vraagje over frequentie van trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraagje over frequentie van trainen

Nu is het me duidelijk dat je meer dan 2x in de week moet trainen om een beetje resultaat te hebben.
    Maar toch voelt het soort van raar/kaal nu ik overgestapt ben van 3x in de week Fullbody naar 3 a 4x in de week upper/lower split.

Een beetje in de beredenering... maar dan train ik elke groep toch nog maar 2x in de week max, hoe zit het dan met de vooruitgang.

Dus... wat ik me afvroeg... zit het verschil hem dan in de intensiteit of hoeveelheid oefeningen per spiergroep? of heeft dat meer dan 2x in de week trainen meer te maken met testosteron?
    Zit je dan hoe dan ook nog goed met split omdat je wel je testosteron op gang houdt omdat je nog steeds 3 of meer keer traint en gaat het er niet zo zeer om of je ook elke keer een specifieke groep traint.

Misschien een beetje een noob vraagje hoor, maar ik hou ervan om het helemaal te snappen hoe het zit en was hier nog niet eerder specfiek een antwoord over tegengekomen.
    Fear is the mind killer

Volume, frequentie en intensiteit moeten in evenwicht zijn. Als je vaker desbetreffende spiergroep doet (hogere frequentie), moet het volume en/of de intensiteit omlaag. Het is maar wat je zelf wil, maar ik ben wel helemaal van het traditionele 4 dagen split afgestapt. De benodigde intensiteit (en volume in mindere mate) is naar mijn inzicht moeilijk te halen voor optimaal resultaat.

Daarnaast over je vraag of je 2 dagen per week kunt: je kan ook 1x per week gaan, maar dan moet je zo intensief trainen, dat het niet leuk meer is (en ver voorbij dat) en is ook een HEEL stuk blessure gevoeliger (naast dat het gewoon bijna niet op te brengen is)
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

dus met upper/lower split en 4 dagen trainen zit ik voorlopig wel soort van okay dan? Elke spiergroep 2x in de week.

Ik heb alleen niet echt perse het idee dat ik nou zoveel heftiger ben gaan trainen sinds ik naar 2 split ben gegaan.
      Ik ben dan wel van 15, 15, 15 naar 12, 10, 8 gegaan waardoor ik een flinke sprong heb gemaakt qua gewichten. Maar voel me er niet verder doorheen zitten aan het eind dan voorheen zeg maar.
      Fear is the mind killer

Comment

Maar er moet toch ook een verband zijn met het trainen van de andere groepen en de aanmaak van testosteron. Ik heb volgens mij wel eens iets gelezen van... zelfs als je niks geeft om je benen, moet je ze toch trainen, al is het alleen al voor de testosteron aanmaak die de rest van je spieren ook helpt groeien.

Of is dat een broodje aap om eigenwijze mensen te overtuigen toch hun benen te trainen?
        Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
          Maar er moet toch ook een verband zijn met het trainen van de andere groepen en de aanmaak van testosteron. Ik heb volgens mij wel eens iets gelezen van... zelfs als je niks geeft om je benen, moet je ze toch trainen, al is het alleen al voor de testosteron aanmaak die de rest van je spieren ook helpt groeien.

Of is dat een broodje aap om eigenwijze mensen te overtuigen toch hun benen te trainen?
          haha nee dit is zeker geen broodje aap verhaal:
          je benen zijn de grootste spiergroepen in je lichaam, teminste bij de meeste.
          omdat het zo grote spiergroep is maak het zoveel testosteron aan als je ze traint dat je andere spieren er ook voordelen uit halen als je je benen traint.

nog 1 voordeel is:
          je lichaam is gemaakt om in evenwicht te leven dus als jij alleen je bovenlichaam traint raakt het uit evenwicht (bekijk maar eens een boom, die stam is ook aan de onderkant het dikste en word steeds smaller).
          dus hoe meer het in evenwicht is hoe sneller alles groeit.

daarnaast is het gewoon geen gezicht hele dune benen en gespierd bovenlichaam erop.
          Calisthenics / Street workout

Comment

Heb je misschien toevallig een linkje oid naar een artikel/ onderzoek wat daar over gaat?

Niet dat ik je niet geloof hoor Ik vindt het heel logisch klinken. Maar ik probeer mezelf er wat meer in te verdiepen en kon er niet echt iets over vinden.
            Fear is the mind killer

Comment

Kan niet meer de juiste site vinden zo snel maar hier wel wat links voor extra info erover:

Benen trainen? Hoezo?

Training: bodybuilding: de benen | Sport: Diversen

Prometeus - Articles - Training - Benen trainen - precontest

http://forum.dutchbodybuilding.com/f...aining-200277/

http://www.bstrong.net/node/3449

http://www.adversus.nl/fitness/trainen/benen.html
              Last edited by IJsBlok; 16-12-2009, 09:41.
              Calisthenics / Street workout

Comment

Wow, bedankt voor de links.

Het sluit inderdaad netjes aan bij wat ik al wist/dacht.
                Ik denk dat ik somsgewoon te moeilijk doe in mijn verlangen om dingen te snappen
                Fear is the mind killer

Comment

Zou het vooral voor de looks doen, al is er natuurlijk wat voor te zeggen als je puur en alleen voor UB traint, je waarschijnlijk beter af bent zonder benen te doen. Die links zijn perfect, maar de realiteit is toch anders, zijn echt genoeg bikkels met de smalste poten waar ik me dood voor zou schamen, die wel naturel zijn maar bovenlichaam flink ver ontwikkeld hebben. Is wat voor te zeggen dat je herstel meer aan kan mits je geen herstel verlies leid doordat je jezelf door de grond getraint hebt op benendag en daardoor net wat meer toe kunt wijden aan je UB omdat dat net wat sneller herstelt.

Persoonlijk train ik benen zowiezo, als mijn herstel het trekt 2x per week en vind dat iedereen benen mee zou moeten pakken om die belachelijke verhoudingen uit te sluiten die nu zo vaak voorkomen. Maar voor beachboys die zich daar niet voor schamen denk ik toch dat je je vraagtekens moet zetten bij het hele benen trainen beter voor testosteron e.d. als je ook je UB meer herstel zou kunnen geven. Just a thought.

Owh en als closing argument, als je niet squat op benendag dan boeit het toch geen reet of je jezelf nou dood leg extensioned want dan krijg je echt de benefits niet van het hele benen trainen is goed voor je hele lichaam verhaal.
                  The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

@ Yaw
                    Denk dat je daarin ergens gelijk hebt. Aan de andere kant heb je ook mensen die tegen een plateau aanlopen, en daarbij kan het beginnen met benen trainen wel helpen erdoorheen te komen.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                      .

nog 1 voordeel is:
                      je lichaam is gemaakt om in evenwicht te leven dus als jij alleen je bovenlichaam traint raakt het uit evenwicht (bekijk maar eens een boom, die stam is ook aan de onderkant het dikste en word steeds smaller).
                      dus hoe meer het in evenwicht is hoe sneller alles groeit.

.

Ik ben het volkomen met je eens dat je je benen moet trainen.
                      Maar wat je hier zegt slaat nergens op. Als je benen niet traint raak je uit evenwicht....
                      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X