de load

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• de load

Simpel vraagje,

Wat is een de load week inlassen?

Ik weet dat je het kan doen om je spieren volledig te laten uitrusten, maar hoe werkt het juist? Minder zware gewichten nemen of??

bedoel je geen carb load?
    Mind is everything.

Comment

de load is toch gewoon een weekje rustiger aan doen (lichtere gewichten, iets meer herhalingen), als je daar behoefte aan hebt, normaal doen mensen dat om de 6 a 8 weke.

Comment

Wat Tommy zegt.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ah fuck, ik deload eigenlijk nooit. Is dat slecht of wat?
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

Geloof dat je je rust al wel gehad hebt met je operatie. Ik deload overigens ook nooit, ik neem gewoon een pauze.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Oké, dacht al dat het zoiets was maar was niet zeker...

Thx !

Comment

Deload vaak omdat mijn gewrichten rust nodig hebben om helemaal te herstellen, heel zelden omdat mijn spieren het herstel niet trekken (ruk gegeten voor weken achter elkaar kan ik me voorstellen dat je spieren het opgeven voor je gewrichten, anders niet echt). Week rust verstoort mijn groove een beetje, heb idee dat ik dan de bewegingsbaan wat minder strak hanteer, beetje wiebelig.

Ellebogen hebben het soms erg zwaar als ik triceps apart doe en niet na borst of schouders uit noodzaak, na weekje of 4-5 daarvan moet ik een weekje lichtere gewichten met zelfde reps (deload, hogere reps lichter gewicht is geen deload, das gewoon anders trainen, ook goed daar niet van), soort van zelfde training maar stop je voor je werkset. Kan heel erg lekker werken, iets meer rek/strek werk om herstel te bevorderen en je voor te bereiden voor de volgende cycle.

Verder ligt het aan je schema, ga je altijd low rep split op je compounds en train je 4-5x in de week zul je vaker behoefte hebben in vergelijking met iemand die 4x10 wegdraait op een fullbody schema 3x per week.
                The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Deload doe je vaak als je een trainingschema hebt afgewerkt waarbij je het zenuwstelsel echt hebt aangepakt. Dus dan heb ik het over alles in superset vorm trainen, GVT training, etc...

Als je dat soort trainingen 6 - 8 weken doet is het goed om je lichaam even te laten herstellen. Je kunt ook gewoon een week of twee weken rusten.
                  "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

ik deload nooit en rust nooit. Standaard altijd 5x in de week tenzij ik op vakantie ga (1x per jaar 2weken). Dit jaar ben ik niet eens op vakantie geweest.

Comment

Originally posted by Mohr View Post
                      Deload doe je vaak als je een trainingschema hebt afgewerkt waarbij je het zenuwstelsel echt hebt aangepakt. Dus dan heb ik het over alles in superset vorm trainen, GVT training, etc...

Als je dat soort trainingen 6 - 8 weken doet is het goed om je lichaam even te laten herstellen. Je kunt ook gewoon een week of twee weken rusten.
                      Supersets en GVT zijn toch juist laag in gewicht hoog in volume? Het lage % van je 1RM zou toch juist weinig belasting voor je CNS moeten betekenen of zit ik nou krom te denken?

1RM pr's zetten op SQ, DL's dat is zwaar voor je CNS

10x10 doen met 60% van je 1RM is gewoon killer, maar CNS zou het er makkelijker mee moeten hebben?
                      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                        Supersets en GVT zijn toch juist laag in gewicht hoog in volume? Het lage % van je 1RM zou toch juist weinig belasting voor je CNS moeten betekenen of zit ik nou krom te denken?

1RM pr's zetten op SQ, DL's dat is zwaar voor je CNS

10x10 doen met 60% van je 1RM is gewoon killer, maar CNS zou het er makkelijker mee moeten hebben?
                        Wijsneus, (Je hebt wel gelijk natuurlijk... )

Ik had het niet moeten hebben over het CNS... Ik bedoelde schema's die algemeen zwaar zijn. Ik denk trouwens dat de oefeningen met een laag % van 1RM ook zwaar zijn voor je CNS, maar meer op de "langere termijn"... Hiervoor heb ik geen bewijs/ bronnen...
                        "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

persoonlijk ga ik in een week heel hard achteruit als ik niet train heel gek is dat maar me ik verlies per week denk ik 5/6 kg op mijn rm's dus nee liever ga ik gewoon door. ik denk dat alleen lager in reps belastend is voor je CNS want je spreekt het niet zo aan met je 8rm of 12 rm daarom denk ik het.

Comment

Als je met meer reps en weinig rust een continue belasting hebt, zoals bij GVT, denk ik dat het wel slopend is voor het CNS. Vooral die laatste set waarbij je eigenlijk al na een paar reps het gevoel hebt dat je de max al voorbij bent...

Zoals al eerder gemeld vermoed ik het, heb ik geen bewijs of bronnen hiervoor.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X