pijn in schouder bij chinups

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• pijn in schouder bij chinups

Hoi,
    ik ben net 2 weken bezig met krachttrainen (3x per week FB) en daarbij probeer ik ook chinups te doen. Het lukt me net 1x een chinup te doen maar eergisteren had ik veel pijn in mijn rechterschouder. Mijn theorie is dat het overbelasting is, mijn armen en schouders zijn totaal niet gewend om 100 kg te tillen. Ik denk dat ik die chinups maar even laat voor wat het is en ga eerst maar afvallen en mijn armen, schouders en rug trainen met de dumbells voordat ik er weer in klim.
    Maar ik wil wel graag weten waar ik nu precies last van heb? Als ik upright rows doe heb ik nergens last van, dumbell press ook niet, arnold press voel ik de schouderpijn heel licht. Maar als ik nu die pullup bar vastgrijp en kracht begin te zetten dan doet het erg zeer. Als ik mijn armen spreidt en beweeg naar boven en beneden, geen last. Doe ik mijn armen naar voren en dan van boven naar beneden dan voel ik het heeeel lichtjes maar in beide gevallen kan ik er een dumbell prima mee vasthouden. Maar houd ik mijn arm tegen mijn lichaam aan en ik druk de arm tegen mijn lichaam aan dan voel ik wel goed de pijn als ik mijn arm weer ontspan en de druk van mijn schouder afkomt. Als ik een dumbell curl doe dan gaat t wel maar zodra het gewicht uit mijn hand komt dan voel ik even de pijn in mijn schouder weer. Als ik niets doe, voel ik wel dat er "iets" is met mijn schouder maar geen pijn. Als ik op de spieren druk voel ik ook niets. I
    Is dit nu een spier, een pees of de rotary cuff of wat anders?

Ik vergat er nog bij te zeggen dat de pullups een smalle grip zijn, onderhands of bovenhands maakt niet uit. Maar doe ik een wide grip dan lukt het me sowieso niet om mij op te trekken maar als ik kracht zet dan voel ik die pijn niet. Lekker wazig zo allemaal. Ook als ik een dumbell press doe heb ik nergens last van.

Comment

Je moet onderin niet ontspannen maar wel de spanning erop houden, als je dat niet lukt begin dan de eerste 2 maanden gewoon met pull downs en ga als het allemaal iets aangesterkt is beginnen met chinnen.
      In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

volg je wel netjes een beginnersschema of ben je meteen volop en zwaar begonnen? Als je er veel last van hebt, gewoon rustiger aan doen en gewoon een licht beginnen met een beginners schema.

Als je het niet vertrouwt, kun je altijd een fysio om raad vragen. Heb ik ook met mijn ripgewrichtje gedaan, kan paar dagen niet bewegen, maar was niks ernstigs verder.

Comment

Denk dat je ook nog wat stijf bent aangezien je nog maar net begonnen bent met sporten. Je gewrichten zullen dus ook nog wel wat stroef aanvoelen en vast zitten, of heb ik dat mis? Zal een kwestie zijn van een tijdje trainen en je lichaam de belasting gewend is. Heb je toevallig ook moeite met squatten en deadliften?
          Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
            Denk dat je ook nog wat stijf bent aangezien je nog maar net begonnen bent met sporten. Je gewrichten zullen dus ook nog wel wat stroef aanvoelen en vast zitten, of heb ik dat mis? Zal een kwestie zijn van een tijdje trainen en je lichaam de belasting gewend is. Heb je toevallig ook moeite met squatten en deadliften?
            squatten en deafliften lijken me niet echt geschikte oefeningen, als je nog maar 2 weken bezig bent

Comment

Waarom niet?
              Owner of the Iron Playground.

Comment

Nee inderdaad, kan prima.
                Juist als je begint goed mee oefenen!
                Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                Go heavy or go home!

Comment

omdat mij altijd verteld is, dat je aan het begin eerst rustig moet beginnen, niet meteen zwaar gaan trainen en vollop er tegen aan gaan met zware gewichten. Je lichaam moet eerst wennen, je moet je als het ware warm maken. Meteen zwaar beginnen kan blessures veroorzaken. Mij lijkt dan 2 van zulke zware oefeningen niet geschikt om mee te beginnen, vandaar.

Mocht mijn info inmiddels al weer achterhaald zijn, dan let vooral niet op mijn reactie.

Comment

Wie zegt er dat squats en deadlifts altijd zwaar moeten?
                    Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
                      Wie zegt er dat squats en deadlifts altijd zwaar moeten?
                      hmmm, Daar heb je een goed punt!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X