Oorpijn na training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oorpijn na training

Hallo,

Sinds een maand of twee heb ik een redelijke druk op mijn oor na het trainen. Ik vraag mij af of dit schadelijk is. Ik heb het voornamelijk tijdens het buikspiertrainen. Ik kan namelijk meer kracht zetten op mijn buikspieren als ik mijn adem inhoudt. Door dat adem in houden komt er waarschijnlijk veel druk op mijn oor. Na de training heb ik daarom denk ik redelijke oorpijn en soms ook hoofdpijn. Als ik in- en uitadem tijdens de sessie kan ik minder kracht zetten op mijn buikspieren. Met borstspieren werkt hetzelfde. Als ik de dumbell flyes doe bijvoorbeeld en dan goed druk leg op mijn borstspieren en dus mijn adem inhoudt, merk ik het ook. Maar het is vooral tijdens de buikspiersessies. Het is niet echt oorpijn dat ik krijg maar ik voel wel een erge druk op mijn oor dat de volgende dag geleidelijk aan wel weg gaat. Maar het komt elke week na de training weer terug. Wat kan ik hier aan doen en is het schadelijk voor mijn oren?

je adem inhouden als je kracht zet?! je moet gewoon door blijven ademen als je traint anders kan je wel eens schade oplopen op sommige websites vertellen ze bij de oefening wanneer je in en uit moet ademen zoek die site maar is op en dan moet je oorpijn ook weggaan.
    BP 4x100 SQ10x100 DL12x100

Comment

Klinkt niet goed man, regel desnoods via je huisarts een paar ademhaling oefeningen, dat moet al iets goeds doen.

Comment

Je moet altijd goed blijven ademhalen. En je kunt dat best denken, maar het is juist andersom. Als je goed ademhaalt kun je meer kracht leveren dan andersom.
        Owner of the Iron Playground.

Comment

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga aankomende week dan maar eens proberen om goed door te ademen en minder te focussen op het effect van mijn training. Dus dan stel ik de oorpijn even voorop. Mocht dat niet helpen dan ga ik naar de huisarts toe. Ik laat het nog even weten.

Comment

Originally posted by Sieemon34 View Post
            Bedankt voor jullie reacties. Ik ga aankomende week dan maar eens proberen om goed door te ademen en minder te focussen op het effect van mijn training. Dus dan stel ik de oorpijn even voorop. Mocht dat niet helpen dan ga ik naar de huisarts toe. Ik laat het nog even weten.
            Het is ook belangrijk wanneer je het uit. Dus bijvoorbeeld als je je stang drukt(bij bankdrukken bv) moet je blazen en als die weer terug gaat in ademen.

Comment

Originally posted by Silk View Post
              Klinkt niet goed man, regel desnoods via je huisarts een paar ademhaling oefeningen, dat moet al iets goeds doen.
              Mee eens. Ademhalingsoefeningen horen bij de basis. En die moet eerst op orde zijn.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Alternatieve oplossing (deze raad ik NIET aan) is gaatje prikken in je oor =P

Comment

Originally posted by Domenique View Post
                  Alternatieve oplossing (deze raad ik NIET aan) is gaatje prikken in je oor =P
                  Niet aanraden? Had het beter niet eens kunnen opperen lijkt mij....

Comment

je moet gewoon ademenen zoals je het natuurlijk doet tijdens 't trainen. al die ademhalingsprincipes zijn bs.
                    Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

Adem inhouden, nee je moet normaal proberen door te ademen op trainings tempo... Nu neem je maar n teugje lucht en komt zuurstof tekort na even. Wat jouw longen gaan doen is proberen om nog meer zuurstof (lucht inhalen) en je ademt niet uit.. Zo ben je aan het persen, en bij training ben je nu al je bloed aan het rondpompen met n rotgang.(hartslag stijgt). Om toch aan je zuurstof te komen.. Ook je afvalstoffen raak je zo niet goed kwijt.... Resultaat n hogere hartslag en bloeddruk op dat moment + dat jij perst = duizeligheid of hoofdpijn, ja daar zit ook je oor aan vast.. En het zwakste punt, word gevoelig of pijnlijk... Kan zelfs je oog zijn, die gevoelig word......

Comment

Bedankt voor al jullie reacties. Ik ben van plan om het nog 2 trainingen aan te kijken en dan naar de huisarts te gaan. Ik ga de ademhalingen volgen zoals wordt geadviseerd bij het trainen dus bij die beweging in- en bij een andere beweging uitademen. Mocht dat niet helpen, dan ga ik naar de dokter. Ik laat het nog even weten.

Comment

Originally posted by Sieemon34 View Post
                          Bedankt voor al jullie reacties. Ik ben van plan om het nog 2 trainingen aan te kijken en dan naar de huisarts te gaan. Ik ga de ademhalingen volgen zoals wordt geadviseerd bij het trainen dus bij die beweging in- en bij een andere beweging uitademen. Mocht dat niet helpen, dan ga ik naar de dokter. Ik laat het nog even weten.
                          Als het daardoor is Sieeemon... Weet je dat meteen je eerst volgende training, want doe je het goed krijg je het niet eens meer ...

Comment

Kheb na mijn training gisteren met goede ademhaling zoals voorgeschreven bij de oefeningen een beetje gemerkt. Ik voelde een lichtelijke druk op mijn oor. Aan de ene kant begin ik nu te twijfelen of het wel iets met de training te maken heeft, het kan natuurlijk ook een beginnende oorkwelling zijn. Aan de andere kant heb ik al wel erg lang die druk. Vandaag is de buik aan de beurt en deze gaf bij mij verruit het meeste last aan het oor. Ik denk dat dit vooral komt omdat ik enorm veel kracht op mijn buik wil zetten en tijdens de sets mijn buikspieren heel erg aanspan. Dit enorme aanspannen lijkt bij mij op het inhouden van mijn adem en waarschijnlijk wat bij andere mensen tot roodworden in het gezicht leidt. Ik denk dat die druk die ik dan geef de boosdoener is. Maar als ik er geen druk op leg krijg ik weer het gevoel dat mijn buik niks heeft gedaan en dat de buiktraining gefaald heeft. Ik ga iig letten op de ademhaling en kijk wel wat ik merk vandaag. Het heeft toch niet met drukzetten te maken, want bij mijn onder- en bovenbeen training en armtraining heb ik totaal geen last van mijn oor.

Comment

Misschien de muziek wat zachter zetten? Kan ook helpen tegen oorpijn...

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X