terug op oude niveau komen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• terug op oude niveau komen

Nooit ben ik ziek, tot een aantal weken geleden, flinke voedselvergiftiging en oorontstekingen, in totaal 10 kg kwijt geraakt waarvan er nu weer 1 kg terug is. Ik ben nu weer ruim een week flink aan het bulken maar vandaag (mijn 2e training in weken) merkte ik weer dat ook de gewichten die ik gebruik flink achteruit zijn gegaan. Bijvoorbeeld bank drukken van 110 x 1 naar nu 70 x 5.
    Conditie is ook flink afgenomen.

Maar hoe kan ik dus er het beste voor zorgen dat ik weer op mijn oude niveau kom en hoelang kan dat ongeveer duren? En iemand meer ervaring met zon flinke terugval door een paar weekjes ziek zijn?

Niet te druk om maken en goed eten. Je zit zo weer terug op je oude niveau.. Als ik kijk naar mijn broer die regelmatig een break neemt (tot soms wel 3 maanden), die is meestal binnen een maand weer aardig terug op niveau.
    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Heb dat ook gehad vorig jaar. Is serieus klote, had er toen moeite mee om weer te gaan trainen. Ik dacht dat ik weer van 0 moest beginnen. Maar zoals adon1s zei, je spieren gaan vrij snel weer op hun oude niveau staan.
      Gewoon exact hetzelfde doen als wat je deed voor je ziek werd en dan ben je er normaal binnen een klein maandje weer.

Comment

Klote man.. maar zoals adonis al zei, maak je niet druk. Komt wel goed. Goed blijven eten/trainen en je bent er weer
        sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Heb zelf redelijk wat ervaring met compleet naar de tyfus gaan tijdens vakantie (vorig jaar 11kg, mexicaanse griep + drank, slimslim, dit jaar 6kg+ netto eraf, idioot lang reizen, kut voedsel en zeeziek zijn)

Wat ik persoonlijk doe (en wat voor mij lekker werkt) is iets meer volume pakken (train normaal 1soms2 werksetjes per oefening en dan echt all-out) 3-5 setjes op 80% van oude werksetjes 1a2 reps van failure. Kan je aanraden wel hetzelfde schema weg te draaien als je gebruikte voor je naar de klote ging (neem aan dat dat werkte).

Qua voeding, is persoonlijk, maar ik eet dik boven behoefte (meer dan +500cal), weliswaar clean(ish), maar dat is omdat ik persoonlijk sneller terugkom wanneer ik dat doe. Ja er komt wat vet bij kijken, maar dit is er op de reis ook afgegaan (zij het 90% spier misschien 10% vet) dus netto kom ik misschien iets hoger vet% terug, maar het zij zo. Herstel gaat beter en ik heb idee dat ik gewoon een stuk beter kracht gain als ik (binnen de perken) teveel eet.
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Ook ik heb jaarlijks te kampen met terugvallen. Dit jaar kwam ik terug van vakantie met de volgende stats (zijn niet allemaal even nauwkeurig):

voor:
            84 kg
            11% vet

bench +- 1 x 105
            Squat +- 1 x 150
            Deadlift +- 1 x 190

na:
            81 kg
            12% vet

bench +- 1 x 85
            Squat: 2 x 120 en voelde fucking zwaar, instabiel en een kutvorm
            Deadlift: 1 x 150 ofzo

Dikke schande dus. Toen op aanraden van mn trainingsmaat samen met hem Sheiko gedaan. 4 weken een gigantisch volume, low rep, weinig gewicht.

Vandaag de laatste training en nou zijn mn stats ongeveer:

85 kg
            12% vet

bench 1 x 110
            Squat 1 x 160
            Deadlift 1 x 190

En vanaf woensdag weer aan de WSB.

Beetje wat yawg ook zei dus, hoog volume, laag gewicht, low rep. Heb zelf het gevoel dat ik wel veel sneller terug ben gekomen dan anders en nog er bovenuit ook in 4 weken.
            22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X