¿?cardio/kracht?¿

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ¿?cardio/kracht?¿

hallo,

ik weeg nu 67 kg en ben rond de 1.80.. heb een paar maanden geleden weight gainer van de tuinen gebruikt waardoor ik 10 kg ben aangekomen maar in die tijd heb ik niet gesport dus het is aardig wat vet geworden.. lekker zown slappe hap hahaha.. zit nu op fitness maar wil mn gewicht niet verliezen maar wil wel mn vet weghebben dus ik doe vooral veel cardio (en hoop door mn voeding op gewicht te blijven, het lukt tot nu ook redelijk) en ernaast ook wat kracht trainen maar niet zo heel intensief ofzo.. (ben er wel steeds meer mee bezig)

Wat ik op een dag eet is:

Brinta pap

Banaan (of 2)

proteine shake na het trainen (merk: met-rx proteine plus)(of savonds als ik niet getrained heb)

6 bruine boterhammen met 6 plakjes kipfilet

avondeten

blikje tonijn met olijf olie (of maak er een salade van)

bak magere kwark 500 gr.

(ahahah heb er zo veel moeite mee alles naar binnen te werken en als je het zo opschrijft lijkt het niks)

dit doe ik elke dag ongeveer hetzelfde zo.. maar wat ik me afvroeg was is het goed dat ik nu veel aandacht aan cardio besteed en conditie opbouw enzo en erna pas INTENSIEF met krachttraining bezig houd of moet ik me nu al meer op krachttraining richten?

ik heb het cutten onderwerp gelezen daar heb ik dit ook wat op gebaseerd

Ik vind je te licht om te cutten
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

stickies lezen!, en ga eens intensiever kracht trainen

Comment

ja ik heb ze al wel doorgelezen maar zolang ik geen antwoord krijg op mijn persoonlijke situatie krijg dan zal ik altijd twijfelen of ik het wel goed doe haha..
        hmm te licht voor cutten.. maar ik heb wel veel vet hoe kom ik daar vanaf dan kan.. heb gelezen dat je vet niet om kan zetten in spier dus het zal er tog op de een of andere manier af moeten.. heb het vooral bij me buik en onderrug heb ook zown lelijke vetrand zitten onder me navel en va ndie kleine lovehandles

Comment

Je hebt jezelf in een moeilijke situatie gebracht door zoveel onnodig vet op te stapelen, waarom eigenlijk?

Nu moet je kiezen: of cutten (probleem is dat je te weinig massa hebt om er zo goed uit te zien) of bulken (maar dan zal je vetpercentage enkel stijgen). Beste wat je kan doen is een clean bulk of iets als carb cyclen, maar je mag sowieso niet verwachten dat je deze zomer je droomlichaam zal hebben.
          @ ketIF

Comment

nou hiervoor was ik wel heel dun maar alsnog niet strak.. was vroeger ook wel bollig geweest dus nadat ik heel veel ben afgevallen was me huid alsnog slap en hier en daar wat vetjes dus ik wou gewoon aankomen.. ik hoef ook geen droomlichaam of iets te hebben of body builder te worden met spieren vna hier tot tokio mijn doel is het zeg maar om gewoon breder en groter dan eerst te zijn en toch ook strak.. nou ben nu al 10 kg aangekomen dus dat is voor mij heel wat het probleem nu is alleen dat ik strak wil worden en die misselijke rand en vetjes weg wil hebben.. spieren vind ik ook wel belangrijk maar voor de vakantie hoop ik gewoon lekker strak te zijn en lichtgespierd, denk je dat dat ook niet zal lukken dan?
            ik heb ook echt een grote borst kas trouwens dus als ik te dun word dan ziet dat er echt niet uit HAHA

Comment

Originally posted by indo View Post
              ja ik heb ze al wel doorgelezen maar zolang ik geen antwoord krijg op mijn persoonlijke situatie krijg dan zal ik altijd twijfelen of ik
              Je hebt de stickys doorgelezen, alleen las je niet wat je graag wilde lezen.....
              .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
              There is no failure except in no longer trying

Comment

Met een BF van 28 ongeacht wat je nu weegt al is het niet veel zou ik toch proberen om een lean boddy te krijgen dus cutten! Ga je bulken schiet je geheid door die 30% heen. Het is maar wat je zelf wilt.

Weightgainers zit erg veel suiker in en dat heeft je de nek gekost. teveel suiker is teveel vet. Ik dat mijn medebners in grote lijnen hetzelfde zouden denken al zal ook een ander zeggen dat je moet bulken. Allees schiet je bf omhoog. Je zal weliswaar het nieuwe vet sneller wegkrijgen maar dan zit je altijd nog met het oude vet en die wil je natuurlijk ook een keer kwijt en dat is een stuk hardnekkiger dan je denkt.

Je kan bijvoorbeeld 4 wkg gaan cutten/2 wk onderhoud/1 wk clean bulk. en dan weer opnieu beginnen.

Comment

Op onderhoud eten... zie stickys

Cardio droppen, daarvoor in de plaats een HIIT training doen. Full body gaan trainen.

heb een paar maanden geleden weight gainer van de tuinen gebruikt waardoor ik 10 kg ben aangekomen maar in die tijd heb ik niet gesport dus het is aardig wat vet geworden..
                  "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

even een correctie op mijzelf, nu ik nog een keer het stuk gelezen heb weet ik niet hoe ik aan een BF van 28% kom. Waar heb ik dat gezien?

@TS, wat is je BF anders heb ik wellicht verkeerd advies hebben gegeven.

Comment

ik persoonlijk zou eerst eens serieus kracht gaan trainen. cardio kun je laten zitten voorlopig. Eet ongeveer op behoefte en ga de fullbodytraining uit de stickys volgen.

eerste 3-4 maanden kun je vet verliezen, en spiermassa winnen. zeker als je nog nooit serieus getraind hebt. daarna zou ik 4 weken cutten, 6 weken bulken, 4 weken cutten, 6 weken bulken. Als je het goed doet, blijft je gewicht ongeveer gelijk, maar word je steeds miner vet, en gespierder.

succes
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

bedankt allemaal voor de reacties ik ga er allemaal ff naar kijken.. mn bf percentage van nu weet ik niet ik heb dit nog niet laten controleren ga dit binnekort even laten doen zal heus geen 30 meer zijn dat was een paar jaar geleden.. heeft iemand misschien nog wat te zeggen over wat ik eet per dag? is het misschien te weinig of is het wel goed voor iemand van mij ngewicht en lengte?

trouwens over het bulken.. ik ben blij met het gewicht dat ik nu heb is het dan alsnog nodig om te bulken? en over de weight gainer ik weet niet hoe het komt maar zonder was ik echt niet aangekomen haha kon zo veel eten maar kwam echt geen gram aan (ook al is het maar een supplement)
                        Last edited by indo; 23-03-2010, 15:52.

Comment

Ik ben ook blij met mijn gewicht en mij 15% BF maar ik ben nu weer aan het bulken want ik merk toch weer enige stagnatie met andere woorden, even mijn meta weer aanslingeren wat uiteindelijk weer beter is in de cut kuur.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X