kracht training / voetbal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kracht training / voetbal

Hallo,

Zelf fitness ik alweer een jaar of 10. Nu wil ik ernaast weer gaan voetballen. Met voetbal altijd veel last gehad van kramp in mijn kuiten. Nu is mijn vraag. Is fitness te combineren met voetbal? Moet ik nu anders mijn benen gaan trainen tijdens het fitnessen? Of is dit een hele domme zet?

Verder vraag ik mij af. Als je in percentages moet uit drukken hoeveel procent
    trainen / rust / voeding is. Waar komt dat dan ongeveer op neer?

Alvast bedankt

groejes V 81

In principe is er geen probleem om te fitnessen en te voetballen.
    Hoe belangrijk vind je fitness? Wat heb je behaald in die 10 jaar trainen?
    Ik zou zeggen: 40% training/ 40% voeding/ 10% rust / 10% supps
    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Fitness erg graag. Maar niet ten koste van alles. Heb hier het doorzettingsvermogen niet voor. Ik heb respect voor mensen die dat wel hebben. Ben tijden erg gemotiveerd en na verloop van tijd word dat steeds minder.Ik train gemiddeld 3x in de week. Ik ga eind van de maand verhuizen. Maar zeker meteen weer een nieuwe sporschool zoeken. Ben er wel achter dat ik er nog lang niet ben qua voeding en training. Fitness is een soort levens patroon. Heb zelf altijd of je gaat er helemaal voor of niet. Veel mensen om mijn heen begrijpen daar helemaal niks van. Gelukkig op dit forum de meeste wel. Maar om terug te komen op mijn vraag. Voetbal en fitness is dus wel te combineren. Mooi. Moet ik nu wel of niet mijn training schema aan passen?

bedankt voor je reactie!

groet v 81

Comment

Of je je trainingsschema moet aanpassen durf ik niet te zeggen. Post anders je fitness schema eens, kunnen we kijken hoeveel je je benen nu traint.

In ieder geval moet je wel je voedingsschema aanpassen. Als je bovenop de fitness ook nog voetbaltrainingen gaat doen ga je een hoop meer kcal's verbranden, die je wel moet opvangen.
        The deadlift is more functional in that it’s very hard to imagine a more useful application of strength than picking heavy shit up off the ground.--Mark Rippetoe--

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X