wetenschappelijke artikelen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wetenschappelijke artikelen

Hallo allemaal,

Ik moet een wetenschappelijk werkstuk maken over:

"Doen sporters er verstandig aan testosteron te slikken ter bevordering van het prestatievermogen?"

Mijn vraag aan jullie is, of jullie misschien onderzoeken / artikelen weten waarin dit onderwerp besproken wordt?

Bij voorbaat dank

Groet,
    Mbusje
    Vragen over bewegingswetenschappen / fitness zijn altijd welkom

Ik zou de titel veranderen in:

Heeft het gebruik van stimulerende middelen voor sporters meer voordelen dan nadelen m.b.t. hun prestaties?

ten 1e omdat testosteron slikken een beetje vaag is, + verstandig is wel een erg breed begrip
    Groeten

Comment

Kan je nu al antwoord geven op die vraag.
      Nee er zijn geen wetenschappelijke artikelen over.

Kunt beter vragen naar ervaring/mening.
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Sowieso moet je test spuiten als het goed is. En nee, je doet er niet verstandig aan. Je prestaties gaan misschien omhoog, maar dat valt niet onder verstandig.
        Owner of the Iron Playground.

Comment

Maak er dan van: testosteron verhogende middelen, of doping.

Verder is de vraag nogal vaag aangezien het uitloopt op een mening, iets wat in wetenschappelijke onderzoeken niet als conclusie getrokken wordt.
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

Wetenschap sluit moreel uit in beginsel, dus woorden als "verstandig" zijn natuurlijk gewoon kut in je onderzoeksvraag. Wie bepaalt verstandig?

Beter kun je iets doen als: "Komen sporters zonder doping niet meer mee?". In dit geval kun je aanhalen dat doping inderdaad de prestaties bevordert (daar zijn bakken studies over), gebruikers aan het woord laten, aanhalen dat dopingcontroles absent (o.a. bb-wedstrijden) dan wel incompleet zijn (Tour de France), dus gaan verdedigen dat je als niet-gebruiker waarschijnlijk inderdaad niet meer mee komt.

Overigens is dit maar een opzetje, ik zie zo gauw niet hoe ik de vraag beter kan formuleren, maar dat kan echt 1019515x beter.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Mbusje View Post
              Hallo allemaal,

Ik moet een wetenschappelijk werkstuk maken over:

"Doen sporters er verstandig aan testosteron te slikken ter bevordering van het prestatievermogen?"
              In welk opzicht? Gezondheid? Waarschijnlijk wel. Daar zijn ook talloze studies naar geweesd. Maar er zijn ook talloze studies die die bezwaren weer weerleggen en vice versa. Je kunt ook naar de ervaringen van gebruikers vragen. En het hangt er ook vanaf wat je wilt bereiken. Als iedereen in de groep gebruikt en je moet mee om dat niveau van prestaties te halen dan is het niet ondenkelijk je ook bij de gebruikers te scharen. Maar ja wat is nu verstandig? Je vraagsteling is niet erg duidelijk.

NB: Testosteron is een inject, geen oral.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Handige sites zijn:
                PubMed home
                ScienceDirect - Home
                En dan hopen dat je gratis artikelen kan vinden.
                Succes

Comment

@DSO
                  Test is er ook in pilvorm.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Razend interessant onderwerp, desalniettemin erg lastig en heeeeeeeeel ruim.

Kijk ook eens de film: bigger, Stronger, Faster voor een andere blik op de zaak.

succes ermee
                    Benen trainen hoeft niet in Spanje, daar voetballen ze allemaal

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                      @DSO
                      Test is er ook in pilvorm.
                      Dat wist ik al, maar dat is minder effectief. Had iets te maken met afbraak door de lever geloof ik.
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Effectiviteit=dosis. Mg per mg heb je echter gelijk.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X