Vraag over cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over cutten

Beste allemaal,

ik ben nieuw op bodynet.nl en heb een vraag over cutten.
    Ik ben 22 jaar, weeg 91 kilo (kom van 103 af) en doe al een tijd krachttraining (fullbody was in het begin het beste heb ik gelezen). Ik heb ondertussen meer spieren gekregen en sta op het punt dat ik voeding wil aanpassen en supplementen wil gaan gebruiken en mijn training wil splitsen namelijk:
    Dag A: Borst, Biceps, Trapezius, Kuiten
    Dag B: Bovenrug, Triceps, Schouders
    Dag C: Bovenbenen, Buikspieren, Onderrug

Weet niet of deze verdeling optimaal is, tips welkom natuurlijk.

Als supplementen wil ik creatine esther en eiwitten (StackerW) gaan gebruiken.

Mijn hoofdvraag gaat over voeding, moet ik namelijk gaan cutten of kan ik beter gewoon mijn aanbevolen hoeveel kcal binnenkrijgen. Mijn vetpercentage ligt ergens tussen 25% en 30%. Wilde dat nog laten meten bij de sportschool.

Cutten betekend voor mij +- 2600 kcal, anders 3300 voor zover ik heb berekend. Mijn lichaamsbouw ligt tussen Mesomorph en Endomorph.
    Ik verlies snel vet, alleen als ik water drink en gezond eet val ik 2 tot 4 kilo per week af. Drink momenteel geen bier of andere alcohol en ben daarom ook 12 kilo kwijt. Maar eigenlijk wil ik niet te veel vet verliezen om het dalijk weer met moeite erbij te moeten eten.

Dus, tips??

Bedankt alvast!
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Ben trouwens 1,88.

Voedingschema ben ik aan het werk mee, probeer zoveel mogelijk tips uit het voedingsforum mee te nemen met het opzetten ervan, maar het is vrij veel werk:P

Comment

Welkom

lees de sticky's

Comment

Heb ik zoveel mogelijk gedaan. Kan er alleen niet uithalen wat de beste mogelijkheid is.

Comment

je hoeft niet een hoog vet% te hebben om spiermassa te kunnen kweken. sterker nog met een vet% 10% kun jij net zo goed massa aanzetten als je nu kan met 25-30%.

als jij 2-4 kilo per week afvalt. dan weet ik 100% zeker dat dit niet enkel vet is. om 2-4 kilo vet per week te verliezen moet je een kcal tekort van 14000-28000 hebben.

om spierverlies tijdens je dieet te minimaliseren, eten we een 500 kcal onder behoefte. dat komt neer op een tekort van 3500 kcal per week. Je zou dan een pond per week afvallen ongeveer. als je een heel erg hoge kcal behoefte hebt, dan kun je eventueel 600-700 kcal schrappen. dan zou je een 600-700g vet per week verliezen.

als jij 2 kilo verliest per week, en dat voor langere tijd (langer dan de eerste week), dan eet je veel te weinig tijdens je dieet, en verlies je wellicht 1.4 kilo vet per week, maar ook een 600g spiermassa. elke week 600g spiermassa kwijtraken. dat kost achteraf veel tijd en moeite om goed te maken.

cutten = dieten op een manier waarbij je zo min mogelijk spier verliest, en zoveel mogelijk vet. en dat gaat nou eenmaal niet snel.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Dit principe snap ik, maar ik dieet eerlijk gezegd niet. Op een dag dat ik normaal eet eet ik 10 sneeën vorlkorenbrood met beleg, alleen vlees of kaas, 500 gram kwark, 2 stuks fruit en avondeten normale portie dus iets van 100 gram aardappelen met 200 gram groenten en een flink stuk vlees. Verder drink ik waten en denk ik 750ml melk. Je zou zeggen dat ik daarmee genoeg binnenkrijg of niet? Doe iig niet crashdieet want weet dat dat geen zin heeft. Op deze manier heb ik btw 12 kil0 verloren in 7 weken. Eerste week ging iid hard, dus 2-4 kilo is beetje overdreven, maar wel een goede 1,5 tot 2 kilo per week.

Heb trouwens wel ubersnelle stofwisseling, als ik om 1800 uur spinazie eet zie ik dat al om 2200 uur in de wc, zeg maar.

vraag me gewoon af of het slimmer is om niet te cutten en niet te bulken maar gewoon binnen te krijgen wat ik nodig heb of dat ik nu moet gaan cutten om er droog uit te zien en straks weer te bulken als ik dat nodig heb.

Comment

Zoek eerst is uit wat je behoefte is en reken de KEV en de kcals uit van de dingen dat je nu eet.
              Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X