Het massa verhaal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Het massa verhaal

Hey allemaal,

Ik heb de afgelopen tijd veel zitten lezen op internet over fitness en er zijn over heel veel dingen verschillende meningen.
    Daarom zou ik graag het volgende aan jullie willen vragen:

Als je massa traint, is het dan goed om een keer te trainen tot failure dus bijv met biceps 30 herhalingen ofzo te doen, of werkt dit alleen maar averechts voor massa?

Ook zijn de meningen verdeelt over het feit dat je bepaalde spiergroepen 2 keer in de week kan/moet trainen. is dit verstandig of is iedere spiergroep 1 keer per week meer dan genoeg om goed te groeien?

Alvast bedankt

om te beginnen moet je voeding op orde zijn. is dat goed geregeld dan kan je gaan beginnen met je trainings schema. 30 herhalingen werkt in principe goed maar doe dit in 3 setjes van tien tot 15. ikzelf doe pyramide training maar dat hoeft niet speciaal. ben ben het afgelopen jaar flink gegroeid en weet zeker dat dit niet was gelukt zonder goede voeding. daarnaast goed naar je lichaam luisteren en baseer daar ook je trainings schema op. varieer goed je oefningen zodat je je spieren blijft prikkellen. spiergroepen 2 keer per week trainen kan maar zorg wel voor voldoende rust.

dit was mijn mening , succes ermee. en eh ....check de stickies ook eens!

Comment

30 hh is echt onzin. Pak gewoon een mooie fullbody uit de sticky omdat je beginner bent. Ga in de reprange 8 tot 14 zitten met een gewicht wat je net tot de laatste rep kunt. En 2 spiergroepen per week? bedoel je fullbody of split? Met split zou ik 1 groep per week doen en die keihard afmatten. Anders van elke spiergroep 1 oefening en pak dan de grote compounds. Let op je rust en vooral voeding.

succes
      sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Ik heb het idee dat je de stickey's niet goed gelezen hebt, doe dat eerst maar eens.
        Wat betreft je vraag, tussen de 8 en 12 hh aan proberen te houden.

Comment

Als beginner zou ik ook starten met full body 2x in de week.

Onthoud goed dat wat voor de een werkt voor de ander niet/minder kan werken.
          Who's the Chef

Comment

Ja ik train nu 2 maanden en ik heb 2 maanden een full body schema toegepast, en wou eigenlijk overstappen naar een split schema dus wou daarom weten of ik iedere spiergroep 1 of 2 keer in de week kon pakken. Ook de stickey's heb ik gelezen, maar aangezien de meningen hierover verdeelt zijn vroeg ik het nog maar eens.

Met mijn voeding gaat het steeds beter, ga vandaag ook zo'n shake pot kopen en iedere dag 1 of 2 shakes erbij nemen.

Comment

Wat is goed?

Wat is je K/E/V Verhouding en hoe ziet je voedingsschema er verder uit?
              Burn the fat, Feed the muscle

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

Nja het is zeker nog lang niet perfect maar het gaat de goede kant op.

Heb ook niet echt n vast schema eet meestal wat en dan anderhalf uur later weer.. ik eet vooral brood met kipplakjes of pindakaas, bananen/appels, kwark, in de avond wat de pot schaft maar dat is vaak aardappelen, rijst, kip, groenten, vlees, pasta, en altijd wel een keer vis. als ''snack'' in de avond ben ik overgestapt van chips en zo naar pinda's. ik ga vandaag ook weight gainer shake pot halen, hebbe jullie nog tips over hoe vaak per dag en op welke tijden ik die het beste kan innemen?

Comment

Originally posted by Alles-eter View Post
                  Nja het is zeker nog lang niet perfect maar het gaat de goede kant op.

Heb ook niet echt n vast schema eet meestal wat en dan anderhalf uur later weer.. ik eet vooral brood met kipplakjes of pindakaas, bananen/appels, kwark, in de avond wat de pot schaft maar dat is vaak aardappelen, rijst, kip, groenten, vlees, pasta, en altijd wel een keer vis. als ''snack'' in de avond ben ik overgestapt van chips en zo naar pinda's. ik ga vandaag ook weight gainer shake pot halen, hebbe jullie nog tips over hoe vaak per dag en op welke tijden ik die het beste kan innemen?
                  100 gram weightgainer is ongeveer 3 a 400 cals, dus waarom zou je aan de weight gainer gaan? Je moet eerst weten hoeveel eten je nodig hebt, kom je daar niet aan dan pas kun je denken aan een weightgainer.

Een weightgainer nemen betekend niet dat je massa wint.

Comment

Originally posted by Alles-eter View Post
                    Als je massa traint, is het dan goed om een keer te trainen tot failure dus bijv met biceps 30 herhalingen ofzo te doen, of werkt dit alleen maar averechts voor massa?
                    Tot failure is prima, maar pak dan een gewicht waarmee absoluut niet meer dan 15hh lukt.
                    Dumbells build a bigger chest
                    Barbells build a bigger ego

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X