Borst spieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Borst spieren

Hallo,

Ik doe nu ongeveer een half jaar aan BB.

Ik heb een normaal trainingsprogramma. maar mijn borstspieren groeien sneller dan de rest. Terwijl ik normaal BP incline BP en flyes train dus ik train mijn borst niet meer ten opzichte van de rest. toch groeit mijn borst aanzienlijk snel (en bespaar me de grappen over vrouwelijke hormonen xD)
    Is er iemand met hetzelfde probleem/opmerking en het is toch wel normaal dat ik op mijn eerste trainingsdag normaal BP, incline BP en flyes train tevens biceps train ik op mijn eerste trainingsdag.

ik ben niet zeker waar ik het moest plaatsen dus heb het even in algemeen gezet.

groeten Alkon (1,65m 72Kg)

is dat een probleem dat je borstspier groeit? je zou net blij moeten zijn XD
    en ik train borst altijd in combinatie met triceps. is dit noodzakelijk?
    nee, zeker niet. als de rest maar mooi in het schema past..
    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Denk dat het komt omdat je niet zo groot bent en nogal wat vet hebt. Ik heb namelijk hetzelfde. M'n borst ging in het begin erg hard en lag ver voor op de rest. Komt later wel goed. Heb dat nooit een probleem gevonden

Comment

Lucky bastard, mijn borst groeit fucking langzaam.
        Zolang je borst niet buitenproportioneel groot wordt zou ik me nergens zorgen over maken hoor!
        The deadlift is more functional in that it’s very hard to imagine a more useful application of strength than picking heavy shit up off the ground.--Mark Rippetoe--

Comment

Wat is het probleem nu eigenlijk?
          Wees blij man. Bij mij is hij juist vrij eigenwijs.
          Owner of the Iron Playground.

Comment

Lucky..
            Dumbells build a bigger chest
            Barbells build a bigger ego

Comment

Misschien dat het komt doordat je bij je borst een betere techniek hanteert dan bij de andere spiergroepen?
              Still shrinking.

Comment

wat is je bf?
                Je bent vrij klein en hebt een aardig gewicht. Denk dat je borst extra groot lijkt, doordat je daar nog al wat vet hebt.
                I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Originally posted by brainiac View Post
                  Je bent vrij klein en hebt een aardig gewicht.
                  Inderdaad, zeker als je pas een half jaartje traint. Dus wat is je vetpercentage?
                  Dumbells build a bigger chest
                  Barbells build a bigger ego

Comment

Mijn BF is nu 12 of 13 % ongeveer. ik wil natuurlijk onder de 10% komen....
                    en het ging inderdaad al hard in het begin ik maak me ook meer zorgen om de vorm.
                    tuurlijk is het mooi als je resultaat ziet maar de vorm en hoe ik train vindt ik net zo belangrijk. daarom heb ik sinds 2 maanden mijn hele voeding omgegooid.

bedankt voor de reacties en zal eens een foto maken (moet er tocht een kopen voor de vakantie)

groeten Alkon

Comment

had het in het begin ook dat borst/voorkant schouders zich vrij snel begonnen te ontwikkelen in vergelijking tot mijn rug. Daardoor begonnen mijn schouders enigzins naar voren te hellen dus daar zou ik wel mee oppassan.

Comment

Originally posted by janjaap2 View Post
                        had het in het begin ook dat borst/voorkant schouders zich vrij snel begonnen te ontwikkelen in vergelijking tot mijn rug. Daardoor begonnen mijn schouders enigzins naar voren te hellen dus daar zou ik wel mee oppassan.
                        Bij mij al gebeurd. Was voordat ik me nog verdiept had in bodybuilden, zoals vele hier waren, beachboy die voornamelijk biceps en borst trainde. Niet zo slim dus

Wat ik dr aan overgehouden heb ik achterkant schouders die ik niet kan pompen, een 'winged scapula'(weet nederlandse naam er niet voor).

Geeft een hele hoop gedonder voordat alles rechtgetrokken is, dat kan ik je wel vertellen.
                        Still shrinking.

Comment

Originally posted by Unexist View Post
                          Bij mij al gebeurd. Was voLordat ik me nog verdiept had in bodybuilden, zoals vele hier waren, beachboy die voornamelijk biceps en borst trainde. Niet zo slim dus

Wat ik dr aan overgehouden heb ik achterkant schouders die ik niet kan pompen, een 'winged scapula'(weet nederlandse naam er niet voor).

Geeft een hele hoop gedonder voordat alles rechtgetrokken is, dat kan ik je wel vertellen.
                          hier heb ik ook een probleem.
                          Wist vroeger heel niet dat ik ook achterkant van mijn schouder moest en kon trainen.
                          Nu heb ik daar soms problemen van bij het tennis of borst trainen dat ik voorkant een steek krijg.

Maar ffies weer meer ot
                          train je je andere spieren net zo vaak en net zo zwaar?
                          Want ik zie wel eens jongens 3x per week borst trainen met zware gewichten en als ze dan eens rug aan het trainen zijn gebruiken ze hele ligte gewichten.
                          Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                            hier heb ik ook een probleem.
                            Wist vroeger heel niet dat ik ook achterkant van mijn schouder moest en kon trainen.
                            Nu heb ik daar soms problemen van bij het tennis of borst trainen dat ik voorkant een steek krijg.

Maar ffies weer meer ot
                            train je je andere spieren net zo vaak en net zo zwaar?
                            Want ik zie wel eens jongens 3x per week borst trainen met zware gewichten en als ze dan eens rug aan het trainen zijn gebruiken ze hele ligte gewichten.
                            Tuurlijk. Echter is mijn techniek op borst training beter dan op rugtraining(tja, op een bankje drukken is makkelijker dan de 90 graden bb rows) en misschien dat dit er ook mee geholpen heeft.

Momenteel maar ff over op een schema met extra veel facepulls en serratus anterior oefeningen, shoulder dislocations en chest stretches en het zou met een jaar weg moeten zijn...
                            Still shrinking.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X