Tweemaal per dag KT

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tweemaal per dag KT

Hallo luitjes,

Ik ken verschillende bodybuilders die tweemaal per dag een uurtje trainen --> 's ochtends rond 10:00 uur en 's avonds rond 20:00. Iedereen weet dat na een uur krachttraining je testosterongehalte met 80% gedaald is.

Mijn vraag is; Is je testosterongehalte na 9-10 uur rust weer rond het oude niveau (ervan uitgaande dat er tussendoor niet geslapen wordt), of heeft het zo'n dramatisch effect dat je tweemaal trainen beter kan vermijden? En zou het de aanmaak van het anti-stress hormoon cortisol verhogen?

Daarnaast zitten ze zo te zien wel midden in een AS-kuur, misschien dat dit in dit geval natuurlijk niet geldt.

Ik heb er tot op heden geen onderzoeken over kunnen vinden, dus ik hoop dat iemand er hier meer verstand van heeft.

Greets
    Dumbells build a bigger chest
    Barbells build a bigger ego

Bump.

Comment

Wat een geduld.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

ik zou zeggen test het een maandje uit?
        The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
        Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Originally posted by ironbrotherhood View Post
          ik zou zeggen test het een maandje uit?
          en de kans op blessures vergoten
          Make it happen, shock everyone!

Comment

Kan gerust. Lekker 2x per dagen trainen. Als je spiergroepen maar lang genoeg rust krijgen dan kan het prima.
            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Had ook zo iets gelezen in black book of training secrets van Christian Thibaudeau

Schijnt dus, wanneer je gewoon je training in tweeën splits, het juist effectiever is. Echter is de voorwaarde dat je wel hetzelfde volume behoudt bij de training en dezelfde spiergroep(en) want anders verneuk je de boel. Dus ipv uur benen trainen 40 min 's avonds en 20-30 min 's ochtends.
              Handigste is daarbij om dus de grote compounds in de ochtend te pakken en de iso's in de avond.
              Still shrinking.

Comment

@Unexist; En stel dat je twee verschillende spiergroepen neemt?

Comment

Originally posted by Roy P View Post
                  @Unexist; En stel dat je twee verschillende spiergroepen neemt?
                  Wat heeft dat voor nut?
                  Stel je doet het zo 2x op een dag 2 verschillende spiergroepen.
                  Bijv: rug, biceps, dan train je in de ochtend je rug maximaal en dan ga je naar huis en dan in de avond biceps.. Dan kun je je biceps niet maximaal trainen en moet je de volgende dag alsnog rust nemen. Dan kun je beter 6 dagen in de week 1 spiergroep trainen....

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
                    Wat heeft dat voor nut?
                    Stel je doet het zo 2x op een dag 2 verschillende spiergroepen.
                    Bijv: rug, biceps, dan train je in de ochtend je rug maximaal en dan ga je naar huis en dan in de avond biceps.. Dan kun je je biceps niet maximaal trainen en moet je de volgende dag alsnog rust nemen. Dan kun je beter 6 dagen in de week 1 spiergroep trainen....
                    Zo bedoel ik het niet. Mensen die 's morgens bijvoorbeeld rug biceps trainen, 's avonds borst triceps. Dag erna rust. En mijn vraag is of dat nog nadelen met zich meebrengt als je kijkt naar je testosterongehalte of cortisol aanmaak.

Comment

doe dat nou gewoon niet. je kunt ook overdijven.
                      sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Originally posted by wzoet View Post
                        doe dat nou gewoon niet. je kunt ook overdijven.
                        Ik doe het ook niet en ben het ook niet van plan. Maar het interesseert me wel hoe het nou precies zit.

Comment

Onthoud wel.

De "grotere" bodybuilders gebruiken a.s.
                          De "grotere" bodybuilders hebben een of meerdere coaches voor hun trainingschema.
                          De "grotere" bodybuilders eten jou maand salaris in 1 week op

Dus ik denk dat hun wel 3-0 voorstaan op een "amateur"

Comment

Ik waardeer het wel, maar eerlijk gezegd is mijn vraag niet wat jullie ervan vinden (no offence). Wat ik wel wil weten is of er onderzoeken zijn waaruit blijkt dat je testosterongehalte nog niet op peil is na die tijd, of dat het iets met je cortisol aanmaak doet.

Dat je het misschien beter over meerdere dagen kan verdelen wegens andere redenen begrijp ik ook wel, maar daar gaat het nu niet om.

@Gain: Ik waardeer ook jouw reactie wel, maar dit heeft nog steeds niks te maken met mijn vraag.

De "grotere" bodybuilders eten jou maand salaris in 1 week op
                            Arme knapen, lijkt me moeilijk om te leven van 20 euro zakgeld per maand.

Comment

en de kans op blessures vergoten
                              Vind dit echt dikke zever, maar ja. Ik ga akkoord dat je niet moet overdrijven, maar als je je goed voelt en je neemt de dagen erna genoeg rust, dan denk ik dat het perfect moet lukken om 2 keer per dag te trainen, smorgens en savonds, zelfs zonder AS die "prof" bodybuilders gebruiken.

Zou dan wel geen verschillende spiergroepen doen. Gewoon borst, triceps smorgens en nog een keer savonds.

Ik heb nog nooit een training in het echt gezien van zo n bodybuilder maar ik denk zelfs dat ze meer dan een uurtje in de gym zitten, en niet zoals altijd wordt gezegd een uurtje trainen maximum anders gaan je spieren verzuren of weet ik veel.
                              Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X