Massa bijkomen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Massa bijkomen

Hey iedereen,

ik zit al een tijdlang het net af te zoeken naar wat ik mogelijk kan doen om bij te komen. Even mijn situatie uitleggen:
    ik ben al meer dan 5j militair dus doe ik gemiddeld 10u aan sport/gevechtsport per week tijdens de diensturen. Na de dienst ga ik ook vaak powertrainen en ik doe sinds kort Krav Magha (soort extreme elitegevechtssport die meestal dr militairen/politie getraind wordt, omdat het gericht is op zo snel mogelijk iemand neutraliseren) Die gevechtsport is niet gebaseerd op pure spierkracht of alles-vernietigende mokerslagen maar eerder op nasty tricks en "dirty fighting" om zo snel mogelijk het gevecht te winnen & uit de netelige situatie te geraken.
    Nu ja, dit op zich maakt niet zoveel uit. De reden waarom ik hier post is omdat ik zo (min of meer) anoniem een antwoord krijg op een lastige vraag voor mezelf.

Ik train nu al 2 jaar drie x per week om spierkracht bij te krijgen en dan vooral bovenlichaam. Ik wil m'n beenspieren niet te veel trainen omdat ik ook een heel goeie afstandsloper ben (halve marathons enzo) en dat ik schrik heb dat ik door te veel beenspieren te trainen eerder vechtspieren ipv atletische spieren zou bekomen. Ik weet niet of dit juist is, maar zo kreeg ik toch de uitleg van collega's... Ik zit eigenlijk met een probleem op dit vlak omdat ik na 2 jaar wel de spieren veel mooier zie lopen zoals m'n blokjes & borstspieren maar er niet breed uitzie met kleren aan.
    Ik meet 182cm en weeg slechts 62kg. Op zich lijkt dit heel mager, maar ik zie er wel heel sportief uit. Toch zou ik graag een kilo of 8-10 bijkomen die blijven. Dit omdat ik dan mijn gevechtssport eindelijk met een sparringpartner van mij klasse kan doen, ipv met mannen te trainen die een zesde meer wegen en dus bijgevolg in het voordeel zijn.
    M'n allerbeste kameraad is portier en traint al meer dan 10j. Hij is net als ik al heel zijn leven vegetariër (no meat & fish) maar hij weegt meer dan 120kg terwijl hij maar een paar cm groter is. Hij ziet er echt indrukwekkend uit en ergens ben ik wel jaloers dat ik die looks niet heb. Het zou het voor mezelf makkelijker maken (bijv. als ik terug in Afghanistan op missie moet; ja, de Belgen zitten er wél nog) als ik er ook wat minder tenger uitzie.
    Ik heb in het verleden shakes enzo gedronken op aanraden van mijn maat, maar die hielpen niet om mijn gewicht vast te houden en sowieso kreeg ik er niet meer dan 3kg ofzo bij.
    Nu heb ik gelezen over Deca & Dianabol enzo, terwijl ik op zoek was naar allerlei goeie manieren maar is dit wel veilig?
    Ik wil niet riskeren dat ik agressie-buien krijg of dat ik er plots helemaal opgeblazen uitzie. Ik wil gewoon over bijv. 3-6 maand een tiental kilo's bijkomen zonder dat iedereen denkt "omg, die heeft keihard zitten steroïden spuiten/slikken!"

Thx for an answer!

Ik heb in je hele post niet uit kunnen vissen of je eigenlijk wel genoeg eet...
    reken je behoefte eens uit.
    Eet meer dan dat en je zult aankomen, simple as that.

en lees de zomersticky!

ps. Aangezien je geen serieuze BB'er bent, zou ik sowieso nog niet over het gebruik van AS nadenken
    The deadlift is more functional in that it’s very hard to imagine a more useful application of strength than picking heavy shit up off the ground.--Mark Rippetoe--

Comment

De reden dat je zo mager bent is hoogstwaarschijnlijk dat je te weinig eet. Zeker als je zoveel activiteiten doet moet je veel meer eten.

Kuren zou ik echt niet doen. 62kg op jou lengte is veel te weinig, wat meestal wil zeggen dat je voeding niet op punt staat.

Ik zou zeggen, lees de stickies eens door. Je zal er informatie vinden over hoe je een goed voedingsschema kan opstellen.

=> http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...g-schemas.html

Hier vind je al een voorbeeld van een voedingsschema voor een vegetarier.

=> http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...ieropbouw.html
      Last edited by Nergal; 11-08-2010, 18:12.

Comment

Ik sport ook zoiets aan sporturen per week en ik ben 17 jaar. Ik woog ook eerst 62kg bij 1.78m. Je hebt een grote kans dat je te weinig eet, dus ik zou zeggen bereken je kcal behoefte en ga aan het eten als een beest en icm met trainen! Ik zou toch enkele beenoefeningen inlassen zoals squat en dergelijke om toch ook je benen te versterken.

Wat betreft het slechter gaan lopen, zorg dat je spieren goed gerekt blijven en doe dit dus dan ook regelmatig, bijv. hamstrings en quadriceps oprekken.

Succes
        "Straight outta gym"

Comment

Ok mannen,
          qua eten geen idee eigenlijk hoeveel ik eet.
          Ik eet alleszins geen 6x per dag zoals m'n kameraad en al zeker geen kookpot gekookte spaghetti etc. Ik denk dat ik normaal eet zoals iedereen, maar da's dus blijkbaar te weinig. Zoals eerder gezegd ben ik idd geen bodybuilder, ik wil er ook totaal zo niet uitzien. Ik wil gewoon wat gewicht bijkomen om om te zetten in spieren. Zal de stickies doornemen, bedankt voor de reacties!

Comment

62 kilo bij 182 is ongeacht je vet% en hoe getraind je er uitziet gewoon graatmager. zeker met kleren aan zie je niets van die getraindheid en zie je er gewoon mager uit.

Oplossing is simpel. zorgen dat je genoeg calorien en proteines binnenkrijgt.
            Ga een 200g proteine per dag eten. (sochtends bijvoorbeeld een shake, smiddags en savonds goed stuk vlees, en een bak magere kwark voor het slapen en je bent al een heel eind).

begin eens heel voorzichtig met 4000 kcal per dag te eten.
            250g proteine = 800 kcal
            500g koolhydraten = 2200 kcal
            111g vet = 1000 kcal

doe dit eens een maandje naast je training. Kom je ongeveer 1-2 kilo aan in deze maand, dan blijf je op deze manier doorgaan. Kom je nog steeds niet aan zul je je kcal inname verder moeten verhogen (waarschijnlijk zul je wel aankomen met die 4000 kcal. maar let op: als je in de toekomst niet meer aankomt met die 4000 kcal zul je ook verder moeten verhogen. meer spiermassa = meer kcal verbranden).
            -----------------------------

Meer massa op bovenlichaam, zal juist je langzamer maken met rennen. Je draagt extra massa met je mee, die je niet functioneel kunt inzetten bij het hardlopen. Het hebben van meer spiermassa op benen is in dat opzich minder in je nadeel als extra massa op boven lichaam.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Als ik dingen lees als 1,82m en 62 kilo dan denk ik aan een meisje van 16 oid, sorry hoor, maar even hard gezegd, zo is het.
              Denk dat je dan als militair ook erg weinig indruk maakt, als je wapen breder is dan jijzelf.

Ga eerst maar eens flink eten op je werkelijke behoefte en wat je echt nodig hebt om aan te komen.
              Deca en diana zijn geen optie, en bovendien zijn we daarvoor hier in het verkeerde subforum.

Volg eerst het advies van Dynobet, eten, veel eten.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Meer eten, ik sport 25 uur in de week

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                  62 kilo bij 182 is ongeacht je vet% en hoe getraind je er uitziet gewoon graatmager. zeker met kleren aan zie je niets van die getraindheid en zie je er gewoon mager uit.

Oplossing is simpel. zorgen dat je genoeg calorien en proteines binnenkrijgt.
                  Ga een 200g proteine per dag eten. (sochtends bijvoorbeeld een shake, smiddags en savonds goed stuk vlees, en een bak magere kwark voor het slapen en je bent al een heel eind).

begin eens heel voorzichtig met 4000 kcal per dag te eten.
                  250g proteine = 800 kcal
                  500g koolhydraten = 2200 kcal
                  111g vet = 1000 kcal

doe dit eens een maandje naast je training. Kom je ongeveer 1-2 kilo aan in deze maand, dan blijf je op deze manier doorgaan. Kom je nog steeds niet aan zul je je kcal inname verder moeten verhogen (waarschijnlijk zul je wel aankomen met die 4000 kcal. maar let op: als je in de toekomst niet meer aankomt met die 4000 kcal zul je ook verder moeten verhogen. meer spiermassa = meer kcal verbranden).
                  -----------------------------

Meer massa op bovenlichaam, zal juist je langzamer maken met rennen. Je draagt extra massa met je mee, die je niet functioneel kunt inzetten bij het hardlopen. Het hebben van meer spiermassa op benen is in dat opzich minder in je nadeel als extra massa op boven lichaam.
                  M'n allerbeste kameraad is portier en traint al meer dan 10j. Hij is net als ik al heel zijn leven vegetariër (no meat & fish)
                  gaat dus niet door.

verder ben ik het zoals altijd helemaal met je eens
                  Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by marnop View Post
                    Als ik dingen lees als 1,82m en 62 kilo dan denk ik aan een meisje van 16 oid, sorry hoor, maar even hard gezegd, zo is het.
                    Denk dat je dan als militair ook erg weinig indruk maakt, als je wapen breder is dan jijzelf.

Ga eerst maar eens flink eten op je werkelijke behoefte en wat je echt nodig hebt om aan te komen.
                    Deca en diana zijn geen optie, en bovendien zijn we daarvoor hier in het verkeerde subforum.

Volg eerst het advies van Dynobet, eten, veel eten.

Die marnop toch haha toffe gozer wel

Comment

Originally posted by janieck spithoff View Post
                      Meer eten, ik sport 25 uur in de week
                      en dan heb jij nog tijd over om te slapen, school en te herstellen?
                      "Straight outta gym"

Comment

Sportopleiding geloof ik wterpoloboy.

Behoefte uitrekenen en erboven gaan eten.

Succes

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
                          Sportopleiding geloof ik wterpoloboy.

Behoefte uitrekenen en erboven gaan eten.

Succes
                          haha okay dat verklaart het
                          "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Domenique View Post
                            Die marnop toch haha toffe gozer wel
                            haha, af en toe wat ongenuanceerd, zeg ik wat ik denk. Komt er wat kl*te uit dan, maar je hebt er wel wat aan (denk ik of hoop ik).
                            Ik bedoel het alleen niet lullig of slecht.
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Aankomen

KevinCC, Zelf heb ik ook bij defensie een tijdje gezeten.
                              Toen ik uit de opleiding kwam was ik ook ongeveer 62 kg maar mijn lengte is iets anders 1,72.

Wat ik toen gedaan heb is om het uur eten indien mogelijk zelfs onder het sporten muslie repen, bananen.
                              En regelmatig magere kwarkjes (zeer belangrijk!) en Pasta's.
                              En zeker bekijk zoals in de vorige berichten de eet schema opbouw voor jezelf wat je nodig hebt.

Na een jaar of 1 zat ik toch wel tegen de 80 kilo aan!
                              En ik kon gewoon nog goed hard lopen en goed meekomen!

Dus wat de andere members al zeggen goed gaan eten en zeker regelmatig.
                              En je herhalingen van je fitness oefeningen verminderen en meer gewicht gaan pakken.

Dan kan je nog steeds goed mee komen met je collega's

Succes

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X