zeg! Dat was namelijk op reps en het liep uit op een dikke stripset. Van 80 naar 20kg. Zal ik niet snel vergeten.

ontopic: Veel onderarmwerk en biceps als ondersteuning. Ook wat schouders aangezien er bij handjedrukken best een zware belasting op je gewrichten komt.
                    Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                      Ga op je zij op een bankje liggen en ga gewoon met een vette dumbel die beweging maken in de richting waar je normaal ook kracht zet.
                      Kabel lijkt me een betere.

Dat terzijde: iedereen zet hier in op kracht, terwijl handje drukken zeker 70% techniek is. Zoek iemand op die de kneepjes kent, en ga daarvoor. Gegarandeerd dat je hem dan in de pocket hebt.

Of zoals het vroeger op BN werd aangeraden: hier.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Heb blessure aan me schouder en heb eergisteren toevallig nog zo'n wedstrijdje gedaan.,,,ik ben zelf rechts en ik kon er nix tegen beginnen omdat er veel te veel druk op me schouder komt te staan. En ja ik ben een mannetje van 67kilo en hij weegt er 120 waar ik het tegen opnam. En heeft armen als een beer...dus daarentegen wil het volgens mij allemaal weinig zeggen.

Maar links was het 'een stukje cake'

Dus denk zelf dat de schouder ook wel een belangrijk onderdeel is bij handjedrukken,maar biceps en onderarm ook natuurlijk

Greetzz..

Wouter

Comment

Als je goed getraind ben, zal het geen fluit voorstellen om hem op of met zn stoel en al om te draaien.. De kracht die je gebruikt, komt van borst,schouder,onder arm (ook posl) en een weinig bicep. Over de helft komt er ook n beetje tricep bij om hem plat te drukken. Je tegenstander kan zo sterk zijn als een beer, maar als hij niet traint zal hij het altijd verliezen. In 1 maand? Kun je vergeten....

Comment

Doet me denken aan een wedstrijdje begin van het jaar. Mannetje was 60-70kg. Ik kon duwen wat ik wilde maar zijn arm bewoog geen centimeter. Toen was ik het zat en in plaats van op zijn hand en arm te richten gewoon heel die gast met mijn arm omver geduwd. De hoek van zijn arm veranderde niet, maar ja als rest van je lichaam dan gaat draaien en je opeens van je kruk op de grond valt heb je gewoon verloren :P

Comment

werk aan je grip zou ik zeggen. Verder is het idd puur techniek zoals Atta al eerder zei.
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X