vetpercentage.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vetpercentage.

Ik heb zojuist mijn vet percentage opgemeten. 16 jaar, 75kg 1.77 en 17.7 bodyfat.

nu vind ik dit nog reuze meevallen omdat ik gewoon een blubberbuikje heb. ik lijk niet dik ofzo, mensen vinden me ook niet dik ofzo maar ik wil gewoon eens droog worden. Als ik zit kun je duidelijk mijn buikje zien. als ik sta weer niet

ik ben trouwens al 10 kilo kwijtgeraakt. maar hoe kan het zijn dat ik dan nog zon buikje heb? terwijl anderen van 17 procent of daar in de buurt veel strakker zijn. Ik heb ook alleen vet op mijn buik en en zijkant buik(zwembandjes) dus.

kan iemand mij dit uitleggen? ik moet gewoon dat vet eraf hebben. mijn lichaam is nu door mijn buik gewoon niet mooi in balans.

ik zal zsm zien dat ik foto's kan posten.
    sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Originally posted by wzoet View Post
    Ik heb zojuist mijn vet percentage opgemeten. 16 jaar, 75kg 1.77 en 17.7 bodyfat.

nu vind ik dit nog reuze meevallen omdat ik gewoon een blubberbuikje heb. ik lijk niet dik ofzo, mensen vinden me ook niet dik ofzo maar ik wil gewoon eens droog worden. Als ik zit kun je duidelijk mijn buikje zien. als ik sta weer niet

ik ben trouwens al 10 kilo kwijtgeraakt. maar hoe kan het zijn dat ik dan nog zon buikje heb? terwijl anderen van 17 procent of daar in de buurt veel strakker zijn. Ik heb ook alleen vet op mijn buik en en zijkant buik(zwembandjes) dus.

kan iemand mij dit uitleggen? ik moet gewoon dat vet eraf hebben. mijn lichaam is nu door mijn buik gewoon niet mooi in balans.

ik zal zsm zien dat ik foto's kan posten.
    Hoe heb je het gemeten ?

Comment

Vetmeter Slimguide C-120 - Huidplooimeter

is me aangeraden door een aantal hier. is 2 keer nauwkeurig gemeten door mijn pa. 1 mm verschil dacht ik

Comment

Met zestien zou ik meer gaan sporten, en rond behoefte eten. Gezien je nog in de groei zit, zou ik geen streng dieet aanraden.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Met zestien zou ik meer gaan sporten, en rond behoefte eten. Gezien je nog in de groei zit, zou ik geen streng dieet aanraden.
          Hoezo? Ik heb ook keto gedaan toen ik nog in de groei zat.

Comment

Je zit midden in de puberteit, bent hard aan het groeien, en dan gaat een groot kcaltekort waarschijnlijk de natuur in de weg staan. Ik zou die gok niet nemen.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Mijn huisdokter is toevallig ook sportdokter. Toen ik begon me KT ben ik direct begonnen met een cutschema, namelijk anabolic diet. Mijn ma wou perse dat ik hieromtrend eerst advies vroeg aan dokter. Hij zji dat zulke soort dieten zeker niet aangeraden zijn voor jongeren die nog in de groei zitten
              > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
              BP: 1x120 kg, SQ: 6x160 kg, DL: 1x190 kg, Still bulking

Comment

met cardio verbrand ik toch veel spiermassa?

Comment

met cardio verbrand ik toch veel spiermassa?
                  Nee hoor dat kun je ook met KT doen. Als jij niet genoeg voeding binnen krijgt zoals onder andere genoeg eiwitten dan lever je in op spiermassa. Maar dan zelfs hangt het van je soort training af.

Comment

ga rond je onderhoud eten, en ga keihard trainen. je zult heus wel iets van recompositioning effect ondervinden. (spier erbij en vet eraf).

stel je weegt nu 75 kilo met 18% vet. dan heb je 13 kilo vetmassa op je lichaaam, en 62 kilo vvm.

in een half jaartje goed trainen, goed eten, en wat meer beweging, en op behoefte eten, is het best mogelijk om bijvoorbeeld 3 kilo vetmassa eraf te trainen, en bijvoorbeeld 3 kilo spier erbij.

je weegt dan nog steeds 75 kilo, maar dan heb je 65 kilo vvm, en 10 kilo vetmassa. je hebt dan een vet% van 13%. en dat ziet er natuurlijk helemaal anders uit als 18%.

Ik zou je dus aanraden op onderhoud te eten, zo gezond mogelijk te eten, paar keer per week flink hard krachttrainen. en zo nu en dan wat cardio en beweging.

reken maar dat je er over een half jaar compleet anders uitziet, en dat die buik er ook anders uitziet. gr dyno
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                      je zult heus wel iets van recompositioning effect ondervinden. (spier erbij en vet eraf).
                      Dat is toch hetzelfde als het rebound effect? Hoe lang houd deze fase aan alvorens weer vet aan te zetten?

Comment

Op onderhoud eten is precies wat je nodig hebt neem ik aan?

Ik ben de laatste maanden ook goed op mijn voeding gaan letten. Heb nog niet echt een schema met het aantal grammen.

Maar wat ik zoal nu op een dag eet is dit:

7.30: 1 bord brinta 2 gekookte eieren 1 glas sinaassappelsap
                        10.00: 4 bruine boterhammen casslerib/kipfilet/kalkoenfilet.
                        12.30: 4 bruine boterhammen casslerib/kipfilet/kaloenkilet
                        15.00 verschilt van eieren, tonijn kwark
                        rond 18.00 wat de pot schaft
                        20.00 wat ongezouten cashew
                        10.00 magere kwark

weet natuurlijk dat niet niet goed is en daarom ben ik dus van plan om schemaatje te maken voor onderhoud. ik ga dr mee aan de slag!

Comment

Op onderhoud eten is precies wat je nodig hebt neem ik aan?

Ik ben de laatste maanden ook goed op mijn voeding gaan letten. Heb nog niet echt een schema met het aantal grammen.

Maar wat ik zoal nu op een dag eet is dit:

7.30: 1 bord brinta 2 gekookte eieren 1 glas sinaassappelsap
                          10.00: 4 bruine boterhammen casslerib/kipfilet/kalkoenfilet.
                          12.30: 4 bruine boterhammen casslerib/kipfilet/kaloenkilet
                          15.00 verschilt van eieren, tonijn kwark
                          rond 18.00 wat de pot schaft
                          20.00 wat ongezouten cashew
                          10.00 magere kwark

weet natuurlijk dat niet niet goed is en daarom ben ik dus van plan om schemaatje te maken voor onderhoud. ik ga dr mee aan de slag!
                          Onderhoud is wat je "precies" nodig hebt. Onthou wel dat op traindagen je verbruik meer zal zijn dan op rustdagen dus zodoende zal je onderhoud op die dagen wat minder zijn.

Stel je verbrand met je sessie ongeveer 500 calorien dan tel je die weer op bij je eetschema anders mis je die 500 en zit je in cut.

Comment

nee is niet hetzelfde als rebound. Body Recompositioning betekent puur dat je de compositie van je lichaam (verhouding tussen spier en vet) verandert.

rebound is dat je na een langere periode cutten, sneller als normaal spiermassa (en vetmassa) aanzet.
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Bij het berekenen van je behoefte reken je je sportdagen mee.
                              dus ik verbruik bijvoorbeeld met 1x pw sporten +- 3000 kcal per dag (op alle dagen).

en met 4x pw sporten verbrand ik bijv 3400 kcal per dag. (op alle dagen). als ik dat eenmaal berekend heb, eet ik ALLE dagen 3400 kcal. en niet alleen op sportdagen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X