Kickbox

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kickbox

beste mense

ik ga volgende week op kickbox wou het al heel lang maar nooit van gekomen. zou het goed samen gaan met fitnis omdat ik wel is gelezen had dat je sterker kunt worden maar niet breder zodat je sneller bent??

gewoon even een mededeling vondt ik leuk

Greetz

goede kickboxsers zijn ook best wel groot. gaat prima samen gewoon goed eten

Comment

Kickboksen en bb kunnen wel samen hoor mits je goed eet natuurlijk. Kickbokstrainingen eisen veel van je conditie dus heel goed eten. Je kunt sterker, breder en sneller worden, voorbeelden: Alistair Overheem en Manhoef.
      sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Is wel vermoeiend hoor, ik doe thai bokse 2 x in de week maar dan heb je echt geen zin meer in fitness, maar ik probeer toch te fitnesse, want dat boksen maakt je totaal lam! Misschien is dat alleen bij mij succes met het krijgen van klappen hehe!!

Comment

Ken maar barweinig, minder superieur genetische aanleg mensen, kickboxers die naturel zijn en een lichaam hebben om trots op te zijn. Ligt natuurlijk ook beetje aan je training hoe intensief en blessuregevoelig het is in jouw geval

Wat ik bij mezelf merkte toen ik dat er nog bij deed;

-Minder tijd om te eten (hele intensieve trainingen zijn soms misselijk makend)
          -Hard naar de kut altijd, knieën lagen vrij vaak in puin, niet relaxt voor legday
          -Groter verbruik, meer eten
          -Minder herstel voor je fitness
          -Training KB + BB op 1 dag gaat het echt niet worden

Voor mij werkte het niet in iedergeval, maar zijn wel redelijk wat mensen die het combineren en waar het prima (naar verhouding) mee gaat. Krijg beetje de indruk dat voor endo's het minder erin hakt dan bij ecto's.
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

voeding is de key woord
            je hoeft in ieder geval geen cardio meer te doen @ sportschool
            Work it, make it, do it,
            Makes us harder, better, faster, stronger!

Comment

als je goed eet en ook goed uitrust en kracht training naast het kickboxen goed volhoud kun je echt een gruwelijk lichaam krijgen
              ik ga zelf na de zomer op boxen kan niet wachten
              Work it, make it, do it,
              Makes us harder, better, faster, stronger!

Comment

Kickboxen en bb gaat echt niet samen. Het is het 1 of het ander.
                Kickboxen en KT is een ander verhaal dat gaat heel goed samen.
                ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

het gaat idd wel goed samen mits je 1 training per dag doet. ik kickbox ook en mijn schema ziet er zo uit;

Ma; kickbox
                  Di ; KT
                  Wo ; rust
                  Do; kickbox
                  Vr; KT
                  za; KT

ik heb 2 jaar terug een gekke periode gehad om krachttraining gelijk na het kickboxen te doen. Na 4 weken was ik gewoon kapot, iets in de richting van een burnout?

maar dat raad ik je dus af
                  The only Limitation is your Imagination!..

Comment

Originally posted by kojak View Post
                    Kickboksen en bb kunnen wel samen hoor mits je goed eet natuurlijk. Kickbokstrainingen eisen veel van je conditie dus heel goed eten. Je kunt sterker, breder en sneller worden, voorbeelden: Alistair Overheem en Manhoef.
                    Maar natuurlijk...dat Overheem zo groot is geworden komt niet door het Kickboxen, maar wel door alle kuurtjes!!!
                    Je kan het combineren, maar van kickboxen ga je niet breder worden, mogelijk wel gespierder door de conditietraining enz.
                    1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Je moet gewoon duidelijk voor ogen hebben wat je prioriteit is. Je kunt niet in allebei excelleren.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ik kan niet geloven dat mensen nog steeds fitness/bb als alternatieve sport zien voor atleten van een andere sport tak. Kap nu eens met dat domme kut advies. Op die manier leren ze geen explosiviteit die ze nodig hebben voor hun hoofd sport...in dit geval kickboxen. Gewoon explosief trainen op een powerlift schema heeft veel meer overdracht vanwege de Max Effort en Dynamic Effort dagen. 2 dagen waar je kracht bouwt, 2 dagen waar je explosiviteit gericht traint. beter voor herstel, meer overdracht naar voetbal, kickbox, wielrennen of welke andere sport dan ook.

Maak gebruik van olympische oefeningen zoals Clean en Hang Cleans en Snatches aangevuld met wat compounds en ondersteunende oefeningen. ga geen tijd verspillen met nutteloze oefeningen zoals Flye's en arm isolaties want daar heb je geen fuck aan.
                        Last edited by Falstyr; 07-03-2010, 16:02.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          ik kan niet geloven dat mensen nog steeds fitness/bb als alternatieve sport zien voor atleten van een andere sport tak. Kap nu eens met dat domme kut advies. Op die manier leren ze geen explosiviteit die ze nodig hebben voor hun hoofd sport...in dit geval kickboxen. Gewoon explosief trainen op een powerlift schema heeft veel meer overdracht vanwege de Max Effort en Dynamic Effort dagen. 2 dagen waar je kracht bouwt, 2 dagen waar je explosiviteit gericht traint. beter voor herstel, meer overdracht naar voetbal, kickbox, wielrennen of welke andere sport dan ook.

Maak gebruik van olympische oefeningen zoals Clean en Hang Cleans en Snatches aangevuld met wat compounds en ondersteunende oefeningen. ga geen tijd verspillen met nutteloze oefeningen zoals Flye's en arm isolaties want daar heb je geen fuck aan.
                          +1
                          goede post fallussssssssssssssssssssss

Comment

Originally posted by Falstyr View Post

Maar misschien gebruiken mensen het bb niet om verschrikkelijk huge te worden, maar gewoon om alles wat voller te maken. Ik ben zelf bezig op een manier die jullie aan een mooiboy zouden bestempelen. Het begon allemaal met wat aankloten en het begint steeds serieuzer te worden. Ik weeg mijn eten niet af want ik hoef niet exact aan al mijn macro's te voldoen. Het zijn hartstikke goeie richtlijnen die ik nu heb, beter dan die van het voedingscentrum (waar ik voorheen altijd schijt aan had met mijn bakken cruesli met slagroom vla om 3 uur 's Nachts enzo..). Ik merk dat ik wat resultaten boek, met als sporten boksen, voetbal en zo nu en dan een stukje hardlopen. Zeker als je kijkt hoe veel ik er bij drink, ik weet dat ik dat beter niet kan doen, maar op het moment dat ik steeds serieuzer word kan ik steeds stricter gaan worden. Voor mezelf is het op dit moment heel fijn, misschien vind TS dat ook?

Of ik mis het punt helemaal...

Comment

Als je gewoon fatsoenlijk krachtsport doet om beter te worden in je main sport dan wordt je vanzelf ook "voller". Enig verschil is dat als je fitness/bodybuilding doet dat je nauwelijks fatsoenlijke overdracht heb naar je hoofdsport. Ik neem aan dat je beter wilt worden in je hoofdsport...dus ga fatsoenlijk trainen zodat je er meer voordeel uithaalt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X