Schouders + Biceps

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schouders + Biceps

Ik wil aanstaande zomer er een beetje gespierd bijlopen, dus wil ik sowieso iets trainen. Ik heb geen tijd om vaker dan twee keer per week te trainen.
    Bij veel spieren is het zo dat het lelijk is als het zo groot is dat het uit verhouding is met de rest. Bij schouders en biceps is dit niet zo, vind ik. (hoe groter, hoe beter)
    Daarom wil ik me op die twee dingen focussen.

Nu is mijn vraag:
    Kan het ongewenste effecten hebben als ik een paar maanden lang mijn biceps en met name schouders veel intensiever dan mijn andere spieren train?

Alvast bedankt

pak gewoon full body beginners schema uit sticky en doe dat 2x in de week.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
      pak gewoon full body beginners schema uit sticky en doe dat 2x in de week.

Yep!

Als je dikke schouders en biceps hebt en de rest van je bovenlijf dik achter loopt ziet het er niet uit... kun je beter zoals fal zegt die FB schema 2x p.w. pakken

Comment

Dat zal ik overwegen.
        Maar behalve dat jullie het lelijk vinden.. Weten jullie iets van mogelijk ongewenste nadelen?

Comment

Dat je schouders naar voren gaan staan waardoor je als een hunchback rond gaat lopen, dat dit niet gezond is e.d?

Comment

Originally posted by Kiotte View Post
            Dat zal ik overwegen.
            Maar behalve dat jullie het lelijk vinden.. Weten jullie iets van mogelijk ongewenste nadelen?
            Ja, het ziet er niet uit.

Gast, pak het beginnersschema uit de sticky en train gewoon alles. Het is echt niet zo dat je met 4 maandjes trainen een spierbundel bent tegen de zomer, dat kost jaren van toewijding en buffelen.

Comment

Ik heb vorig jaar eerst een 4 maanden lang 5x per week getraind en 8 maanden 3x per week en zelfs toen was ik geen grote spierbundel, maar ik had wel ongeveer bereikt wat ik als mooi beschouwde. (geen a.b.). Ik weet hoe progressie gaat.

Ik heb by the way ook nergens gezegd dat ik verwacht een spierbundel te zijn tegen de zomer. Ik wil gewoon iets hebben.
              Maarja, ik krijg hier bevestigd dat je krom gaat staan als je je teveel op schouders focust. (iets wat ik al een beetje verwachtte)
              Laat ik om die reden maar jullie advies opvolgen en dat beginnersschema pakken.

bedankt
              Last edited by Kiotte; 12-03-2010, 20:51.

Comment

Train dan gelijk je tricep mee anders ziet het er niet uit imo
                You can be part of my meal tonight.

Comment

Originally posted by Kiotte View Post
                  Ik wil aanstaande zomer er een beetje gespierd bijlopen, dus wil ik sowieso iets trainen. Ik heb geen tijd om vaker dan twee keer per week te trainen.
                  Bij veel spieren is het zo dat het lelijk is als het zo groot is dat het uit verhouding is met de rest. Bij schouders en biceps is dit niet zo, vind ik. (hoe groter, hoe beter)
                  Daarom wil ik me op die twee dingen focussen.

Nu is mijn vraag:
                  Kan het ongewenste effecten hebben als ik een paar maanden lang mijn biceps en met name schouders veel intensiever dan mijn andere spieren train?

Alvast bedankt

omg als ik dit lees he
                  wordt steeds gekker op deze forum hier....

kap maar net zo goed met trainen, dan blijft je lichaam tenminste gelijk zoals deze nu is

je gaat toch ook geen chick neuken en voor dat je klaarkomt ga je ervandoor????

Comment

Gewoon 2x per week fullbody, stuk beter dan er misvormt uit te zien.. Ook gaat dan het een en het ander scheef staan.
                    Dumbells build a bigger chest
                    Barbells build a bigger ego

Comment

Wees maar niet bang dat je er negatieve effecten van zult ondervinden, als je met deze instelling gaat trainen kom je toch geen stap verder dus uit verhouding groeien is er niet bij.

Ik zou zeggen brand los, zijn genoeg mensen die alleen borst en biceps trainen en er geen enkele negativiteit aan ondervinden (owh wacht die hebben allemaal verrotte schouders). Dat helemaal hunched naar voren lopen komt in deze maatschappij al genoeg voor zonder bench presses en de TS gaat die niet eens doen dus dat is al één risico minder.

Kans dat je zoveel progressie boekt op je schoudermassa (sowieso krijg je daar geen hunched back van, hoogstens schouder instabiliteit als je posterior deltoid achterloopt, maar in zo'n korte tijdspanne is zelfs dat te betwijfelen) dat je lichamelijke krachten krijgt is echt nihil.

Zou zelfs zeggen dat je misschien wel beter af bent zelfs al train je alleen schouders (van niks naar schouders trainen is in mijn ogen beter dan niks doen), biceps groeien toch niet uit verhouding aangezien je lichaam ook wel door heeft dat het geen enkele zin heeft om die massa aan te laten zetten.

Conclusie, je wordt net als de andere mensen die de gym in lopen en bicep curls en front raises gaan doen en zult net zoveel progressie boeken (geen), dus good luck!

P.S. lees net je berichtje pas dat je al 8 maanden 5x per week getraint hebt en toen nog 4 maanden 3x per week en ik heb daar mijn grootste twijfels bij wat je dan in godsnaam gedaan hebt als je nog niet weet dat je nu als een sul overkomt?
                      Last edited by Yawgmoth; 12-03-2010, 23:48.
                      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

yeuy beachboy seizoen in aantocht

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X