Squatten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Squatten

Ik weet niet waar het aan ligt meer dat ik met squatten altijd last krijg van me knie tegenwoordig. Ik nam aan dat ik de oefening verkeerd aan het uitvoeren was, dus ik vroeg hulp aan 1 van de trainers over hoe ze squatten dus hij liet me precies zien hoe alles moet en sinds dien doe ik het ook op de juiste manier. Maar nog steeds kreeg ik vorige week weer last van me knie.
    Hierdoor ben ik bang om hoger met mijn gewicht te gaan, moet ik nou gewoon de gewichten pakken die ik kan en door de pijn heen bijten of kan het zijn dat ik gewoon zwakke knieen heb ofzo? nja ik weet het ook niet meer dus ik vraag het maar even hier, kan zijn dat meerdere mensen hier misschien last van hebben. weet zeker dat ik meer kan squatten dan de 80kg waar ik nu mee eindig maar ik durf niet, vanwege de pijn in me knie elke keer.

Ik doe het trouwens niet met losse stang ik doe het bij die apparaat waar het vast zit. Mijn gym heeft geen normale squat rack(jammer genoeg).
    Reden dat ik wel gewoon door blijf squatten omdat ik het echt een leuke oefening vind 0.- jaja ik ben raar, ben verslaafd geraakt aan fitness

alvast bedankt voor reacties en/of hulp

Het kan inderdaad zijn dat je kniegewrichten het niet aankunnen.
    Maarre.. hoe "diep" ga je bij het squatten?
    Je doet het dus in de Smith... probeer anders eens met een bankje achter je te plaatsen.. tijdens het squatten ga je dan met je zitvlak tot tegen het bankje en terug omhoog...

Comment

Originally posted by Babo View Post
      Ik doe het trouwens niet met losse stang ik doe het bij die apparaat waar het vast zit.
      fout gevonden. rug en knie klachten zijn veel voorkomend bij mensen die squaten in de smith en gek genoeg niet bij mensen die los squaten.

Comment

Hm, ik ga effe kijken of ik in mijn gym creatief kan zijn en gewoon zonder in de smith te squatten, misschien de stang van shoulder press even jatten.

bankje , ja had ik ook geprobeerd hiellp niet nog steeds last van mijn knie omdat ik dacht dat ik te laag ging wat bleek is dat ik het gewoon goed uitvoerde.

maar bedankt voor de reacties

Comment

als het bench rek laag is kun je ook zercher squats doen. draag je het gewicht gewoon in je armen

Comment

losse is beter, denk dat ja aan de bench press halter meer hebt die weeg gelijk meer als je de goeie stang hebt.

Pak die stang en vraag of 2 man hem in je nek willen leggen of je gaat frontsquaten.

verder doe ik hem nog wel eens eerst op andere apparaten leggen maargoed weet niet hoe jou gym eruit ziet.
            Calisthenics / Street workout

Comment

nou de shoulder press stang en bench press stang zijn zelfde gewicht 20 en 20 kg maar die van shoulder press zit natuurlijk hoger dus , ik kan makkelijker bukkend het meenemen op mijn schouders. zercher squats ja van gehoord lukt niet bij mijn gym omdat de bench press en incline bench press zo tegen elkaar aan gezet zijn dat er net iemand tussen kan staan om de ander te helpen , ja het is opzich een kleine gym ook. Wel een gym waar ik aan gewend ben geraakt door de aardige mensen en begrip voor elkaar, met begrip bedoel ik ook van als je je spullen bij een oefening hebt en je bent aan het supersetten dat ze wel vragen of je nog bezig bent etc, wat ik vroeger niet had en waar ik me aan irriteerde. Ik wil gewoon gym in en uit zonder teveel geklets en dat gaat goed. sry off topic beetje

thanks voor de tips zal updaten indien er nog steeds knieklachten zijn of als het ook goed gegaan is

Comment

je moet wel kijken dat je een stang neemt met ribbels, niet een gladde. Glijdt over je rug heen en voelt kut.
                Anders zou je nog kunnen een stang kunnen cleanen en dan frontsquat.
                Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                Go heavy or go home!

Comment

Heb ook last van me kniee, rechter, ga er ook altijd doorheen als ik op crosstrainer sta
                  Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

Als je niet onder parallel gaat (wat niet/amper kan in de smith) hebben je knieën een flinke druk te verwerken omdat je hamstring/glutes dan niet als veer functioneren en je meer uit de quads trekt.
                    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Babo View Post
                      Ik doe het trouwens niet met losse stang ik doe het bij die apparaat waar het vast zit. Mijn gym heeft geen normale squat rack(jammer genoeg).
                      Reden dat ik wel gewoon door blijf squatten omdat ik het echt een leuke oefening vind 0.- jaja ik ben raar, ben verslaafd geraakt aan fitness

alvast bedankt voor reacties en/of hulp
                      Van geen wonder. Je maakt in zo'n machine een geforceerde beweging, omdat de beweging vast ligt en voor je bepaald word en daarnaast is het ook nog eens onnatuurlijk. Probeer een mogelijkheid te vinden om los te kunnen squatten.
                      Owner of the Iron Playground.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X