Vechtsport

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Als dat zo is.. ga ik voor BJJ.

@checker
    Ik las op internet dat Team Agua 1 van de beste BJJ "school" is van Nederland. Aangezien jij dit lang doet, ken je deze school? De vechters van Team Agua doen het blijkbaar goed op toernooien.
    Als dat zo is, ga ik goed aan de slag. BB + BJJ.. wel te combineren :P.

Comment

BJJ is een gemoderniseerde sport afkomstig uit het grondgedeelte van judo(ne-waza). Sparren(rollen) staat hier echt centraal en wordt vrijwel elke les gedaan.

Traditionele JJ heb je veel verschillende stijlen in, en het is zo'n beetje de oervechtsport. Het leert klemmen, wapens, trappen,... Persoonlijk vind ik het te algemeen en zijn veel technieken fabeltjes. Er wordt ook heel weinig gespart, in sommige scholen zelfs helemaal niet.
      the one and only tabata overlord

Comment

Originally posted by gameface View Post
        Als dat zo is.. ga ik voor BJJ.

@checker
        Ik las op internet dat Team Agua 1 van de beste BJJ "school" is van Nederland. Aangezien jij dit lang doet, ken je deze school? De vechters van Team Agua doen het blijkbaar goed op toernooien.
        Als dat zo is, ga ik goed aan de slag. BB + BJJ.. wel te combineren :P.
        Ik ben een teammember van Team Agua!
        Train nu een aantal jaar en zowel ik als mijn medebrothers doen het goed op de toernooien (zowel nationaal als internationaal).
        Er zijn ook andere teams die het erg goed doen zoals Gracie Barra en Jiu Jitsu Factory.

op welke locatie wil je trainen? wij hebben locaties in Den Haag, Rotterdam, Amsterdam.

Als je in Den Haag komt trainen krijg je zeker goed les!
        Daarnaast kan je bij ons ook grappellen en MMA beoefenen.

Comment

Originally posted by Checker View Post
          Ik ben zelf niet zo'n fan van BJJ omdat het zo erg gefocust is op grappling, maar het is wel heel handig om te beheersen mocht je alsnog MMA gaan doen. Daar komen takedowns heel vaak voor en moet je dus ook op de grond je mannetje staan om het zo maar even te zeggen.
          80% van alle gevechten eindigd op de grond dus BJJ komt altijd van pas.
          Bij BJJ komt meer techniek kijken omdat je ook een GI (Judopak) draagt.
          Aangezien je in het echt (hopelijk) ook kleding draagt is BJJ meer realitybased dan grappling (aangezien je dit in een korte broek beoefend).

Toen de UFC (Ultimate Fighting Championship, toernooi waarbij alles mocht en alle takken van sport mee mochten doen) begon werd één van de Gracie brothers (familie die het BJJ heeft uitgevonden) in de eerste 4 edities, 3x kampioen wat toch wel degelijk de effectiviteit van deze sport weergeeft.
          Op dit moment zijn het Kickboksen en Boksen wat voor het staand werk wordt getrained en het BJJ en worstelen wat voor het grondwerk voornamelijk door de MMA vechters wordt getrained.

Overigens mocht je jezelf in een overvolle kroeg moeten verdedigen vergeet dan andere sporten maar kies dan voor het boksen of het wijselijk wegrennen....

Comment

@Angel78
            Ik woon in Den Haag, dus dat lijkt me het handigst. Waar ben jij Teammember?

Hoe zit het met de leden? Ik heb echt geen zin in gasten die alleen de sport doen uit aggressie etc... Als je begrijpt wat ik bedoel.

Comment

Originally posted by gameface View Post
              @Angel78
              Ik woon in Den Haag, dus dat lijkt me het handigst. Waar ben jij Teammember?

Hoe zit het met de leden? Ik heb echt geen zin in gasten die alleen de sport doen uit aggressie etc... Als je begrijpt wat ik bedoel.
              check je PM.

Comment

In traditioneel JJ leer je veel technieken dat eigenlijk meer voor de sier zijn.
                Je kunt beter BJJ combineren met kyokushin karate, muay thai en of jeet kon do.

Jammer genoeg zijn er niet echt veel dojo's in nl die muay thai beoefenen of jeet kon do. ( van de muay thai begrijp ik t wel xD )

Comment

als je gewoon mma doet heb je van alles wat
                  zelf doe ik bjj erbij om voor mma nog beter die klemmen te leren
                  bp 1x 150 kg dl 1 x 240 kg sq 1x 220 kg

Comment

Hey allemaal, leuk topic
                    Ik ben 16 jaar, heb 8 jaar Taekwondo gedaan, heb nu de zwarte band(moest van mn ouders, zelfverdediging ect)
                    Zelf vind ik het niet echt efficiënt, meerendeels trappen weinig stoten.
                    Ben er meteen af gegaan toen ik de zwarte band had, toen zat ik een tijdje op fitness (2 a 3 maanden).
                    Daarna met een vriend op Thaibox gegaan, beviel erg goed, de techniek en variatie hield de sport leuk. Ik zat er 1 jaartje op, maar het was best prijzig (32 euro per maand) dus stopte ik er maar mee.
                    Zit nu al 2 of 3 maanden op Boksen, mis het trappen wel (was mn specialiteit). Maar dit vind ik ook erg leuk en doeltreffend. Niet veel ruimte nodig om te vechten ect. Doe dit in combinatie met krachttraining thuis (1 dumbell, 2 halters matje voor crunches, sit-ups ect)
                    Ik wil in de toekomst sowieso nog iets gaan doen met MMA of Krav Maga, maar daarvoor moet je 18+ zijn zeiden ze bij de gym, dus ga ik gewoon verder met boksen.
                    Verder heb ik ook proeflessen Wing Chun, Jiu Jitsu en BJJ gedaan, vond het niet leuk aangezien ik meer van het stoten en trappen ben, weet ik nog niets van aan dat gegooi en gegrijp, was niet in mijn element (Bij Wing Chun n.v.t)

Greets Sanjay

Comment

voor Krav Maga moet je minimaal 18 zijn. Voor MMA denk ik niet.

Comment

Ik heb 3 jaar hakkoryu jujutsu gedaan, dat is jujutsu die zich concentreerd op drukpunten. Ik ben er uiteindelijk mee gestopt, omdat ik het gevoel had dat ze niet veel moeite deden om meer dan de basis aan te leren. Op het einde moest ik vooral de nieuwere mensen begeleiden en dat wou ik niet, je komt om bij te leren en niet om mensen jou ervaring te leren.

Comment

is het niet zo dat als je gewichtraining doet en daarna mma breekt dat geen spieren af?
                          want ik wil het graag combineren alleen ben bang dat hetzelfde effect heeft als in trainen en dan op de loopband....iemand ervaring?

Comment

preasure points fighting is het enige wat ik zou willen leren als ik ooit nog een vechtsport ga doen.
                            The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
                            Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X