zoek halterschijven

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zoek halterschijven

Hallo,

Ik heb al een tijd niet meer gepost, maar ik nu toch een vraag, waar ik zelf niet uitkom.
    Ik zoek namelijk halterschijven van 0,5; 1; en 2 kg met 50mm boring. Ik heb al op internet gezocht naar verschillende winkels, maar die hebben vaak als lichtst gewicht 1,25. Soms kom ik 0,5 wel tegen, maar de rest niet. Marktplaats heb ik ook al geprobeert, maar daar heb ik ook niets kunnen vinden.

Mijn vraag dus: weet iemand waar ik ze wel zou kunnen vinden?

Edit: niet goed gekeken.

Waarom zou je met 1 kilo willen verhogen eigenlijk?
    Last edited by Pinada; 26-07-2010, 12:50.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik train altijd met sets van 5, puur op kracht. En als je bij oefeningen als de press met 2,5 kg moet verhogen, wordt dat gelijk veel zwaarder. Daarom verhoog ik liever elke keer met 1 kg.

Comment

bij fitness-seller heb je 0,5kg/50mm boring, staat alleen geen prijs bij, maar bovenaan staat vanaf 1,50euro en de rest zijn duurder dan dat, dus denk dan 1,50/0,5kg
        160kg squat
        225kg deadlift
        130kg benchpress

Comment

0,5 kg kan ik wel vinden. Het gaat me vooral om 1 en 2 kg.
          Natuurlijk kan ik ook gewoon een berg van 0,5 kg kopen, maar als iemand toevallig weet waar ik die van 1 en 2 kg kan vinden, is dat toch een stuk makkelijker.

Comment

Vraag me af of die wel bestaan 1 en 2kg schrijven.

Halterschijven Gietijzer - 50 mm
            Gietijzeren halterschijven.
            Gewichten: 0,5 / 1,25 / 2,5 / 5 / 10 / 15 / 20 / 25 / 40 kg
            vanaf 1,10 EUR
            Blijf vooral je zelf, er zijn al zo veel anderen.

Comment

Originally posted by Tonic View Post
              Vraag me af of die wel bestaan 1 en 2kg schrijven.

die bestaan, maar ik heb ze nog niet gezien in 50 mm boring.
              On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

die schijven zijn wel te vinden, maar ze zijn wel wat duur als onderzetter en/of stofverzamelplaats.............

Puur op kracht trainen? toch niet met 1 kilo schijfjes?
                Ik heb wel een aantal 30mm troep in de tuin liggen en in de schuur, doe er niets mee, ligt te roesten als oud ijzer.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Het bestaat in ieder geval wel, want in mijn gym hebben ze er van 0.25 (als ik me niet vergis), 0.5 en 1kg. Ik gebruik ze ook omdat het schema dat ik volg met percentages werkt en dan kom je dikwijls op rare getallen uit.
                  Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

Originally posted by gleke View Post
                    die bestaan, maar ik heb ze nog niet gezien in 50 mm boring.
                    bestaan heb ze zelf in 50mm boring 0.5 , 1 , 2.5 kg
                    Mind is everything.

Comment

Originally posted by dfuse View Post
                      Het bestaat in ieder geval wel, want in mijn gym hebben ze er van 0.25 (als ik me niet vergis), 0.5 en 1kg. Ik gebruik ze ook omdat het schema dat ik volg met percentages werkt en dan kom je dikwijls op rare getallen uit.

Jokkebrok,
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

so? als je rare getallen hebt rond je gewoon af naar het dichtsbijzijnde 2,5kg. dus 80, 82,5, 85, 87,5, 90. niet verhogen met minder. dan train je niet voor kracht, maar verspil je tijd.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          so? als je rare getallen hebt rond je gewoon af naar het dichtsbijzijnde 2,5kg. dus 80, 82,5, 85, 87,5, 90. niet verhogen met minder. dan train je niet voor kracht, maar verspil je tijd.
                          volg schema van defranco, en als daar al kommagetallen instaan van percentages die je moet nemen dan staan die daar voor een reden in, anders zou hij de percentages wel afronden. heeft trouwens niets te maken met wel of niet trainen voor kracht, of ik nu 82.5 of 83 neem, en dan 91 of 92.5, maakt geen fuck uit. maar goed, soms rond ik wel af omdat ik te lui ben om te klooien met die kleine schijfjes.
                          Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

Originally posted by dfuse View Post
                            volg schema van defranco, en als daar al kommagetallen instaan van percentages die je moet nemen dan staan die daar voor een reden in, anders zou hij de percentages wel afronden. heeft trouwens niets te maken met wel of niet trainen voor kracht, of ik nu 82.5 of 83 neem, en dan 91 of 92.5, maakt geen fuck uit. maar goed, soms rond ik wel af omdat ik te lui ben om te klooien met die kleine schijfjes.
                            dat is gewoon bullshit. want als je schema van defranco neemt moet je ook nog eens van ponden om gaan rekenen naar kilo's. en daar krijg je ook weer vage getallen mee. dus niet moeilijk doen en gewoon op 2,5kg afronden ipv 1kg's. Kappuh met die onzin en gewoon gaan trainen. Steeds verhogen met maar 1kg zet geen zoden aan de dijk ongeacht welk schema je gebruikt. Dat die percentages er staan maakt geen fuck uit als je het schema echt zou begrijpen dat je volgt. Dus...gewoon afronden op 2,5kg schijfjes en gaan.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              dat is gewoon bullshit. want als je schema van defranco neemt moet je ook nog eens van ponden om gaan rekenen naar kilo's. en daar krijg je ook weer vage getallen mee. dus niet moeilijk doen en gewoon op 2,5kg afronden ipv 1kg's. Kappuh met die onzin en gewoon gaan trainen. Steeds verhogen met maar 1kg zet geen zoden aan de dijk ongeacht welk schema je gebruikt. Dat die percentages er staan maakt geen fuck uit als je het schema echt zou begrijpen dat je volgt. Dus...gewoon afronden op 2,5kg schijfjes en gaan.
                              Voor mensen die al een tijdje vastzitten op een bepaald gewicht kan het een uitkomst zijn. Dat is het psychische gedeelte dat wanneer je 100 kg kan benchen, je wellicht ook 101 kg kan benchen. en als je dat kan benchen, dan ook 102 kg etc ect. De stap is dan minder groot in je hoofd en dan voer je toch het gewicht omhoog. Als je dit een jaar doet met elke maand 1 % erop dan til je uiteindelijk behoorlijk wat meer. terwijl je nauwelijks lijkt te verhogen.

Ik ben meer voor aan het aantal hh prutsen/ tijdelijk een andere trainingsimpuls te geven om over een dood punt te gaan maar er valt wel wat voor te zeggen.
                              "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X