Ecto + Cardio = slecht?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ecto + Cardio = slecht?

Moet ik als een echte ecto cardio vermijden? Ik begin binnenkort namelijk terug met zaalvoetbal (1 keer per week) en wil natuurlijk wel een beetje conditie opbouwen. Ik vrees er enkel voor dat ik nu nog méér moet eten zodat ik niet door mijn reserves geraak. Of is dit mss overdreven?

hoe meer inspanning je levert, hoe meer je moet eten, is logisch..
    ik ben zelf ook ecto en loop ook wel af en toe, gewoon veel vreten.
    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Als je boven je behoefte blijft eten is er nix aan de hand.
      Als ecte ecto is dit vaak wel een probleem.
      Mind is everything.

Comment

Als jij geen moeite hebt met nóg meer te gaan vreten als 'ecto' zijnde... kan het prima.
        Still shrinking.

Comment

Originally posted by Unexist View Post
          Als jij geen moeite hebt met nóg meer te gaan vreten als 'ecto' zijnde... kan het prima.
          geen moeite je zal wel moeten om groot te worden
          Calisthenics / Street workout

Comment

Ik vind het vreselijk irritant... eet het liefst 2500kcal en niet meer.

Mede dankzij dat je jezelf al vol moet proppen wanneer je eigenlijk geen zin meer hebt en dat je eindeloos lang aan het eten bent. Lang leve melk, maar inmiddels moest ik daar maar eens van af stappen om Bf% stijging te beperken.
            Still shrinking.

Comment

2500 eet ik in cut......
              zit nu weer op 3500 sinds lange tijd, heerlijk

Als ecto kun je eventueel, als je écht uithoudingsvermogen (één soort van conditie) wil, cardio doen zoals voetbal. Maar je zult meer moeten eten als je wilt aankomen.

Ik zou voetbal afschrijven toch maar 'n tokkiesport
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Unexist View Post
                Ik vind het vreselijk irritant... eet het liefst 2500kcal en niet meer.

Mede dankzij dat je jezelf al vol moet proppen wanneer je eigenlijk geen zin meer hebt en dat je eindeloos lang aan het eten bent. Lang leve melk, maar inmiddels moest ik daar maar eens van af stappen om Bf% stijging te beperken.
                2500 speel ik regelmatig in 1 maaltijd binnen, dus ja... Veel eten noem ik dat niet.
                the one and only tabata overlord

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
                  2500 speel ik regelmatig in 1 maaltijd binnen, dus ja... Veel eten noem ik dat niet.
                  1 maaltijd?
                  Hoe ziet zo een maaltijd eruit?

Comment

is cardio ooit slecht ?

het zal misschien niet optimaal zijn als je spiermassa wilt aanzetten, maar cardio is uiteindelijk om hart, longen etc goed te laten werken dus kan je zeggen dat het altijd verstandig is om wat cardio in je work out te trekken?

Ik zelf zou niet zonder kunnen, al doe ik het niet in de vorm van de loopband/spin/crosstrainer.. maar ben hier wel nieuwsgierig naar
                    ~love what you do, do what you love~

Comment

Zoals de meeste hier zeggen, moet je gewoon zien dat je genoeg eet. Als je onder je behoefte eet en dan nog eens cardio doet zal het negatief uitdraaien.

Zoek anders paar topics over wat je zou kunnen eten als je niet vaak honger hebt ( maar 2500 is echt niet veel, ik eet met gemak 3500 en zou met alle plezier nog meer eten.)

Comment

Originally posted by gameface View Post
                        1 maaltijd?
                        Hoe ziet zo een maaltijd eruit?
                        2 pizzas van dokter oetker met elk nog een extra bak tonijn erop, en een liter melk ondertussen.

good bulking times...
                        the one and only tabata overlord

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
                          is cardio ooit slecht ?

het zal misschien niet optimaal zijn als je spiermassa wilt aanzetten, maar cardio is uiteindelijk om hart, longen etc goed te laten werken dus kan je zeggen dat het altijd verstandig is om wat cardio in je work out te trekken?

Ik zelf zou niet zonder kunnen, al doe ik het niet in de vorm van de loopband/spin/crosstrainer.. maar ben hier wel nieuwsgierig naar

Goeie opmerking.
                          Je kan het ook zo zien; als je ecto bent kan je ook je sterke punten benadrukken door bijvoorbeeld erg droog te staan. Een echt massa monster zal je toch nooit worden (mits je een zogenaamde "echte ecto" bent).

Vveel ecto´s doen dit niet en die ´bulken´ (alleen het woord al...) , zijn desalniettemin niet erg massief en erg athletisch zijn ze ook niet. Erg jammer.

En dan nog iets over ecto meso endo. Ik ben totaal niet voor deze hokjes geest, maar als je er dan toch aan wil, bij deze. Bij de een gaat spieren opbouwen gewoon makkelijker dan bij de ander. Het is waar dat er maar heel weinig echte meso´s rondlopen. Heel af en toe zie ik een groepje jongens van rond de 16 a 18 lopen en bij een van hen is het heel duidelijk dat hij een breder gespierd lichaam heeft, een zogenaamde meso dus. In Nederland worden mensen steeds langer. Als je er op je 18e als een soort uitgerekt elastiek uitziet, wil dat niet zeggen dat je perse een ecto bent c.q. heel moeilijk spieren op zal bouwen. Nogmaals, ik geloof niet in de 3 categorien, ik zit zelf tussen meso en ecto in denk ik. Ook ik was een uitgerekt elastiek, maar spieren opbouwen ging en gaat best gemakkelijk eigenlijk. Om bij het oorspronkelijke onderwerp te blijven; cardio is altijd goed, je wordt er mooi van en het is gezond.

In plaats van dit stukje te schrijven had ik trouwens ook een klein rondje kunnen gaan rennen. krijg je niks van...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X