Iron heeft vragen <3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by marnop View Post
    Ja uiteraard heeft het lichaam een beperking in de opname van voedingstoffen. Hoeveel dat is en per hoeveel tijd is mij onbekend, het is iig sterk afhankelijk van welke soort eiwitten/amino's en het verbuik wat nodig is voor herstel en groei.
    Dus daar een exact antwoord op geven is mi niet te doen.
    Ik weet wel dat je een maximum van 50gram gemiddeld als reserve kan opslaan in je systeem. Maar dat zegt weinig over de opname.

Een groot teveel laat een residu achter in de darmen, een eiwitlaag die opname van voedingstoffen verhinderd en een teveel zal o.a. je adem doen stinken naar ammonia.
    Zolang je niet continu boven de 40% van je totaal cal inname komt met eiwitten zal er sowieso niets aan de hand zijn verder.

Vitamines, ja het zal beter werken als je dat over de dag verdeeld inneemt.
    Maar dat werkt niet 100% gelijk bij alle vitamines. In olie/vet oplosbare vitamines doen er langer over dan de in water oplosbare.

iig, een multi vit in 2 breken is prima. Of gewoon 2x daags en multi vit nemen.(ochtend en wat later in de avond)

creatine in de cut kan prima, het vergroot de spieren en de kracht dus verbeterd de vetverbranding en draagt ook bij aan verhoging van de stofwisseling.
    Oh ja jij stinkt uit je googel vanwege een residu in je darmen.....
    Lekkere anatomie baas.

Waarom zou je een multi in 2'en willen breken?
    Splijt je daarmee de dosering, of de vitamines van elkaar?
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Originally posted by Osterich View Post

Waarom zou je een multi in 2'en willen breken?
      Splijt je daarmee de dosering, of de vitamines van elkaar?

Als je dwars breekt dan splits je de vitamines. en anders splits je de dosering
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Dus de Vitamines A tot en met M aan de linkerkant van de tab, en N tot en met Z aan de rechterkant?
        Of door het middenlangs?
        http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Je gaat toch niet het voedingscentrum als belangrijke bron nemen he?
          En jij vond wikipedia een betrouwbare bron?
          Still shrinking.

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
            Ik zelf geloof dat de eiwitlimiet enorm hoog ligt en dat je als je niet overdrijft hier niet zo snel overheen zult gaan.
            En hoeveel gram versta je dan onder overdrijven?
            Dumbells build a bigger chest
            Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by Unexist View Post
              En jij vond wikipedia een betrouwbare bron?
              Is ook niet 100% betrouwbaar, zolang mensen dingen niet corrigeren.
              Toch, tegenwoordig kloppen de meeste dingen wel. Vaak linken ze ook naar andere publicaties, die wel betrouwbaar zijn.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Is ook niet 100% betrouwbaar, zolang mensen dingen niet corrigeren.
                Toch, tegenwoordig kloppen de meeste dingen wel. Vaak linken ze ook naar andere publicaties, die wel betrouwbaar zijn.
                Engelse wikipedia; ja
                Nederlandse wikipedia; nee.
                Still shrinking.

Comment

Creatine heeft zeker wel nut in de cut. Creatine is een hoofdzakelijke brandstof voor je spieren. Op de eerste plaats staat ATP, maar die gaat niet zo heel lang mee. Als die op is ga je over op CP (creatine phosfaat) oftewel, bij ons bekend als Creatine dus. Kort door de bocht zou je kunnen stellen dat je deze brandstof gebruikt bij, denk aan de zwaarste werksetjes op de hoofdoefeningen van die dag. Dus de grote compounds zoals squat, bench, dead etc. Dit is wanneer je ATP al op is en CP het dus vanaf daar overneemt. Nadeel is dat je creatine voorraad ook al vrij snel op is. Voordeel is dat creatine op zijn beurt weer zorgt dat de ATP voorraad weer aangevuld kan worden. Ik hoop dat je het een beetje begrijpt zo:P
                  Beetje lastig om uit te leggen. Zal anders wel ff kijken of ik iets van een linkje kan vinden.
                  Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
                    Creatine heeft zeker wel nut in de cut. Creatine is een hoofdzakelijke brandstof voor je spieren. Op de eerste plaats staat ATP, maar die gaat niet zo heel lang mee. Als die op is ga je over op CP (creatine phosfaat) oftewel, bij ons bekend als Creatine dus. Kort door de bocht zou je kunnen stellen dat je deze brandstof gebruikt bij, denk aan de zwaarste werksetjes op de hoofdoefeningen van die dag. Dus de grote compounds zoals squat, bench, dead etc. Dit is wanneer je ATP al op is en CP het dus vanaf daar overneemt. Nadeel is dat je creatine voorraad ook al vrij snel op is. Voordeel is dat creatine op zijn beurt weer zorgt dat de ATP voorraad weer aangevuld kan worden. Ik hoop dat je het een beetje begrijpt zo:P
                    Beetje lastig om uit te leggen. Zal anders wel ff kijken of ik iets van een linkje kan vinden.
                    Ik begrijp het helemaal, bedankt jordy dit is een duidelijk uitleg!
                    The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
                    Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Ander voorbeeld: je hebt verschillende brandstof systemen.

ATP
                      CP (creatine dus)
                      Anaerobe systeem (zonder zuurstof)
                      Aerobe systeem (met zuurstof)
                      Glycogeen
                      Vet

Bij een 100 meter sprint worden in principe alleen ATP en creatine gebruikt.
                      Dit zou je dus kunnen vergelijken met je topset op de bench/squat/dead (mits explosief uitgevoerd)

Bij de assists kom je dan dus vooral in het Anaerobe systeem waarbij ook veel glycogeen verbruikt word. (Vandaar dus die suikers na de training)
                      Dat zijn dus eigenlijk gewoon de 'vaste, standaard' setjes die je wegdraait.
                      Creatine blijft dus gewoon zowel in de bulk als in de cut zijn werk doen.

Houd er overigens wel rekening mee dat dit heel simpel uitgelegd is he:P
                      Want het zit natuurlijk wel iets gecompliceerder in elkaar. Maar dan krijg je in elk geval al een beetje een idee van hoe dat ongeveer werkt.

Comment

Originally posted by jordy View Post
                        Ander voorbeeld: je hebt verschillende brandstof systemen.

ATP
                        CP (creatine dus)
                        Anaerobe systeem (zonder zuurstof)
                        Aerobe systeem (met zuurstof)
                        Glycogeen
                        Vet

Bij een 100 meter sprint worden in principe alleen ATP en creatine gebruikt.
                        Dit zou je dus kunnen vergelijken met je topset op de bench/squat/dead (mits explosief uitgevoerd)

Bij de assists kom je dan dus vooral in het Anaerobe systeem waarbij ook veel glycogeen verbruikt word. (Vandaar dus die suikers na de training)
                        Dat zijn dus eigenlijk gewoon de 'vaste, standaard' setjes die je wegdraait.
                        Creatine blijft dus gewoon zowel in de bulk als in de cut zijn werk doen.

Houd er overigens wel rekening mee dat dit heel simpel uitgelegd is he:P
                        Want het zit natuurlijk wel iets gecompliceerder in elkaar. Maar dan krijg je in elk geval al een beetje een idee van hoe dat ongeveer werkt.
                        Toen ik de CP zag ging er een belletje rinkelen heb het toen nog eens opgezocht in mijn fysiologie boek en daar stond toen mooi 15p's over ATP ADP CP etc etc.
                        Erg bedankt voor jou uitleg!
                        The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
                        Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Haha mooi. Dit soort dingen kan ik zelf sowieso niet zo heel erg goed uitleggen dusja:P Maar, no problem.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X