trager worden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• trager worden

Heb al eens een soort gelijke vraag gesteld in het vragen topic en heb toen wel wat antwoorden gekregen. Heb ook al die artikels gelezen over sportgericht trainen, maar zou toch nog wat andere antwoorden willen horen.

Het probleem is nu, ik tennis 2 maal per week en af en toe ook nog een tornooi.

Ik woog 7 maand geleden, 78 kg en nu is dit 83 kg geworden door te bulken. Ik ben zeker gespierder geworden als ik mijn vrienden mag geloven en mijn vet% is niet super hard gestegen, maar nu merk ik dat ik wel veel trager ben geworden op het tennisveld. Tennis is voor mij mijn eerste hobby en fitness doe ik als ontspanning. Ik wil wel zo goed mogelijk fitnessen natuurlijk, door goed te eten, trainen en slapen enz maar mijn doel is niet echt om super gespierd te worden maar gewoon een mooie fysiek te hebben, zo laag mogelijk in vet % te zitten bijna een heel jaar door.

Weten jullie nu manieren om mijn benen terug soepeler te maken, zodat ik weer beter kan bewegen op het tennisveld. Zou cardio kunnen helpen hierbij? Bijvoobeeld 3-5 keer per week fietsen of crosstrainer bovenop mijn krachttschema. Of zijn er nog andere dingen die ik kan doen om mijn benen soepel te houden? Want het begint me echt serieus te storen dat ik zo tam ben geworden dat ik zelfs niet meer wil lopen naar ballen die nog maar een paar metertjes van mij komen.

Graag tips!
    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

lijkt me geen kwestie van trager te zijn geworden, eerder achteruitgang van conditie
    cardioën maar
    "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Train je benen explosief.
      Gebruik een speedladder. ( zoek ff op youtube wat je ermee kan)

Comment

Meer tennissen mattie.
        Groeten

Comment

Terugcutten?

Als je toch geen behoefte hebt om echt breed te worden zou ik sowieso lager in vet% blijven zitten, athletisch gezien werkt dat ook alleen maar in je voordeel.

Overigens lijkt het me vrij sterk dat je door 5kg extra ineens tam bent geworden, maar dat terzeide
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Merk ik ook als ik ga squashen, vroeger was ik veel sneller.. ben ondertusssen wel meer dan 10kg bijgekomen.
            Maar ik ben sinds dien veel trager en minder explosief. Bij mij ligt het aan slechte conditie & niet regelmatig gaan squashen.. Zou het in jouw geval ook houden op slechte conditie. Er zijn namelijk genoeg mannen van +83kg die supersnel en explosief zijn, dus je moet gewoon meer bewegen.
            Als je op deze moment tevreden bent van je lichaam, zou ik zeker niet weer gaan cutten want dan ben je al die zuurverdiende kilo's weer kwijt.

Meer cardio, meer tennissen & goed stretchen dus..

Comment

Originally posted by davevd View Post
              Merk ik ook als ik ga squashen, vroeger was ik veel sneller.. ben ondertusssen wel meer dan 10kg bijgekomen.
              Maar ik ben sinds dien veel trager en minder explosief. Bij mij ligt het aan slechte conditie & niet regelmatig gaan squashen.. Zou het in jouw geval ook houden op slechte conditie. Er zijn namelijk genoeg mannen van +83kg die supersnel en explosief zijn, dus je moet gewoon meer bewegen.
              Als je op deze moment tevreden bent van je lichaam, zou ik zeker niet weer gaan cutten want dan ben je al die zuurverdiende kilo's weer kwijt.

Meer cardio, meer tennissen & goed stretchen dus..
              Ben al zeker tevreden met de resultaten maar ze zijn nog niet goed genoeg. Ik zit nu op een 15-16% vet en dit wil ik naar beneden doen tot 8 % met zo veel mogelijk spierbehoud. Dus ik volg gewoon het advies van de meeste hier en ga meer cardio doen, dit heb ik sinds 6 maand niet meer gedaan omdat ik net begon met fitnessen en heb gebulked. Aangezien ik nu meer tennis tornooien ga spelen wil ik toch meer afgetraind zijn. Het grootste probleem zal spierbehoud zijn. Meestal als ik cut dan ben ik opeens 1 kg kwijt op een dag of 2 wat veel te snel is en meer spieren zullen zijn dan vet, maar goed we gaan ervoor.
              Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

train als een slak, wordt een slak
                schijnbaar heb je toch niet geluisterd naar eerdere tips anders had je er nu geen last meer van
                waardoor het voor mij en anderen totaal geen nut heeft om iets zinnigs te posten, want je doet er niks mee.

Comment

YouTube - ‪DeFrancosGym.com - DeFranco's Training montage!‬‎

Die gasten zijn wel wat meer dan 5-10kg massa aangekomen.

In het geval je niet op de hoogte bent van Joe de Franco, die kerel traint (semi/prof) athleten voor performance.

Als je op 83kg traag bent zul je gewoon beter moeten trainen en ja dat is anders dan je nu doet. Verder snap ik niet waarom je tot zo'n hoog vet% doorbulkt als je tennis op #1 hebt staan en BBing op 2?

Mensen zeggen niet dat je meer cardio moet doen (duurlopen is geen oplossing voor je probleem), mensen bedoelen dat je explosiever moet worden. Cardio hoor je al te doen als je serieus tennist.

Meer massa die niet specifiek voor tennis is maakt je trager, daarom zijn prof tennisers niet breed, als breed zijn hielp zou je dat op pr0 niveau zien en dat is niet het geval. Je kunt de downsides wel beperken door meer sportgericht te trainen.
                  Last edited by Yawgmoth; 11-08-2010, 16:32.
                  The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                    YouTube - ‪DeFrancosGym.com - DeFranco's Training montage!‬‎

Die gasten zijn wel wat meer dan 5-10kg massa aangekomen.

In het geval je niet op de hoogte bent van Joe de Franco, die kerel traint (semi/prof) athleten voor performance.

Als je op 83kg traag bent zul je gewoon beter moeten trainen en ja dat is anders dan je nu doet. Verder snap ik niet waarom je tot zo'n hoog vet% doorbulkt als je tennis op #1 hebt staan en BBing op 2?

Mensen zeggen niet dat je meer cardio moet doen (duurlopen is geen oplossing voor je probleem), mensen bedoelen dat je explosiever moet worden. Cardio hoor je al te doen als je serieus tennist.

Meer massa die niet specifiek voor tennis is maakt je trager, daarom zijn prof tennisers niet breed, als breed zijn hielp zou je dat op pr0 niveau zien en dat is niet het geval. Je kunt de downsides wel beperken door meer sportgericht te trainen.
                    Ik doe tennis als hobby, ben verre van een prof speler ik doe het puur voor mijn plezier met vrienden en speel tornooien ook met vrienden.

Mijn vraag was dus eigelijk, ik wil mijn huidige schema aanhouden, maar gewoon mijn benen wat soepeler krijgen, dat is alles. Ik had gehoopt dat dit zou lukken met lopen, fietsen of crosstrainer, maar als dit niet werkt dan zal ik meer explosief moeten trainen.

@falstyr, ik weet niet wat jouw probleem is, maar als je niks serieus te vertellen hebt zeg dan niets. Waarschijnlijk ben je gewoon nog kwaad omdat ik je schema verkeerd had begrepen.

Comment

Sportspecifiek trainen is gewoon wat je moet gaan doen en dan kan je nog duizende verschillende dingen doen.

speedladder gaan gebruiken is 1 belangrijk ding daarnaast squats veranderen in jump squat, zo ook met lunges.
                      zo kan ik nog 6duizend andere dingen doen die je moet doen.

ga eens precies na wat je doet op een tennisveld, zet op de plekken waar je heen gaat pylonen kan zelfs op het tennisveld zelf.
                      Dan ga je staan op het midden 1meter achter de achterlijn tenminste dat is normale plek waar je staat.
                      dan sprint je naar een pylon, maak slag beweging (kan zelfs met je tennisracket) en ga terug naar begin positie.
                      Door dit meerdere malen te herhalen raak je gewent aan het sprinten naar de juiste plek en je gaat op positie spel letten (wordt een gewoonte om weer terug naar je standaard plek te gaan, hier pak je natuurlijk ook tijd winst mee op).
                      zo ook met alle wedstrijd gerichte acties bijv. begint bij midden, dan naar rechterzijkant slaat bal rechtdoor en jij loopt op aan het net, split stap en de volley kan je ook altijd met een vriend oefenen als je dat leuker vind en wissel je na 10 ballen af dat je de ballen slaat dat hij bij zijn positie aankomt.

dit is eigenlijk het zelfde wat je in een training krijgt maar dan doe je het met een vriend of in je eentje alles na te bootsen.

suc6
                      Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X