verschil massa, kracht & droog

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• verschil massa, kracht & droog

Ik ben van plan een nieuw schema te maken, dus ik ziet oefeningen te zoeken, alleennu kom ik overal de termen: droog, massa en kracht tegen.

Kan iemand mij de verschillen uitleggen?

alvast bedankt

Lijkt me vrij voor de hand liggend?

Droog: verlagen van vetpercentage, hierdoor spieren beter zichtbaar
    Massa: verhogen van de massa...dus groter worden
    Kracht: sterker worden

Aan de hand van jouw doel kun je de sets en reps voor je oefeningen aanpassen
    The deadlift is more functional in that it’s very hard to imagine a more useful application of strength than picking heavy shit up off the ground.--Mark Rippetoe--

Comment

Droog wordt gerefereerd aan oa je vet percentage... kijk voor een goed voorbeeld van droog een naar de kuur log van HardSteel. Dat wordt bedoeld met droog, laag bodyfat percentage waardoor spiercontouren ook beter tonen.

Massa wordt de spiermassa mee bedoeld... google bijvoorbeeld Jay Cutler eens op google en dan zie je veel spiermassa. dus de pure spieromvang,,, das is de massa.

Kracht, spreekt wel het meest voor zich..
      Dat is simpelweg de kracht die je hebt om je trainingen te doen.
      En kracht willen we om meer spiermassa te krijgen en dat ontwikkel je weer door te trainen,,, en dan willen we tot slot wat droger worden...

en dan is de cirkel weer rond.....

Comment

Oke bedankt,
        dus nu kan ik het best beginnen met een kracht schema lijkt me?

Comment

Originally posted by tompsen View Post
          Oke bedankt,
          dus nu kan ik het best beginnen met een kracht schema lijkt me?

Je zal eerst een doel moeten stellen voor jezelf.
          Wat wil je met je lichaam?. welke kant wil je op? en wat wil je gaan doen om je doel te bereiken?

Hangt niet alleen van je train schema af, maar net zozeer van je voeding en lichaams type, om te bepalen wat haalbaar is voor je.
          Heb je een lichaam dat snel en goed reageert op trainen, blessuregevoeligheid etc etc,,, of kan je bijv jaar trainen en er nog zelfde uitzien...?

Allemaal factoren die invloed hebben op je uiteindelijke wens iets met je lichaam te doen..

lezen lezen lezen, en daarna doen. dat is wat ik je adviseer.
          Post je stats eens, dan zijn hier talloze mensen die je daarover kunnen adviseren...

gr

Comment

Ik wil vooral sterker worden, dus kracht, en wil gewoon daarnaast gewoon een mooi lichaam dat goed in vorm is.

Stats
            15 jaar
            1.75
            +/- 63 kilo
            vetpercentage, weet ik niet precies zal niet hoog zijn, denk gemiddeld.

Comment

en hoevaak train je in de week of wil je gaan trainen?

Kijk vervolgens in de rubriek trainingsschema`s en kijk wat je aanspreekt.
              3 dagen split, 4 dagen split full body schema, en wat voor methode je erbij wilt gebruiken.. Pyramide training, muscle till failure etc... slechts paar voorbeelden

nu mss nog abra kadabra voor je maar als je goed gaat lezen kom je deze termen goed beschreven tegen.

je gaat op de sportschool vervolgens kijken wat je max is op dit moment en bepaalt daarop zo`n 80 a 85 % van en gaat zorgen dat je de oefeningen met bijv 3 a 4 setjes van 6 tot zo`n 12 herhalingen gaat doen.
              Dit is de hoge intensiteit die gaat zorgen voor ontwikkeling van je kracht en spiervorming.

Dus bijv... 1ste setje 12 x 75 % van je maximale kunnen
              2de setje 10 keer 80% van je kunnen
              3de setje 8 keer 85% van je kunnen
              en evt 4de setje tot je het gewicht niet meer omhoog krijgt zoals bij "muscle till failure methode)

dan zal je zien dat je je grenzen steeds meer kan gaan verleggen...

Comment

Ik train nu 4 keer in de week
                maandag: schouders&buik
                dinsdag: rust
                woensdag: borst&triceps
                donderdag: rust
                vrijdag: biceps&rug
                zaterdag:benen
                zondag:rust

ik doe nu voor elke spier ongeveer 3 oefeningen daarom lijkt mij het triple sets principe ook wel fijn.
                of kan ik zo doorgaan zoals ik nu train, ik doe 2a3 sets en 10-15 reps per oefening.
                al wissel ik wel af, dus: schouder oefening
                Buik oefening
                schouder oefening enz.

alvast bedankt!

Comment

Ik denk dat je je in jouw geval beter met een fullbody schema 2-3x per week kan beginnen, of eventueel een UB/LB schema.
                  Dumbells build a bigger chest
                  Barbells build a bigger ego

Comment

ben ik met roy eens.. Ik zou gaan voor een full body schema omdat je zelf aangeeft dat je die powerkant op wil en daarin een goed doel hebt voor jezelf ..

Comment

Oke, en kan ik daarmee ook redelijk snel groeien?
                      dat ik na de zomervakantie/september toch wel een stuk sterker en groter ben geworden?

Comment

dat kan niemand voorspellen.. Haha maar de kans is groot.. Probeer intensief en gedisciplineerd te sporten , eten en te leven.. Dan zal je zeker groeien .. Zonder twijfe

Comment

oke dan zal ik morgen is de tijd nemen om een fullbody workout te maken, dan zie je die morgen wel verschijnen op in de rubriek trainingsschema's!

heel erg bedankt voor de hulp

Comment

toepassing;

De toepassing:
                            Kracht= sport
                            Massa=Bodybuilding
                            Droog= vet "wegtoveren"

Suc7!
                            http://forum.bodynet.nl/members/mrmeneer-albums-ik.html
                            P.s. ik ben 13 jaar!

Comment

Originally posted by MrMeneer View Post
                              De toepassing:
                              Kracht= sport
                              Massa=Bodybuilding
                              Droog= vet "wegtoveren"

Suc7!

je hebt goed naar de eerste posts gekeken... ben trots op je

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X