Kracht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kracht

Beste Bodynetters,

ik heb een vraag: Ik zelf heb tot nu toe enkel op massa getraind maar nu was mijn vraag het volgende, stel je gaat op kracht trainen en je 1rm op de DL is 100 en je kan 8x 78 kg trekken.

stel je verbetert je max van 100 naar 120 , verbetert je max met 8 reps dan ook gelijk.

nog een andere vraag: stel je traint op kracht kom je dan amper tot geen massa aan of verlies je zelfs massa ?

mvg Janjaap

En hoe was je dan van plan om op kracht te trainen?

Comment

Originally posted by janjaap2 View Post
      Beste Bodynetters,

ik heb een vraag: Ik zelf heb tot nu toe enkel op massa getraind maar nu was mijn vraag het volgende, stel je gaat op kracht trainen en je 1rm op de DL is 100 en je kan 8x 78 kg trekken.

stel je verbetert je max van 100 naar 120 , verbetert je max met 8 reps dan ook gelijk.

nog een andere vraag: stel je traint op kracht kom je dan amper tot geen massa aan of verlies je zelfs massa ?

mvg Janjaap
      Je wordt sterker, dus je wordt sterker... dat was vraag numero uno

Nee je gaat allemaal massa verliezen, kijk maar naar powerlifters die zijn zo breed als de deurmat... en dat was geen antwoord op vraag twee, check maar reply boven me
      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by janjaap2 View Post
        nee

nog een andere vraag: stel je traint op kracht kom je dan amper tot geen massa aan of verlies je zelfs massa
        Je komt nog steeds massa aan, maar anders. Op sommige plekken is het meer en andere plekken minder. Maar je blijft nog steeds massa ontwikkelen als je zwaar genoeg gaat.

Comment

Je 8rm zal ook wel iets hoger worden omdat je meer kracht ontwikkelt.

als je genoeg eet zal je zeker niet in massa omlaag gaan.
          Who's the Chef

Comment

Als je zenuwstelsel optimaler motor eenheden leert aan te sturen kan je 1rm flink omhoog knallen. Betekend niet dat je spier uithoudingsvermogen evenredig vooruit gaat zodat je 8rm omhoog gaat. Nog dat je 8rm uberhaupt automatisch mee omhoog gaat. Het is wel zo dat als je tijdje weer hoger in reps gaat trainen dat je snel gewicht kan blijven toevoegen voor een tijdje.

8rm is ongeveer 80% van je 1rm. Zie je mij, met mijn 80% al 8reps maken? Mag al blij zijn 5-6 te kunnen.

Comment

8rm Zal wel degelijk meestijgen. Het wordt pas een ander verhaal zodra je echt hoog in de reps gaat, omdat je dan een ander energiesysteem gebruikt.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Eehh wat betekent 8rm?
                The only Limitation is your Imagination!..

Comment

Eight repetition max. Maximale gewicht waarmee je acht herhalingen kunt maken.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by vest View Post
                    Eehh wat betekent 8rm?
                    8 reps/herhalingen
                    Mind is everything.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse