Vreselijke honger na training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Misterfit View Post
    Hoezo is dat te weinig? De basisbehoefte is dat wat je nodig hebt, als je niet zou bewegen, dus gewoon in rust zit. Je gebruikt dus sowieso 1450 kcal, ook al zou je de hele dag op bed liggen. Daar boven op komen de kcal van je activiteiten.
    Ja mee eens. Maar bereken je BMR het dan over je VVM of totaal gewicht?

Maar welk percentage hanteer je dan voor een gewoon actief leven? dus gewoon lopen,boodschappen doen, koken enz. of valt dit onder arbeidstoeslag? is dat dan 0,1% van je BMR?

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
      Ja mee eens. Maar bereken je BMR het dan over je VVM of totaal gewicht?

Maar welk percentage hanteer je dan voor een gewoon actief leven? dus gewoon lopen,boodschappen doen, koken enz. of valt dit onder arbeidstoeslag? is dat dan 0,1% van je BMR?
      Ik heb geen flauw idee hoe je je BMR berekent. Vetmassa gebruikt in ieder geval geen energie, dus het lijkt me om de VVM te gaan.

Hoeveel er boven op komt, ligt maar net aan wat je precies allemaal doet. Even boodschappen doen en lopen en koken enz.. Wat zou het zijn 300 a 400 kcal per dag? Als je bijvoorbeeld veel stress hebt verbruik je ook meer. Seks kan ook mee spelen. Tja, het is moeilijk om een inschatting te maken.
      Misschien weten andere BNers wel raad.

Comment

Ik heb geen flauw idee hoe je je BMR berekent. Vetmassa gebruikt in ieder geval geen energie, dus het lijkt me om de VVM te gaan.

Hoeveel er boven op komt, ligt maar net aan wat je precies allemaal doet. Even boodschappen doen en lopen en koken enz.. Wat zou het zijn 300 a 400 kcal per dag? Als je bijvoorbeeld veel stress hebt verbruik je ook meer. Seks kan ook mee spelen. Tja, het is moeilijk om een inschatting te maken.
        Dank je voor je antwoord. Ik ga gezien je antwoord inderdaad uit van VVM. Vet verbrand geen energie zeg je, daar heb ik niet bij stil gestaan.

Comment

Geen flauw idee, ik denk nooit zo moeilijk.
          Kijk even als je een bepaald aantal kcal eet wat er met je gewicht gebeurt. Dan kan je het bijstellen in de loop van de tijd.
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
            Geen flauw idee, ik denk nooit zo moeilijk.
            Kijk even als je een bepaald aantal kcal eet wat er met je gewicht gebeurt. Dan kan je het bijstellen in de loop van de tijd.
            das natuurlijk ook een optie. Ik zal inderdaad eens gaan proberen. dank je.

Comment

Je hebt zowiezo nie veel aan die calculators. Zou idd proberen wat het met je doet en daarna aanpassen. Meestal klopt de berekening toch niet. Tis alleen om een idee te geven waar je ongeveer moet beginnen met proberen.
              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                Je hebt zowiezo nie veel aan die calculators. Zou idd proberen wat het met je doet en daarna aanpassen. Meestal klopt de berekening toch niet. Tis alleen om een idee te geven waar je ongeveer moet beginnen met proberen.
                Ja daar ben ik me nu ook van bewust. Maar ja ik train pas 5 mnd en ben nu ongeveer 4mnd met mijn voedingsschema's bezig en dan wil ik nog wel eens twijfelen over uitgangspunten.

Ik heb mijn voeding redelijk prima op orde maar ik wist even niet meer wat BMR uitgangspunt was daar ik nu een nieuw schema aan het maken ben.
                Last edited by The Phoenix; 21-01-2010, 14:10.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X