Vechtsport

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vechtsport

Omdat er in het topic "trainingslog voor iedereen" veel interesse was toen het over verschillende vechtsporten ging leek het mee en goed idee er een topic over te openen.

Hier kan je dan alles over vechtsport kwijt, discussies voeren, ervaringen delen etc.

Misschien ook leuk om even te vermelden welke vechtsport je beoefent, hoe lang je dit doet, waarom of als je geen vechtsport beoefent naar welke je interesse uitgaat.

Ik zal beginnen, ik doe nu bijna 17 jaar jiu jitsu (ben op me 6e begonnen en ben nu bijna 23). Ben hier eigenlijk door mijn vader mee begonnen die deze sport als sinds jaar en dag beoefent en ook zijn diploma's heeft voor les te geven. Daarnaast ben ik 2 jaar geleden in aanraking gekomen met Krav Maga en dit beviel me zo goed dat ik dit ook nog 1x per week beoefenen.

Dankzij krachttraining en vechtsport ben ik zo dus 7 dagen per week bezig met sport.
    “We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”

Ik heb nooit aan vechtsport gedaan omdat het nooit mocht van mijn ouders. Ik wil het binnekort alsnog gaan doen. Ik wil graag MMA doen maar aangezien ik niet een sportschool daarvoor kan vinden ben ik van plan om BJJ te gaan doen.

Comment

Originally posted by gameface View Post
      Ik heb nooit aan vechtsport gedaan omdat het nooit mocht van mijn ouders. Ik wil het binnekort alsnog gaan doen. Ik wil graag MMA doen maar aangezien ik niet een sportschool daarvoor kan vinden ben ik van plan om BJJ te gaan doen.
      Ik ben zelf niet zo'n fan van BJJ omdat het zo erg gefocust is op grappling, maar het is wel heel handig om te beheersen mocht je alsnog MMA gaan doen. Daar komen takedowns heel vaak voor en moet je dus ook op de grond je mannetje staan om het zo maar even te zeggen.
      “We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”

Comment

Originally posted by Checker View Post
        Ik ben zelf niet zo'n fan van BJJ omdat het zo erg gefocust is op grappling, maar het is wel heel handig om te beheersen mocht je alsnog MMA gaan doen. Daar komen takedowns heel vaak voor en moet je dus ook op de grond je mannetje staan om het zo maar even te zeggen.
        Bij BJJ hoort toch ook bij dat je iemand op de grond gooit? Of alleen het grondwerk?

Comment

Nadat ik Fedor een pak slaag heb gegeven zie ik er geen uitdaging meer in om nog aan vechtsport te doen...
          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Was hier niet al een topic over?
            Dumbells build a bigger chest
            Barbells build a bigger ego

Comment

Deze is al een tijdje dood.

http://forum.bodynet.nl/alles-wat-of...ort-topic.html
              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Is judo een vechtsport? Gedaan toen ik 8 was ofzo, kutsport. Alleen maar geknuffel..

Wat heb je eraan.. In de houdgreep... -.- Ëén stoot op je muil en je bent neer.

Comment

Ik beoefen het niet zelf maar mijn interesse gaat uit naar oldskool boksen.
                  "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Originally posted by gameface View Post
                    Bij BJJ hoort toch ook bij dat je iemand op de grond gooit? Of alleen het grondwerk?
                    Ja dat hoort er ook bij uiteraard, is zo lastig om een grondgevecht te beginnen met iemand die nog staat

Comment

Originally posted by Roy P View Post
                      Is judo een vechtsport? Gedaan toen ik 8 was ofzo, kutsport. Alleen maar geknuffel..

Wat heb je eraan.. In de houdgreep... -.- Ëén stoot op je muil en je bent neer.
                      Judo is knuffelen in een pyjama . Als zelfverdediging zou je het eigenlijk moeten combineren met karate voor stoot en traptechnieken.

Comment

ik heb 4jaar ju jitsu, 1,5jaar karaté en 8 maanden taekwondo gedaan.
                        Het zuigt allemaal even hard.
                        Nu doe ik geen vechtsport meer
                        The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
                        Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Originally posted by Checker View Post
                          Judo is knuffelen in een pyjama . Als zelfverdediging zou je het eigenlijk moeten combineren met karate voor stoot en traptechnieken.
                          Inderdaad .

Comment

ik doe sinds 4 maanden kickbox

Comment

Originally posted by ajpimp View Post
                              ik doe sinds 4 maanden kickbox
                              Echt Muay Thai of gewoon het westerse kickboksen?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X