Goede hartslag ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goede hartslag ?

Wat is nu een goede hartslag ?

Voor ik ga trainen ga ik altijd even rennen op zoon loopband geval.
    Daar kan je door je handen op zoon metalen strip te leggen je hartslag zien.

Als ik een beetje aan het lopen ben en zo is dat meestal 120.
    echter als ik even flink ga rennen ( hellings hoek stand 3 en dan snelheid 18 ) loopt mijn hartslag soms wel op naar 177 leek mij zoon groot verschil kan toch nooit gezond zijn ?
    Als je het antwoord toch al denkt te weten, waarom vraag je het dan ???

is prima! Als ik aan het fietsen ben kan het soms oplopen tot 190 (echt voluit), terwijl gemiddeld meestal rond de 150/155 zit.

In rust is m'n hartslag zelfs 32, da's pas een groot verschil. Maar het geeft wel aan in wat voor vorm je bent!
    30 jr / 185 cm / 80,6 kg / BF: 15,3% @ onderhoud

Comment

In rust 32? Profloper/wielrenner?
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Lance Armstrong had 32 in rust (bij het ontwaken)

Ben jij Lance Armstrong?
        "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

dam 32 das weinig heb nog nooit gemeten voor ik iets had gedaan kan wel eens leuk zijn om te doen
          Als je het antwoord toch al denkt te weten, waarom vraag je het dan ???

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            In rust 32? Profloper/wielrenner?
            Ja is inderdaad gruwelijk laag.

Comment

Toen ik 20 km per dag liep, 5 dagen per week en nog eens 30 km fietste per week, was mijn hartslag in rust ongeveer 50 per minuut. En jij beweert 32 slagen per minuut te hebben? Tel je wel al je hartslagen? Deel je het getal door twee? Sorry maar geloof er niet te veel van hoor.

Comment

Originally posted by Lukas View Post
                Toen ik 20 km per dag liep, 5 dagen per week en nog eens 30 km fietste per week, was mijn hartslag in rust ongeveer 50 per minuut. En jij beweert 32 slagen per minuut te hebben? Tel je wel al je hartslagen? Deel je het getal door twee? Sorry maar geloof er niet te veel van hoor.
                Wat valt er niet aan te geloven, dat is goed mogelijk hoor. Iemand die in topconditie heeft kan een hartslag van 30 a 40 halen.
                Je hart hoeft minder te kloppen, omdat hij ook met minder slagen alles kan regelen.

Dat is het mooie van conditie en omdat je hart met minder slagen toch alles kan regelen, kun je ook harder rennen, langer volhouden etc. Heeft natuurlijk niet alleen met het hart te maken, de snfrtr spieren passen zich natuurlijk ook aan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X