hersteltijd verkorten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hersteltijd verkorten

Misschien dat de titel een beetje raar klinkt, maar ik vroeg me af of er een manier is om je hersteltijd te trainen zodat deze korter wordt. De laatste tijd heb ik namelijk het gevoel dat ik minder snel herstel na een honkbal training dan bijv. een jaar terug. Ik train dan op donderdag en heb dan op zondag tijdens een wedstrijd nog vaak en arm die moe is. Als ik dan kijk naar de fitness die ik op maandag en (meestal) woensdag doe heb ik dan heb ik nergens last van terwijl dit minder dagen rust is.
    Zou een extra training, gericht op de spieren waar het om gaat bij honkbal, mijn lichaam pushen om effectiever/sneller te herstellen of werkt dit juist averechts?

Heeft je lichaam genoeg voedingstoffen en water?

Je kan best je behoefte uitrekenen en een voedingschema opstellen.
    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
      Heeft je lichaam genoeg voedingstoffen en water?

Je kan best je behoefte uitrekenen en een voedingschema opstellen.
      dat is toch niet een antwoord op die zijn vraag
      The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
      Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Dit kan één van de redenen zijn dat hij minder energie heeft en minder goed herstelt. Ik weet zelf niet wat het is, daarom is het een vraag van mij aan hem met als dat een geval is een mogelijk antwoord...

Uit eigen ervaring weet ik dat als ik te weinig eiwitten nuttig ik veel langer last heb van spierpijn.

Edit: Heb misschien wel zijn post te snel gelezen want zie nu pas dat hij ook wilt weten of je je hersteltijd kan trainen. Hier heb ik geen idee van.
        Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

kijk naar bepaalde suplementen om je hersteltijd te verkorten of verbeteren
          bp 1x 150 kg dl 1 x 240 kg sq 1x 220 kg

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
            Dit kan één van de redenen zijn dat hij minder energie heeft en minder goed herstelt. Ik weet zelf niet wat het is, daarom is het een vraag van mij aan hem met als dat een geval is een mogelijk antwoord...

Uit eigen ervaring weet ik dat als ik te weinig eiwitten nuttig ik veel langer last heb van spierpijn.

Edit: Heb misschien wel zijn post te snel gelezen want zie nu pas dat hij ook wilt weten of je je hersteltijd kan trainen. Hier heb ik geen idee van.
            Het zou idd aan zijn voeding kunnen liggen.

@ts, heb je een voedingsschema ?

Comment

Hersteltijd verkorten; voldoende voedingsstoffen voor je spieren, genoeg rust, zo min mogelijk stress.
              en dan zijn erg nog een aantal niet legale middelen.
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

Ik heb geen echt voedingschema (weet van me zelf dat ik dat toch te weinig werkelijk uitvoer). Wel let ik er steeds beter op de afgelopen maanden, meer dan vorig jaar en toen had ik vrijwel geen problemen met een flinke training op de donderdag en een wedstrijd op de zondag.

Maar als ik kijk naar de reacties werkt je lichaam dus niet hetzelfde bij de hersteltijd als bij een krachttraining. Daar bedoel ik mee dat je lichaam bij krachttraining een prikkel krijgt om sterker te worden zodat beschadiging bij een volgende keer voorkomen wordt. Evenals je bij conditie verbeterd als je steeds meer rent.
                Maar het werkt dus niet zo dat je lichaam een prikkel krijgt om effectiever te herstellen wanneer je vaker traint.

Comment

Zorg dat voeding en rust optimaal is, slaap voldoende en kwalitatief, zorg voor een goede aanvoer van mineralen en vitaminen door gebruik te maken van supplementen zoals biergist en een multivitaminetablet. Op junkdagen zou je kunnen denken aan producten die veel anti-oxidanten en mineralen bevatten om zo toch nog wat extra aandacht aan je herstel te besteden. Denk hierbij aan producten zoals (donker, abdij,trappisten) bier van hoge gisting en rode wijn. Deze bevatten veel kalium, zink, magnesium, B-vitamines en bioflavonoiden. Dan junk je en doe je toch nog iets aan je herstel.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Knabbelnoot View Post
                    Ik heb geen echt voedingschema (weet van me zelf dat ik dat toch te weinig werkelijk uitvoer). Wel let ik er steeds beter op de afgelopen maanden, meer dan vorig jaar en toen had ik vrijwel geen problemen met een flinke training op de donderdag en een wedstrijd op de zondag.

Maar als ik kijk naar de reacties werkt je lichaam dus niet hetzelfde bij de hersteltijd als bij een krachttraining. Daar bedoel ik mee dat je lichaam bij krachttraining een prikkel krijgt om sterker te worden zodat beschadiging bij een volgende keer voorkomen wordt. Evenals je bij conditie verbeterd als je steeds meer rent.
                    Maar het werkt dus niet zo dat je lichaam een prikkel krijgt om effectiever te herstellen wanneer je vaker traint.
                    krijg je helemaal wel genoeg kcals binnen want je zegt dat je er nu op let als jij het zelfde bij de maaltijden eet maar jou snacks(chips, kitkat, cola enz) opeens weghaald kom je aan een veels te grote kcal te kort denk ik zo.
                    Mischien dat dit de reden is dat je vorig jaar er geen last van had dankzij de suikers die je at.
                    Calisthenics / Street workout

Comment

er zijn wel enkele sportspecefieke trainingsmethodes, vast ook wel eentje voor honkbal.

Echter is dit forum op BB gericht en denk dat je daarover niet hier het beste vragen kunt stellen.

Op je titel: ANABOOLUUUUH
                      Still shrinking.

Comment

Originally posted by Unexist View Post
                        er zijn wel enkele sportspecefieke trainingsmethodes, vast ook wel eentje voor honkbal.

Echter is dit forum op BB gericht en denk dat je daarover niet hier het beste vragen kunt stellen.

Op je titel: ANABOOLUUUUH
                        ah hell no
                        Maar ik wilde het via bb oplossen, aangezien ik ook fitness.

Maar al ik zo kijk, moet ik beter op men voeding gaan letten. Zal denk ik een keer een echt schema opstellen als de tijd heb.

iig bedankt en denk dat men vraag zo wel beantwoord is. Dus slotje?

Comment

Originally posted by Knabbelnoot View Post
                          ah hell no
                          Maar ik wilde het via bb oplossen, aangezien ik ook fitness.

Maar al ik zo kijk, moet ik beter op men voeding gaan letten. Zal denk ik een keer een echt schema opstellen als de tijd heb.

iig bedankt en denk dat men vraag zo wel beantwoord is. Dus slotje?
                          Op voeding letten heb je vaak niets. Maak gewoon een dergelijk schema dat is veel effectiever.
                          Ruimte open laten voor variatie is er altijd wanneer je eenmaal weet hoeveel kcal en k/e/v het eten wat je wilt eten is.
                          Still shrinking.

Comment

Originally posted by Unexist View Post
                            Op voeding letten heb je vaak niets. Maak gewoon een dergelijk schema dat is veel effectiever.
                            Ruimte open laten voor variatie is er altijd wanneer je eenmaal weet hoeveel kcal en k/e/v het eten wat je wilt eten is.
                            Weet uit eigen ervaring, dat letten op je eten niet voldoende is. Je doet dan namelijk maar wat. Maak zoals hierboven al vermeld is een goed eetschema, die afgesteld is op het doel dat je wilt bereiken.

Tot dan kunnen we je niet helpen
                            Burn the fat, Feed the muscle

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

ok das duidelijk, voedingschema! Laat het wel weten als ik er mee klaar ben, al zal dat pas over een tijdje zijn. bedankt

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X