de after burn

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• de after burn

Aan het begin van dit artikel dacht ik 'hey de mainstream media pikt het bodynet-idee op van de HIIT training die stelt dat je dan het meeste vet verliest - de hele dag door.
    Het blijkt volgens deze wetenschappers echter zinloos te zijn:
    Phys Ed: Why Doesn’t Exercise Lead to Weight Loss? - Well Blog - NYTimes.com

Interessant wel, als iemand volledige ondezoek kan posten zou wel interessant vinden.

Persoonlijk boeit het me geen flikker, cardio is cardio en ik heb het niet nodig nu .

Geloof dat nagenoeg alle pr0's het bij steady state cardio houden als ze cutten, dus zie niet in waarom je als relatieve beginner in vergelijking met hun HIIT zou moeten doen. Is hun situatie anders, zeker, zou ik een onderzoek geloven of gasten die het voor een living doen. Ik weet het wel. Als pr0's tegenwoordig allemaal HIIT doen zit ik er naast en zou ik zelf ook HIIT doen, maar tot die tijd gewoon lekker je LIT doen op je crosstrainer.

Voor everyday life, sport purposes, ja waarschijnlijk werkt HIIT beter. Tis meer demanding, je bouwt toleranties op tegen verzuring, pijn en je vergroot je anearobe capaciteit. Voor puur fat loss, zou ik gewoon lekker basic houden, HIIT met spierpijn is bijna onmogelijk (net benen getraint en ik kan nu al garanderen dat maximaal presteren met rennen, fietsen, roeien noem maar op niet gaat lukken morgen), maar op iets meer dan een slakkengangetje met 134BPM is nog wel goed te doen en zal je herstel ook niet zo in de weg zitten als een paar zware HIIT-sessies dat wel doen.

Steady state kan je gerust op rustdagen doen, HIIT voor je training killed je energy wss voor de KT die komt (zelfs als je geruime tijd doet, bij mij wel tenminste), na je training ben je toch al verrot en gaat het wss je herstel gewoon tegenwerken (liever 30 min eerder me voedsel binnen dan 20 min HIT en 10 min half kotsend op de grond, doe ik wel tijdens benen/rug trainingen). Dan krijg je dus mensen die 2x FB + 3x HIIT in de week doen en dan weining progressie boeken in de gym, jah nogal logisch je bent 2/7 dagen in de gym en dan met minimale stimulus per spiergroep zonder het goed te maken in frequentie. Terwijl je best 4 dagen in de gym kunt zijn en 3 dagen LIT kunt doen op (rust)dagen, beetje doorbloeding en ontziet gewrichten meer dan HIIT, en geen schade ondervinden aan je gym knal uurtjes.

Als je sport beoefend zou ik zowiezo bij HIIT houden, doe je het puur voor de looks zou ik gewoon basic doen.
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

@ Yawgmoth

Zomaar ff tussendoor en volledig off topic...maar ben jij een halve amerikaan of zo? Je flikkert overal zoveel engelse woorden doorheen.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
        @ Yawgmoth

Zomaar ff tussendoor en volledig off topic...maar ben jij een halve amerikaan of zo? Je flikkert overal zoveel engelse woorden doorheen.
        doe ik ook, fenomeen van mensen die veel op internet zitten denk ik. of hij is een IT-er van beroep, ik in ieder geval wel en daardoor gebruik ik ook constant engels. ik kan dikwijls niet op het nederlandse equivalent komen.
        Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

Originally posted by vbezemer View Post
          Aan het begin van dit artikel dacht ik 'hey de mainstream media pikt het bodynet-idee op van de HIIT training die stelt dat je dan het meeste vet verliest - de hele dag door.
          Het blijkt volgens deze wetenschappers echter zinloos te zijn:
          Phys Ed: Why Doesn’t Exercise Lead to Weight Loss? - Well Blog - NYTimes.com
          Je leest het stuk niet goed. Ze kijken of er een afterburn is na een steady state sessie. Niet SS vs. HIIT.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X