Bf

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bf

Hallo, ik ben 1m78 weeg 77kg met +-12.5% vetgehalte.

Ik merk dat soms mijn vetgehalte enorm de hoogte in gaat..

Ik train steeds hetzelfde (ma,di,do,vrij) , eet hetzelfde en beweeg evenveel.
    Toch gaat men bf één keer om de +-3weken enorm (niet gemeten exact hoeveel maar denk toch een 1.5 à 2%) de hoogte in en na een week is weer normaal.. Ik heb toch 1maal laten meten tijdens zo'n 'piek' en toen had ik 1.5% bf meer.

Dus
    Hebben jullie hier ervaring mee of verklaringen voor?

Moest dit gewoon een raar verschijnsel zijn van men raar lichaam dan is het maar zo, wat schomelingen in men bf is mss wat freaky maar het is geen ramp.

Hoe meet je je bf? Tang of weegschaal.

En meet je altijd op hetzelfde moment van de dag? Als je vandaag meet net nadat je op bent en volgende week s avonds na goed gegeten te hebben zal je zeker andere waarden hebben.

Hoe ziet je voeding er uit? Daar kan het ook aan liggen
    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

denk dat je het meet met een weegschaal?
      dan kan het kloppen omdat het niet zo nauwkeurig is.
      kijk in de spiegel en niet te veel naar je BF kijken, mischien idee foto's te maken voor je zelf
      Calisthenics / Street workout

Comment

Daarnaast is er weer een verschil met voor of na trainen.
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

Zo snel? Weet je zeker dat het niet gewoon vocht is?

Comment

het zal wel vocht zijn en geen bf.
            30 jr / 185 cm / 80,6 kg / BF: 15,3% @ onderhoud

Comment

Ik laat me meten inderdaad met een elek. weegschaal in me gym.Ik weet dat de waarden daarop kunnen varieren maar ik voel ook echt (vooral aan men buik) dat ik meer vet heb.
              Nu lig ik hier niet van wakker hoor want zoals gezegd is dit na een weekje weer weg.

Moest dit water zijn..Wat kan hiervan de reden zijn indien men eetgewoonte,traingewoonte constant is?

Comment

Behalve vocht in je lichaam kan het ook komen door vocht op je lichaam. Zweet bedoel ik dus. Die weegschaal meet de elektrische weerstand van je lichaam en daaruit wordt de samenstelling van je lichaam afgeschat. De geleidbaarheid van vet is anders dan die van vetvrije massa ("lean mass"). Als je huid vochtig is dan verandert de elektrische geleidbaarheid. En dus krijg je een sterke afwijking in het meetresultaat. Dit is dus ook iets waar je voor moet oppassen als je zo'n elektrische vetmeter wilt gebruiken.
                Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X